افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

ما دنبال جنگ نیستیم بلکه فتنه ها را خنثی می کنیم

  • کد خبر : 400862
ما دنبال جنگ نیستیم بلکه فتنه ها را خنثی می کنیم

به گزارش ایلنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موفقیت آمیز بودن عملیات صادق 1 و 2 تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ نیست اما با درایت رهبر معظم انقلاب فتنه را خنثی می کند. دشمنان . محسن رضایی در اجلاس بزرگ شهدای لشکر 19 فجر فارس که در راستای دومین کنگره 15 […]

به گزارش ایلنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موفقیت آمیز بودن عملیات صادق 1 و 2 تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ نیست اما با درایت رهبر معظم انقلاب فتنه را خنثی می کند. دشمنان .

محسن رضایی در اجلاس بزرگ شهدای لشکر 19 فجر فارس که در راستای دومین کنگره 15 هزار شهید استان فارس در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد، به عملیات صدوق اشاره کرد و گفت: : در عملیات صادق یکی از اهداف ایران قدرت نمایی بود و در صادق 2 این قدرت نمایی بیشتر شد اما ایران به دنبال جنگ نیست.

وی نظام مشروطه را مانعی بر سر راه نهضت جمهوری اسلامی دانست و افزود: دشمن به دنبال فتنه انگیزی است اما ایران در سایه مقام معظم رهبری (مدظله) است که در اوج رشادت ها نماز جمعه را به جا آورد و ایشان هم با درایت رهبر انقلاب اسلامی این فتنه را خنثی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا جنگ شد و گفت: انقلاب اسلامی پس از 300 سال عقب ماندگی و استعمار و استبداد شکل گرفت، امام آمدند و ملت ایران را به استقلال و آزادی رساندند. ایران سرزمین گنج و شمشیر، گنج ایران معادن نفت و گاز و شمشیر موقعیت استراتژیک ایران و در واقع ایران پل پیروزی و 4 جاده بین المللی است.

رضایی با بیان اینکه در هر دوره تاریخی که ایران اقتدار خود را از دست داد، دشمن در این خاک خانه نشینی کرد، تصریح کرد: دشمن جلوی انقلاب را نگرفت، بلکه تصمیم گرفت جمهوری اسلامی را متوقف کند و جنگ را با جمهوری اسلامی آغاز کرد. دشمنان با ساختن نظام سیاسی مقتدر در ایران مخالف بودند، اما این بار ملت ایران تصمیم گرفت که بایستد و از دستاوردهای انقلاب پاسداری کند. در آن زمان ارتش ایران سازماندهی نشده بود و ارتش تیپ و لشکر نداشت و دشمن فکر می کرد کار ایران تمام شده است اما جوانان ما از ایران و فارس قیام کردند و نگذاشتند تاریخ تهاجم تکرار شود. . و در دفاع مقدس پیروز میدان شد. اما دشمن همچنان حریص است.

وی تحریم های شدید اقتصادی 10 ساله علیه ایران را نشانه طمع دشمن دانست و تصریح کرد: فتنه دشمن از غزه آغاز شد و به لبنان سرایت کرد و اگر جلوی رژیم صهیونیستی گرفته نشود حتی به ریاض و عراق نیز حمله خواهد کرد. . هدف رژیم صهیونیستی و مستکبرین از بین بردن ندای آزادی و ندای بیداری است و این توطئه ای است علیه تمام جهان.

رضایی رژیم صهیونیستی را جاسوسی بزرگ خواند و افزود: این رژیم کودک کش در کشورهای عربی و حتی آمریکا جاسوسی می کند و لانه جاسوسی بزرگی در سرزمین های اشغالی ساخته است. 45000 شهید، 10000 مفقود و بیش از 100000 مجروح در غزه نسل کشی و نژادپرستی جنایتکاران صهیونیست است.

عضو شورای تحلیل راحتی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه فارس قدمتی به اندازه تاریخ ایران دارد، اظهار داشت: هر وقت از ایران صحبت می شود از فارس نیز یاد می شود. این استان دارای علمای برجسته، عارفان نامدار و مردان و زنان غیور است.

وی با اشاره به اینکه لشکر 19 فجر فارس در اکثر عملیات های دفاع مقدس حضور داشت و یکی از افتخارات این لشکر شکستن طلسم شلمچه بود، گفت: رژیم بعث عراق بیشترین استحکامات را در این منطقه مستقر کرده است. گردنه شلمچه. که فاصله کمی با بصره داشت، ایران در 6 عملیات 6 بار به این تقاطع حمله کرده بود و این طلسم شکسته نشد اما در شب عملیات کربلای لشکر 4 فجر این طلسم را شکست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس افزود: در اوج شکست، ارتش ما آماده شد و این بار با تمام نیرو از این گردنه عبور کردیم و آن قسمت را فتح کردیم و این افتخار بزرگی برای ارتش نوزدهم فجر است.»

رضایی با بیان اینکه یکی از افتخارات فارس در دوران دفاع مقدس به دست آمد، گفت: فارس 15 هزار شهید گلگون کفن، 45 هزار مجروح و جانباز و 2 هزار آزاده را به جمهوری اسلامی تحویل داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه روح شهید آیت الله بر حق بود و بسیاری از افراد برجسته استان فارس را تربیت کرد، تصریح کرد: در زمان جنگ تعداد زیادی از جوانان فارس اعلام آمادگی کردند و خود را اعلام کردند. تعداد آنها به قدری زیاد بود که با یک تیپ و لشکر سرباز نتوانستیم این استان را سامان دهیم و این بیانگر همین ویژگی مهم است که مکتب و تفکر جهادی در بین جوانان این استان حاکم بود.

در این مراسم از 2 کتاب «سپاه نوزدهم فجر به روایت اسناد» و کتاب «تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت محمدنبی رودکی» رونمایی شد.


انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.