افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

ما سه چوب مقاوم در برابر رطوبت و سرما را ارائه می دهیم

  • کد خبر : 376820

آفتاب نیوز: چوب های مقاوم در برابر رطوبت و سرما مصالحی پایدار، زیبا و پرکاربرد هستند که برای مصارف مختلف در نمای ساختمان ها، استخرها، کفپوش ها، قایق ها، قایق ها، سوناها و … مورد استفاده قرار می گیرند، اما سوال اصلی این است که آیا خود چوب در برابر رطوبت مقاوم است یا خیر. […]

آفتاب نیوز:

چوب های مقاوم در برابر رطوبت و سرما مصالحی پایدار، زیبا و پرکاربرد هستند که برای مصارف مختلف در نمای ساختمان ها، استخرها، کفپوش ها، قایق ها، قایق ها، سوناها و … مورد استفاده قرار می گیرند، اما سوال اصلی این است که آیا خود چوب در برابر رطوبت مقاوم است یا خیر. نفوذ؟ واقعیت این است که چوب به عنوان محصولی با بافت زنده، ماهیتی جذب آب دارد. البته درصد نفوذ آب در چوب های مختلف یکسان نیست. از آنجایی که این توانایی طبیعی چوب مشکلاتی مانند جذب حشرات تغذیه کننده از چوب، رشد قارچ، عدم ثبات ابعادی، تغییر شکل، تغییر شکل و غیره را به وجود می آورد، کارخانه های متعددی سعی می کنند با استفاده از روش های مدرن چوب را در برابر رطوبت مقاوم کنند. و به آن خاصیت ضدآب بدهید.

عایق رطوبتی چوب در مناطق سردسیر و آب و هوای بارانی اهمیت بیشتری دارد. روسازی هایی که لغزش کمتری ایجاد می کنند یا نماهای خارجی که زیبایی و اصالت خود را در باران حفظ می کنند، استفاده از چوب های آب گریز را در اولویت ساکنان این مناطق قرار داده است. به این ترتیب اگر به دنبال چوب ضد آب هستید، پیشنهاد می کنیم در لیست خود، چوب روسی، ترمووود و تخته OSB را خریداری کنید. شرکت بازرگانی پرسال به عنوان واردکننده اصلی انواع چوب در ایران شرایط ویژه ای را برای خرید این نوع چوب با کیفیت برتر و قیمت رقابتی فراهم کرده است.

چوب ترمووود

چوب ترمووود نوعی چوب اصلاح شده است که با حرارت و فشار بالا برای بهبود پایداری و دوام آن پردازش می شود. در طی این فرآیند تمام رطوبت موجود در چوب از بین می رود و این روش تولید آن را به ماده ای ایده آل برای استفاده در پروژه های مختلف ساختمانی و مبلمان در فضای باز تبدیل می کند. به طور کلی، عملیات حرارتی به سبک‌تر شدن چوب و مقاومت بیشتر در برابر تغییرات دما و رطوبت کمک می‌کند.

تغییرات مولکولی ایجاد شده در چوب ترمووود باعث می شود که چگالی آن تغییر کند و در شرایط آب و هوایی مختلف به ویژه در سرما و باران نسبت به چوب معمولی و استاندارد آب گریزتر شود. این توانایی در افزایش طول عمر و کاهش آسیب های ناشی از پوسیدگی ترمووود تاثیر بسزایی داشته است. از این چوب زیبا و بادوام می توان در ساخت جکوزی، آلاچیق، سونای روباز، استخر و … استفاده کرد.

چوب روسی

سالهاست که به منظور افزایش تنوع چوب موجود در بازار داخلی و توجه بیشتر به حفظ منابع جنگلی کشور، واردات چوب از روسیه به ایران به مقدار زیاد صورت می گیرد و این نوع چوب به نام روسی. چوب چوب روسی در انواع مختلفی مانند: راش، صصنا، یولکا، نراد و … موجود است که هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارند. ویژگی هایی مانند: تن رنگ چشمگیر، وزن نسبتا سبک، تنوع بالا، انعطاف پذیری مطلوب و مقاومت بالا در برابر رطوبت و عوامل محیطی باعث شده تا کاربران از خرید چوب روسی استقبال کنند.

تنوع ابعادی این چوب به کارایی آن کمک کرده است زیرا چوب روسی را نه تنها در ابعاد استاندارد می توان خریداری کرد بلکه در سایز 150*150 با پوشش بیشتر نیز موجود است. چوب های روسی بسیار خوش ساخت و زیبا، مقاوم در برابر سرما و نفوذ آب و قابلیت پذیرش رنگ بالایی دارند. با کمک لکه های چوب و سایر روش های رایج می توان آب گریزی چوب روسی را تقویت کرد. برای خرید چوب روسی مرغوب و باکیفیت کافی است از طریق تماس با کارشناسان فروش شرکت بازرگانی پرسال سفارشات خود را ثبت کنید تا کارشناسان این گروه خوش نام بلافاصله محصول را در اختیار شما قرار داده و برای همه ارسال کنند. کشور در کمترین زمان ممکن

برد osb

تخته OSB نیز نوعی چوب مهندسی شده است که با چسباندن تراشه ها یا برش های درختان قوی مانند صنوبر و صنوبر با کمک رزین های مخصوص تحت فشار و حرارت بالا تولید می شود. لت های چوبی مستطیلی به کار رفته در ساخت تخته های OSB به صورت لایه های عرضی (معمولاً سه لایه) قرار می گیرند، به همین دلیل از این چوب بادوام می توان به عنوان یک محصول چوبی سبک، مستحکم و همه کاره در ساخت انواع مختلف استفاده کرد. از چوب استفاده شده، سقف، دیوار، کف، پالت، ظروف صنعتی، کشتی و غیره.

اصولا پنل های OSB بسته به کیفیت چسب و نوع رزین به کار رفته در ساخت آن مقاومت و پایداری بالایی در برابر عوامل جوی و سرما دارند و خم نمی شوند. البته برای استفاده از این چوب در مناطق مرطوب و سرد بهتر است از نوع ضخیم و مرغوب آن در فضای باز خریداری کنید. استفاده از بتونه و رنگ ضد آب می تواند تاثیر بسزایی در تقویت خاصیت ضد رطوبتی چوب OSB داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.