افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

ما در نمایشگاه ایران شرکت می کنیم

  • کد خبر : 222815
ما در نمایشگاه ایران شرکت می کنیم

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی معاون امنیتی وزیر کشور در دیدار با ناظم جان خان مرادوف معاون اول وزارت صنعت و تجارت ازبکستان با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ظرفیت های اقتصادی ایران را به رسمیت نمی شناسند، گفت: 30 هیئت تجاری و تجاری از ازبکستان در نمایشگاه ایران اکسپو 2023 شرکت کرد و ما […]

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی معاون امنیتی وزیر کشور در دیدار با ناظم جان خان مرادوف معاون اول وزارت صنعت و تجارت ازبکستان با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ظرفیت های اقتصادی ایران را به رسمیت نمی شناسند، گفت: 30 هیئت تجاری و تجاری از ازبکستان در نمایشگاه ایران اکسپو 2023 شرکت کرد و ما خواهان تداوم تعاملات تجاری دو کشور و حضور فعال هیئت های دولتی و بخش خصوصی ازبکستان در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 هستیم.

دیغمی با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو را می توان وسیله ای برای شناخت بیشتر محصولات ایرانی دانست، گفت: بدون شک ایران اکسپو محصولات تولیدی بیشتری از ایران عرضه خواهد کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر تقویت روابط تجاری ایران و ازبکستان و تحقق اهداف تجاری روسای جمهور دو کشور، گفت: روسای جمهور دو کشور توافق کردند که حجم مبادلات تجاری در سال 2025 به یک میلیارد دلار خواهد رسید. علاوه بر این، تکمیل و توسعه زیرساخت های تجاری دو کشور نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

قائم مقام وزیر صامت با اشاره به اینکه مذاکرات مربوط به تجارت ترجیحی در حال اتمام است، گفت: برای تامین کالاهای مورد نیاز دو کشور نیز باید مذاکراتی انجام شود. وی با اشاره به لزوم همکاری در امر حمل و نقل و یکسان سازی و به صفر رساندن عوارض ناوگان جاده ای گفت: بر این اساس مقرر شد کمیته مشترک حمل و نقل در بهار سال آینده ادامه یابد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه هیات های ازبکستانی در سفرهای اخیر خود تنها 5 درصد ظرفیت اقتصادی ایران را تامین کردند، افزود: ظرفیت بالای ایران در تولید صنایع پیشرفته و تجهیزات پزشکی قابل توجه است و در حال حاضر یکی دو کشور در دنیا قادر به تولید برخی تجهیزات پزشکی تولید شده در ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه سودآوری باید دغدغه اصلی در کسب و کار باشد، گفت: اخذ عوارض مرزی نباید در اولویت کسب و کار قرار گیرد، اگرچه خدمات حمل و نقل بخشی از تجارت محسوب می شود، اما مشکلات در حوزه اخذ عوارض با تلاش مشترک قابل حل است. .

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که در سال 2025 شرایط برای شروع تجارت آزاد بین دو کشور فراهم شود. توافقات اولیه در این خصوص انجام شده است و امیدواریم تا 15 روز آینده یعنی اوایل فروردین سال جدید به جمع بندی نهایی در این خصوص برسیم.

ضیغمی با اشاره به حمایت های دوجانبه در بحث حمل و نقل گفت: ایران راهکارهایی را برای جبران نابرابری در بحث سوخت دیزل در نظر گرفته است.

ما در نمایشگاه ایران شرکت می کنیم
در ادامه این نشست ناظم جان خان مرادوف معاون اول وزارت صنعت و تجارت ازبکستان با تاکید بر اینکه تجار و بازرگانان ازبکستان در نمایشگاه ایران شرکت خواهند کرد، افزود: هدف ما توافق بر سر تولید مشترک است و امیدواریم که سازمان برای توسعه تجارت در این زمینه همکاری کنند

معاون اول وزارت صنعت و تجارت ازبکستان ادامه داد: در تلاش هستیم با مشارکت ایرانیان منطقه آزاد اقتصادی ویژه ای در ازبکستان برای ایرانیان در نظر بگیریم و اکنون زیرساخت های این امر فراهم شده است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده در حاشیه اجلاس سران OEC با طرف ایرانی، گفت: تاکنون گام موثری برای رفع مشکلات در زمینه تامین سوخت برداشته نشده است و امیدواریم دوستانی که سرمایه هستند. در زمینه سرمایه گذاری بر این مانع غلبه خواهد کرد.

معاون اول وزارت صنعت و تجارت ازبکستان ادامه داد: سال گذشته 24 هزار دستگاه خودرو بین دو کشور جابجا شد که از این تعداد 1500 دستگاه ازبکستان و 4 هزار خودرو ایرانی از کشورهای ثالث وارد شده است. به گفته وی، این بدان معناست که محموله و خودرو متعلق به آن دو کشور است، اما در این بین منافع توسط اشخاص ثالث به دست می آید.

وی با ابراز امیدواری از کمک طرف ایرانی در بحث کاهش هزینه‌های حمل و نقل، افزود: خودروهایی که از ازبکستان به کشورهای دیگر می‌روند از سوخت ایران استفاده نمی‌کنند و مسیر حمل و نقل کالا طولانی است و به همین دلیل برخی از بازرگانان راه‌حل جدیدی را تعریف کرده‌اند. مسیر دریایی از ترکیه .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.