افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

ما نسبت به خطر گسترش درگیری بین ایران و آمریکا هشدار می دهیم

  • کد خبر : 195428

اسرائیل به دنبال به دست آوردن زمین بیشتر است نه امنیت آفتاب نیوز: بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه بعدازظهر یکشنبه در سایت خود نوشت که «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه این کشور با اعلام اینکه وضعیت خوب نیست، نسبت به خطر هشدار داد. گسترش مناقشه منطقه ای ایران و آمریکا و بر لزوم جلوگیری از […]

اسرائیل به دنبال به دست آوردن زمین بیشتر است نه امنیت

آفتاب نیوز:

بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه بعدازظهر یکشنبه در سایت خود نوشت که «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه این کشور با اعلام اینکه وضعیت خوب نیست، نسبت به خطر هشدار داد. گسترش مناقشه منطقه ای ایران و آمریکا و بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.

فیدان ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال امنیت نیست، بلکه در تلاش برای به دست آوردن اراضی بیشتر است، خاطرنشان کرد: روزی که فلسطینی ها نیز کشور مستقل خود را داشته باشند، این رژیم “امن” خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه در گفت و گو با شبکه خبری «آ هابر» همچنین تاکید کرد که اگر راه حل دو کشوری یعنی تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی اجرایی نشود، جنگ دیگری رخ خواهد داد. در نوار غزه

فیدان ضمن تاکید بر اینکه آنکارا به تفاهم با قاهره در منطقه مدیترانه شرقی اهمیت می دهد، از وجود تفاهم با مصر در زمینه صادرات پهپادهای ساخت ترکیه به این کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این مصاحبه و در پاسخ به سوالی درباره سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کشورش در اواسط هفته آینده، اظهار داشت: سفر پوتین از قبل برنامه ریزی شده بود و در جریان آن مسائل گاز و انرژی بود. مسائل امنیتی به ویژه سوریه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روسیا الیوم، وی با اعلام اینکه موضوع گاز و همکاری های انرژی در راس موضوعات مورد بحث در دیدار پوتین با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواهد بود، گفت: البته ساخت و ساز ساخت و ساز نیروگاه هسته ای آکگویو (در استان ساحلی مرسین در جنوب ترکیه) نیز یک پروژه بزرگ دوجانبه است.

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه اردوغان و پوتین درباره توافق صادرات غلات از طریق دریای سیاه نیز گفتگو خواهند کرد، در پاسخ به سوالی درباره بررسی وضعیت نوار غزه نیز اظهار داشت: رئیس جمهور ما همیشه این موضوع را به منصه ظهور می رساند. دستور کار و البته وضعیت غزه نیز بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.