افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

ما هرگز در هیچ حمله ای علیه نیروهای آمریکایی شرکت نداشته ایم.

  • کد خبر : 122649
ما هرگز در هیچ حمله ای علیه نیروهای آمریکایی شرکت نداشته ایم.

به گزارش بازار، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین رئیس شورای امنیت نوشت: نامه حاضر پاسخی به نامه است. مورخ 30 اکتبر 2023 از سوی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خطاب به رئیس شورای امنیت (S/2023/813) […]

به گزارش بازار، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین رئیس شورای امنیت نوشت: نامه حاضر پاسخی به نامه است. مورخ 30 اکتبر 2023 از سوی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خطاب به رئیس شورای امنیت (S/2023/813) که در آن اتهامات اثبات نشده و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: تمامی ادعاهای ذکر شده در نامه قبلی بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. جمهوری اسلامی ایران هرگز در هیچ اقدام یا حمله ای علیه نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و عراق شرکت نداشته است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: تلاش آمریکا برای استناد و تکیه بر حق دفاع از خود بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات نظامی غیرقانونی خود در هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت های حیاتی در سوریه، فاقد یک قانون بود. طبیعت مبنا و اعتبار.، و برداشت خودسرانه و نادرست از ماده 51 منشور است. هدف واضح چنین ادعاهای بی اساس توجیه نقض مستمر قوانین بین المللی و منشور ملل متحد در داخل سوریه توسط ایالات متحده است. طبق قوانین بین المللی، کشور اشغالگر حق ندارد به حق دفاع از خود به عنوان توجیه معتبر برای اقدامات غیرقانونی در سرزمین اشغالی خود استناد کند.

اروانی یادآور شد: نماینده دائم جمهوری عربی سوریه در سازمان ملل متحد بارها مخالفت قاطع خود را با ادامه حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه اعلام کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و بی توجهی آشکار به حاکمیت ملی و ارضی دانسته است. . یکپارچگی سیاسی سوریه، وحدت و استقلال. جمهوری عربی سوریه بارها از آمریکا خواسته است تا به اشغال و حضور غیرقانونی خود در سوریه پایان دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: آمریکا باید اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند، به اشغال غیرقانونی خود پایان دهد و به تعهدات حقوقی بین المللی خود از جمله قطعنامه های مربوطه شورای امنیت که مستلزم حمایت و احترام همه کشورهای عضو است، عمل کند. حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی سوریه. این به نفع صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

ایروانی همچنین تصریح کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه کاملا قانونی است و به درخواست رسمی دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم پاسخ می دهد. ایران بار دیگر بر تعهد خود به احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، وحدت و استقلال سیاسی سوریه تاکید می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.