افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی در 23 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه

  • کد خبر : 162052
مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی در 23 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه

کیومرث اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه بیان کرد: در سال زراعی گذشته مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی در سطح 23 هزار و 765 هکتار در مزارع نخود، گوجه فرنگی و ذرت انجام شد و در تمامی شهرهایی که این سه محصول را دارند کار انجام شد. . وی افزود: مبارزه بیولوژیکی با آفات […]

کیومرث اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه بیان کرد: در سال زراعی گذشته مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی در سطح 23 هزار و 765 هکتار در مزارع نخود، گوجه فرنگی و ذرت انجام شد و در تمامی شهرهایی که این سه محصول را دارند کار انجام شد. .

وی افزود: مبارزه بیولوژیکی با آفات کشاورزی به این معناست که از موجودات، عوامل یا مواد مفید برای کنترل عوامل مضر استفاده کنیم، مثلاً از زنبورهای شکارچی علیه آفات استفاده کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بیان کرد: عوامل متعددی وجود دارد که به عنوان سموم از آنها استفاده می کنیم. در کرمانشاه از زنبور عسل هابروبراکون علیه کرم های ساقه نخود، گوجه فرنگی و ذرت استفاده می شود.

وی بیان کرد: در سال های اخیر از زنبور عسل تریکوگراما برای مقابله با آفات انار و کنه سورسکی نیز برای مقابله با آفات گلخانه ای استفاده می کنیم. در حال حاضر روی اورئوس کار می کنیم تا امکان استفاده از آن در استان فراهم شود.
اکبری در خصوص هزینه ها خاطرنشان کرد: در موارد ذکر شده هزینه هایی انجام شده که نیمی از آن را دولت و مابقی را خود کشاورزان پرداخت کرده است.

وی در خصوص قراردادهای تولیدی نیز گفت: با پنج واحد تولید کننده عوامل سودمند قرارداد تولید بسته شده است، در تمامی مراحل تولید حضور داشته ایم و بر کمیت و کیفیت نظارت داشته ایم و خوشبختانه بازخورد مثبتی از کشاورزان داشته ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: رضایت کشاورزان نسبت به سال های گذشته رو به افزایش است و برای سال زراعی آینده برنامه ای برای ارتقای سطح فعلی داریم. از یک سو از اعتبارات ملی و استانی و جهش های تولیدی برای اجرای این طرح استفاده خواهیم کرد.

و افزود: برای اجرای این طرح حدود 23 میلیارد ریال هزینه شده و برای هر زنبور عسل یک هزار ریال پرداخت شده است.

اکبری در خصوص تقاضای کشاورزان نیز گفت: اکبری علاوه بر همکاری لازم گفت: آنها علاوه بر همکاری لازم به جای استفاده از سموم از این روش ها استفاده خواهند کرد زیرا در این صورت محصول سالم تولید می شود. ، هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی شود، عواقب زیست محیطی ندارد و هزینه آن کمتر از جنگ شیمیایی است.

وی ادامه داد: انتظار دیگر ما این است که کشاورزان در حفظ موجودات مفید رها شده کوشا باشند، زیرا اگر تا چندین سال بخور انجام نشود، این موجودات در طبیعت باقی می مانند و در این صورت ممکن است دیگر نیازی به محصولات بیولوژیکی و شیمیایی نداشته باشیم. . مبارزه کن. .

اکبری در پایان گفت: برنامه ما برای کمپین فعلی کشاورزی شامل عقد قرارداد تولید سویه (نگهداری طولانی مدت باکتری) با یکی از استادیوم هاست که امکان تولید سویه های اولیه را برای 30 هزار هکتار فراهم می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.