افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

ما نامزدهایی داریم که از نسبت دادن خود به اصلاحات می ترسند.

  • کد خبر : 207106
ما نامزدهایی داریم که از نسبت دادن خود به اصلاحات می ترسند.

به گفته یک روزنامه نگار سیاسی ایسکانیوز; پس از اعلام رسمی جبهه اصلاح طلبان مبنی بر عدم ارائه لیست انتخاباتی برای تهران، برخی احزاب اصلاح طلب برای رسیدن به کرسی های فراکسیون اقلیت در مجلس با اعتدال گرایان ائتلاف کردند. همچنین 110 فعال سیاسی و مدنی اصلاح طلب برای پایان حصر انتخاباتی که در روزهای […]

به گفته یک روزنامه نگار سیاسی ایسکانیوز; پس از اعلام رسمی جبهه اصلاح طلبان مبنی بر عدم ارائه لیست انتخاباتی برای تهران، برخی احزاب اصلاح طلب برای رسیدن به کرسی های فراکسیون اقلیت در مجلس با اعتدال گرایان ائتلاف کردند. همچنین 110 فعال سیاسی و مدنی اصلاح طلب برای پایان حصر انتخاباتی که در روزهای اخیر جنجالی شده است بیانیه ای صادر کردند.

بیشتر بخوانید؛

اعلامیه «110 اصلاح طلبان» با خودش تناقض دارد

در زیر با علی صوفی، دبیرکل حزب اصلاحات و از اعضای جبهه اصلاح طلبان درباره شرایط حاکم بر فضای انتخاباتی اصلاح طلبان و چشم انداز آینده این جناح سیاسی گفت وگو می کنیم که در ادامه می خوانید. :

علی صوفی به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: بیانیه اصلاح طلبان 110 می تواند سه جنبه داشته باشد: دولت، مردم و خود امضاکنندگان. مخاطب این بیانیه نمی تواند دولت باشد، زیرا زمان تایید صلاحیت نامزدها گذشته است، بنابراین دولت دیگر نمی تواند جای خالی باز کند. اما اگر گیرنده این اعلامیه مردم هستند، مردم چه روزنه ای را باید باز کنند؟ اعلامیه خطاب به مردم باید مبنایی داشته باشد. باز شدن جای خالی توسط شهرک شرایط و الزاماتی دارد که در حال حاضر وجود ندارد. اما نظر بسیاری از تحلیلگران این است که این بیانیه گشایشی برای خود امضاکنندگان است که می خواهند همه درها به روی آنها بسته نشود و پس از انتخابات تحت فشارهای دولتی و برخی محدودیت ها قرار نگیرند.

این عضو جبهه اصلاح طلبان در ادامه گفت: امضاکنندگان خواستار ادامه فعالیت غیرسیاسی خود از جمله اقتصادی و دانشگاهی پس از انتخابات هستند. برخی از مردم ممکن است نگران آینده خود باشند و فرصتی برای تعامل با دولت در آینده باقی بگذارند. کاری که اصلاح طلبان باید انجام می دادند تشکیل جبهه بود و از سال 1393 رسما شورای عالی سیاسی و جبهه اصلاحات را به عنوان سازوکار اجماع ساز برای تعیین استراتژی برای هر دوره تشکیل دادند و برای این دوره راهبردی را تعیین کردند. . جبهه اصلاحات هم تصویب شد.

علی صوفی درباره وضعیت نامزدهای اصلاح طلب در تهران و شهرستان ها گفت: جبهه اصلاحات در اطلاعیه ای اعلام کرد در تهران لیست نخواهیم داشت. اما در برخی شهرها کاندیداهای اصلاح طلبی داریم که می ترسند خود را اصلاح طلب بدانند. این کاندیداها با تکیه بر مبنای آرایی که از قبل داشتند وارد عرصه فعالیت شده اند. البته ساز و کار این است که اگر فردی در جایی ادعای اصلاح طلبی کرد، باید به جبهه اصلاح طلبان آن شهر مراجعه کند، بنابراین اگر جبهه اصلاح طلبان آن منطقه بخواهند لیست بدهند، از آن فرد حمایت کنند. می دانم که جبهه اصلاح طلبان در برخی شهرها مانند کهگیلویه و بویراحمد لیستی برای انتخابات ندارند، اما از شهرهای دیگر اطلاعی ندارم.

یکی از اعضای شورای مرکزی اتاق احزاب درباره ائتلاف برخی احزاب اصلاح طلب با اعتدال‌گرایان گفت: در دوره‌های گذشته شاهد ائتلاف‌هایی از این دست بودیم که هر حزبی از نامزد خود به صورت مستقل یا ائتلافی حمایت کرده است. احزاب دیگر و هیچ مانعی در این ائتلاف وجود ندارد، فقط نمی تواند از نام جبهه اصلاحات و اصلاح طلبان استفاده کند.

وی در خصوص آینده ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان گفت: این گونه ائتلاف ها نتیجه ای نخواهد داشت و تاثیری در نگرش مردم به انتخابات نخواهد داشت. البته مردم در برخی مناطق تحت تاثیر رقابت های قومی، قبیله ای و منطقه ای قرار دارند، اما پیش بینی من این است که جریان ها یا ائتلاف های اصلاح طلب در این دوره تاثیرگذار نباشند.

دبیرکل حزب اصلاحات پیشرو درباره تاثیرگذاری لیست هایی مانند «صدای ملت» در تهران گفت: مطهری در سال 1393 لیستی ارائه کرد و با وجود اینکه در لیست اصلاح طلبان بود، لیست مستقلی هم اکنون ارائه کرد. برخی از او انتظار دارند در غیاب جبهه اصلاح طلبان لیست بدهد، اما تحلیل به نظر من در این دوره شخصیت ها و شخصیت های ملی به ویژه در تهران نمی توانند انتخابات را داغ کنند و تغییری در روند انتخابات ایجاد کنند.

علی صوفی درباره اهمیت تشکیل فراکسیون اقلیت اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در مجلس گفت: فراکسیون ها به طور قطع در مجلس تاثیرگذار هستند و هر تعداد اصلاح طلب و اعتدالی که بتوانند وارد مجلس شوند و فراکسیون تشکیل دهند می توانند از قبل موثر باشند. اهداف اصلاح طلبان در مجلس

یکی از اعضای شورای مرکزی اتاق احزاب در ادامه گفت: در اتاق احزاب همه گروه ها نسبت به روند عمومی انتخابات معترض هستند و اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل وجود ندارد و همه خواهان تحول و تغییر هستند. . تعداد زیادی از نامزدهای جریان مستقل و اصولگرا رد صلاحیت شده اند و اصلاح طلبان جای خود را دارند. بنابراین، یک ایراد کلی به این روند وجود دارد. و این روند باید اصلاح شود تا انتخابات معنا پیدا کند و نظارت اختیاری حذف شود تا انتخابات معنا پیدا کند.

علی صوفی ترویج نظریه رای ندادن به مخالفت با نظارت بر انتخابات را نادرست دانست و گفت: ما نمی توانیم چنین هدایتی به جامعه بدهیم، جامعه تصمیم خودش را گرفته است و فقط به تحریم انتخابات متهم می شویم. بنابراین مواضع جریان ها در خصوص تحریم انتخابات تاثیری نخواهد داشت.

دبیرکل حزب اصلاحات درباره آینده فعالیت سیاسی اصلاح طلبان گفت: در صورت تداوم نظارت اختیاری، این مشکل برای کل نظام خطر دارد و نظام به جمهوریت می گذرد و وارد حکومت اسلامی می شود و در این صورت اگر بنابراین، قانون اساسی باید تغییر کند. کسانی که از اول پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی را نپذیرفتند و به حکومت اسلامی اعتقاد داشتند، اکنون حوزه سیاسی کشور را در دست دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عده ای با منزوی کردن اصلاح طلبان می خواهند اعتدال گرایان را جایگزین کنند، گفت: جریانی که می خواهد اصلاح طلبان را منزوی کند نه اصلاح طلبان را می شناسد، نه اصولگرایان و نه اعتدالیون را می شناسد و می خواهد انتخابات و انتخابات را حذف کند. حاکمیت مردم درباره سرنوشت خودش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.