افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
0

ما نباید از رقبای خود عقب بمانیم

  • کد خبر : 355111
ما نباید از رقبای خود عقب بمانیم

رئیس جمهور در بازدید از قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا گفت: هدف امروز: رئیس جمهور گفت: با کمک بسیج ظرف یک سال مشکل کمبود مدرسه در مناطق محروم را برطرف می کنیم.مسعود بیزیکیان پس از بازدید از نمایشگاه فعالیت های زیربنایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و همچنین حضور در اتاق فرماندهی و نظارت بر پروژه های […]

رئیس جمهور در بازدید از قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا گفت:

هدف امروز: رئیس جمهور گفت: با کمک بسیج ظرف یک سال مشکل کمبود مدرسه در مناطق محروم را برطرف می کنیم.
مسعود بیزیکیان پس از بازدید از نمایشگاه فعالیت های زیربنایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و همچنین حضور در اتاق فرماندهی و نظارت بر پروژه های این مجموعه، دیروز شنبه در دیدار با فرماندهان و مسئولان این حوزه که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حضور داشت. محور فعالیت دولت چهاردهم هم افزایی تمامی توانمندی های کشور برای اجرای حداکثری سند چشم انداز، سیاست های کلی و قانون برنامه بود.
وی افزود: اگر بنا به هدف اصلی سند چشم انداز به مقام اول منطقه دست یابیم، باید با استفاده از به روزترین فناوری ها، ابزار و مصالح، پروژه هایی را مطابق با این هدف اجرا کنیم. نیازهای کشور در سال ها و دهه های آینده و تا آن زمان مثمر ثمر، به روز و کارآمد باقی می ماند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پروژه ها در کشور باید به گونه ای اجرا شود که برای دهه های آینده کارآمد و به روز باشد، تصریح کرد: اگر پروژه ای را با تکنولوژی، ابزار و مصالح قدیمی اجرا کنیم، در عین حال بهره برداری از دریافتی خارج از رده محسوب می شود و نمی تواند با رقبای منطقه ای و جهانی رقابت کند.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از تمامی تجربیات و توانمندی های ملی، استفاده از بهترین توانمندی ها و تجربیات بین المللی را نیز ضروری توصیف و تصریح کرد: امروزه رقبا با استفاده از آخرین توانمندی ها و کمک گرفتن از موفق ترین شرکت ها به سرعت در حال پیشرفت هستند. همچنین باید متخصصان و کارشناسان را به خارج از کشور بفرستیم تا از آخرین دستاوردهای فناوری مطلع شوند یا متخصصان و گروه‌هایی را که بر این فناوری‌ها و قابلیت‌ها مسلط هستند استخدام کنیم تا با سرعت و قدرت مسیر تحقق اهداف سند چشم‌انداز را طی کنند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در منطقه اول باشیم نمی توانیم از رقبای خود عقب بمانیم، اظهار داشت: با ادامه روند فعلی توسعه کشور امکان پذیر نیست و می خواهیم به آوردن منابع اولیه از جنوب ادامه دهیم. کشور و از دریا به مرکز و تبدیل آنها به محصولات برای ارسال به جنوب برای صادرات به شدت کاهش می یابد و قدرت رقابت ما را کاهش می دهد. چاره ای جز انتقال مرکز اقتصادی و سیاسی کشور به سمت جنوب و نزدیک دریا نداریم.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تهران به‌عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی مواجه است که راه‌حل دیگری جز انتقال مرکزیت نداریم. کم آبی، فرونشست زمین، آلودگی هوا و مواردی از این دست تنها با تداوم سیاست ها و اقداماتی که تاکنون اتخاذ و اجرا شده تشدید شده و راه حل اساسی تغییر محوریت سیاسی و اقتصادی کشور است. مرکزیت سیاسی و اقتصادی را طوری منتقل کنیم که خودمان در تهران بنشینیم و به مردم بگوییم حرکت کنید، اول خودمان برویم تا مردم دنبالمان بیایند.
وی با بیان اینکه دولت چهاردهم از همه توان و دانش کشور از جمله توانمندی های ارزشمند فنی و مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای رفع مشکلات استفاده خواهد کرد، گفت: راهکارهایی برای رفع مشکلات. باید با کمک گروه های عملیاتی و متخصصان طراحی و اجرا شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اعمال تحریم های گسترده علیه کشور و تلاش دشمنان برای محدود کردن تعاملات بین المللی کشورمان، افزود: ما 15 همسایه داریم که مشتاق توسعه همکاری با ما هستند و دولت چهاردهم نیز علاقمند به توسعه همکاری ها و تعاملات بین المللی کشور. به ویژه با کشورهای همسایه برنامه هایی دارد و با کمک و توانمندی مجموعه هایی مانند خاتم الانبیاء (ص) که ظرفیت خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز دارد، این روابط را تحکیم و تقویت خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.