افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

ما تنها نیستیم/زندگی ما در منظومه شمسی!

  • کد خبر : 216222
ما تنها نیستیم/زندگی ما در منظومه شمسی!

تینا مزدکی: چه طور همه این ها شروع شد؟ میکروارگانیسم‌ها، پیش‌سازهای حیات روی زمین، برای میلیاردها سال رشد کرده‌اند و مدت‌ها پیش از شکل‌های حیات چند سلولی، از جمله انسان، پیشی گرفته‌اند. تنوع متابولیک آنها به آنها اجازه داد تا در محیط هایی مانند اعماق سوزان دریچه های گرمابی، شوری شدید دریاچه های خاص و […]

تینا مزدکی: چه طور همه این ها شروع شد؟ میکروارگانیسم‌ها، پیش‌سازهای حیات روی زمین، برای میلیاردها سال رشد کرده‌اند و مدت‌ها پیش از شکل‌های حیات چند سلولی، از جمله انسان، پیشی گرفته‌اند.

تنوع متابولیک آنها به آنها اجازه داد تا در محیط هایی مانند اعماق سوزان دریچه های گرمابی، شوری شدید دریاچه های خاص و حتی محدودیت های جامد سنگی که برای انسان بسیار آزاردهنده است، رشد کنند. اروپا، قمر یخی که به دور مشتری می چرخد، تصورات اختر زیست شناسان را به عنوان منادی حیات فرازمینی به خود جلب کرده است.

اقیانوس زیر یخبندان اروپا با وجود نمای یخی و دمای سطح زیر 220 درجه فارنهایت، آن را به گزینه ای ایده آل برای میزبانی حیات در منظومه شمسی تبدیل می کند. همانطور که می دانیم، آب برای زندگی بسیار مهم است. آب به عنوان یک حلال برای واکنش های بیوشیمیایی ضروری است و از تمام اشکال شناخته شده حیات پشتیبانی می کند. بنابراین، آب یک زیستگاه بالقوه پایدار برای رشد و تکامل موجودات است.

توانایی اروپا برای حمایت از حیات میکروبی

در سپتامبر 2023، دو تیم علمی مستقل شواهدی را کشف کردند که نشان می‌دهد دی‌اکسید کربن جامد (CO2) در سطح اروپا احتمالاً از اقیانوس زیر یخچالی آن سرچشمه می‌گیرد. این یافته، همراه با ویژگی های زمین شناسی که نشان دهنده انتقال مواد از یخ است، فرضیه قابل سکونت بودن اروپا را تقویت می کند.

در حالی که منبع دقیق CO2 هنوز مشخص نشده است، کشف کربن در اروپا باعث شده است تا اختر زیست شناسان در مورد توانایی ماه در پشتیبانی از حیات میکروبی حدس و گمان بپردازند. شناسایی نمادهای زیستی، مانند کربن آلی و آب، در جستجوی حیات فرازمینی بسیار مهم است. هیچ علامت زیستی واحدی نمی تواند وجود حیات را در جهان های دور به طور قطعی اثبات کند.

با این حال، انباشته شدن نمادهای زیستی متعدد بر روی اجرام آسمانی مانند اروپا، این استدلال را تقویت می کند که ممکن است حیات فراتر از زمین وجود داشته باشد. سایت‌های آنالوگ مبتنی بر حیات روی زمین، محیط‌های مخرب روی زمین که شرایط جهان‌های دیگر مانند اروپا را منعکس می‌کنند، اطلاعات ارزشمندی در مورد انعطاف‌پذیری حیات در محیط‌های خاص ارائه می‌دهند.

با مطالعه حیات میکروبی در این اکوسیستم ها، ما به درک عمیق تری از چگونگی زنده ماندن حیات در محیط هایی دست می یابیم که برای اکثر اشکال دیگر حیات کاملاً نامناسب است. این سایت‌های آنالوگ همچنین محققان را از امضاهای زیستی بالقوه برای جستجو در داده‌های مأموریت‌های آینده به اروپا مطلع می‌کنند. یکی از محققان یکی از این مکان های مشابه را بررسی کرده است: آبشار خون، یک ویژگی زمین شناسی منحصر به فرد در دره های خشک قطب جنوب.

او می گوید: «کار و چادر زدن در دره های خشک حسی ماورایی دارد.

Blood Falls با آب نمک غنی از آهن خود که در تماس با هوا اکسید می شود، حیات میکروبی را نشان می دهد که می تواند در زیر یخ اروپا وجود داشته باشد. تحقیقات بر روی متابولیسم میکروبی در زیر یخچال ها اکوسیستمی را نشان می دهد که ممکن است بیش از یک میلیون سال در آنجا وجود داشته باشد و کاملاً دور از دسترس باشد.

این محقق می گوید: «فکر می کنم Blood Falls یک آنالوگ عالی برای مطالعه جهان اقیانوس است، زیرا یکی از معدود مکان هایی است که مایعات از زیر یخ به سطح منتقل می شود. به علاوه، این آب نمک است، بنابراین مانند یک دنیای کوچک اقیانوسی است که به طور دوره ای مقادیر کمی از مایعات زیر یخبندان و محتویات میکروبی خود را می ریزد.

ماموریت های فضایی آینده

ماموریت های آینده، از جمله JUICE (کاوشگر ماه یخی مشتری)، آژانس فضایی اروپا و ناسا اروپا کلیپر، اطلاعات بیشتری در مورد پوسته یخی اروپا، اقیانوس زیرزمینی آن و پتانسیل آن برای حیات ارائه خواهند کرد. هدف این ماموریت‌ها که در سال‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند، تعمیق درک ما از اروپا و گسترش نظریه‌ها و دانش در مورد حیات فرازمینی است.

جستجوی حیات فراتر از زمین، چه موفقیت آمیز باشد و چه نباشد، پیامدهای عمیقی دارد. کشف زندگی درک ما از منحصر به فرد بودن و تنوع زندگی را به چالش می کشد و به ما نشان می دهد که تنها نیستیم.

آبنما: زمین

227323

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.