افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

مبارزه متا با تبلیغات تقلبی با عکس افراد مشهور

  • کد خبر : 405914
مبارزه متا با تبلیغات تقلبی با عکس افراد مشهور

به گفته بازار، متا سه سال پیش نرم افزار تشخیص چهره فیس بوک را به دلیل نگرانی های فزاینده حفظ حریم خصوصی و فشار قانونگذاران حذف کرد. این شرکت فناوری اعلام کرده است که دوباره این سرویس را برای مبارزه با کلاهبرداری های افراد مشهور آزمایش می کند. متا گفت که حدود 50000 سلبریتی را […]

به گفته بازار، متا سه سال پیش نرم افزار تشخیص چهره فیس بوک را به دلیل نگرانی های فزاینده حفظ حریم خصوصی و فشار قانونگذاران حذف کرد. این شرکت فناوری اعلام کرده است که دوباره این سرویس را برای مبارزه با کلاهبرداری های افراد مشهور آزمایش می کند.

متا گفت که حدود 50000 سلبریتی را در آزمایشی ثبت نام کرده است که شامل مقایسه خودکار عکس های پروفایل فیس بوک آنها با تصاویر مورد استفاده در تبلیغات جعلی بود. اگر تصاویر مطابقت داشته باشند و متا تشخیص دهد که تبلیغات تقلبی است، آنها را مسدود می کند.

بدیهی است به اطلاع مشاهیر مذکور می رسد که در این برنامه ثبت نام کرده اند و در صورت تمایل می توانند از شرکت در آن خودداری کنند.

شرکت مادر فیس بوک قصد دارد آزمایش این فناوری را از ماه دسامبر در سراسر جهان آغاز کند، مگر در مناطقی که مجوز رسمی ندارند، مانند بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالت های تگزاس و ایلینوی ایالات متحده.

“مونیکا بیکرت”، معاون بخش سیاست محتوای متا، در جلسه ای با خبرنگاران اعلام کرد که این شرکت افراد مشهوری را هدف قرار داده است که متوجه شده بودند از تصویر آنها در تبلیغات کلاهبرداری استفاده می شود. وی بیان کرد: ایده اصلی ما اجرای هر چه بیشتر اقدامات حفاظتی برای این افراد است. آنها می توانند تصمیم بگیرند که از اقدامات حفاظتی استفاده نکنند، اما ما می خواهیم چنین حفاظتی را برای آنها تسهیل و ارائه دهیم.

این آزمایش نشان داد که متا در تلاش است تا از فناوری بالقوه تهاجمی برای کاهش نگرانی‌های تنظیم‌کننده‌ها در مورد روند رو به رشد تقلب استفاده کند و در عین حال شکایات در مورد نحوه رسیدگی به داده‌های کاربران را به حداقل برساند.

هنگامی که متا در سال 2021 سیستم تشخیص چهره خود را تعطیل کرد، اطلاعات اسکن صورت یک میلیارد کاربر را به دلیل نگرانی های اجتماعی فزاینده حذف کرد. در آگوست سال جاری، این شرکت موظف شد 1.4 میلیارد دلار به ایالت تگزاس بپردازد تا شکایتی مبنی بر جمع آوری داده های بیومتریک کاربران بدون رضایت آنها را حل و فصل کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.