افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

ما شرایطی را فراهم می کنیم که شهرداری ها از روش های نوین تامین مالی استفاده کنند

  • کد خبر : 115477
ما شرایطی را فراهم می کنیم که شهرداری ها از روش های نوین تامین مالی استفاده کنند

به گزارش بازار، محسن رنجبر معاون امور شهری بانک شهر، تسریع در اجرای پروژه های شهری با رعایت شاخص های کیفی را همواره در اولویت شهرداری ها عنوان کرد و گفت: در این راستا، بانک شهر به عنوان بانکی تاثیرگذار در توسعه و توسعه شهرها در اولویت قرار دارد. شهرها، شرایطی را ایجاد کرده است […]

به گزارش بازار، محسن رنجبر معاون امور شهری بانک شهر، تسریع در اجرای پروژه های شهری با رعایت شاخص های کیفی را همواره در اولویت شهرداری ها عنوان کرد و گفت: در این راستا، بانک شهر به عنوان بانکی تاثیرگذار در توسعه و توسعه شهرها در اولویت قرار دارد. شهرها، شرایطی را ایجاد کرده است که استفاده از شهرداری ها روش های نوین تامین مالی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های شهرداری ها نحوه تامین مالی پروژه های شهری در حوزه های مختلف از جمله: حمل و نقل عمومی، ساخت و ساز و فرهنگی است، گفت: سرعت توسعه شهری و گسترش شهرنشینی نیاز از یک سو و ضعف دارد. از بین رفتن پایه مالی شهرداری ها در تامین منابع مالی باعث تاخیر زیرساخت های شهری شده است.

رنجبر ادامه داد: این امر ضمن حمایت از بانک شهر به عنوان بانک تخصصی در حوزه شهری حائز اهمیت است. شرایط تخصصی شدن منابع مالی به شهرداری ها را در چارچوب ضوابط و مقررات شبکه بانکی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه امروز بانک شهر با بیش از یک دهه فعالیت در شبکه بانکی نیازهای شهرداری ها را به طور کامل می شناسد، خاطرنشان کرد: معتقدیم یکی از راه های تامین منابع به شهرداری ها استفاده از توانمندی های بازار پول و بازار پول است. سرمایه ها

رنجبر با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید بتوانند از ابزارهای نوین مالی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند تا بتوانند از اموال شهر به عنوان سرمایه شهروندان حفاظت کنند، گفت: ابزارهای موجود در بازار سرمایه مانند اوراق صکوک و صندوق های زمین و ساختمان است. ممکن است راه حل مناسبی برای چالش فعلی در شهرداری ها باشد.

معاون امور شهرداری های بانک شهر با اشاره به اینکه شناخت دقیق ابزارهای فوق و اجرای صحیح آنها می تواند کمک شایانی به مدیران شهری در تامین مالی پروژه ها کند، افزود: در این راستا بانک شهر تعاملات خود را با شهرداری ها در سال جدید افزایش خواهد داد. در دوره مدیریت توانست شرایط استفاده از ابزارهای موجود در بازار سرمایه را برای آنها فراهم کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از ابزارهای پیش گفته می توان مشارکت مردم را در توسعه و عمران شهرها بیشتر نمایان کرد، ادامه داد: امروزه دیگر مرسوم نیست که منابع مالی مورد نیاز شهرداری ها را با اخذ تسهیلات از سیستم تامین کنند. بانکداری در حال حاضر شهرداری ها فقط به دنبال استفاده از بازار پول و اخذ تسهیلات یا انتشار اوراق هستند و اکثر شهرداری ها فقط از این دو راه استفاده می کنند که در نهایت برای شهرداری مشکل ساز می شود.

رنجبر خاطرنشان کرد: شهرداری ها می توانند برای اجرای پروژه های خود صندوق پروژه ایجاد کنند. ارائه ابزارهای مختلف به عنوان ابزارهای جدید برای کمک به شهرداری ها از وظایف مهم معاونت امور شهرداری های بانک شهر است.

معاون امور شهرداری های بانک شهر گفت: با کمک سیستم بازار پول و سرمایه و توسعه گران حرفه ای، با پروژه هایی که شهرداری می خواهد تحقق بخشد، رونق هر شهر را تضمین می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.