افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

ما به عنوان دولت در انتخابات مجلس نامزد نداریم.

  • کد خبر : 119026
ما به عنوان دولت در انتخابات مجلس نامزد نداریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دو سال اخیر حمایت های خوبی برای تقویت فعالیت های فرهنگی استان کردستان صورت گرفته و دولت مردمی معتقد به حمایت از تقویت فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری در استان است، اظهار داشت: دولت مردمی می بیند. تصویر فرهنگی کردستان به عنوان یک سرمایه و فرصت. برای کشور […]

رئیس جمهور با بیان اینکه در دو سال اخیر حمایت های خوبی برای تقویت فعالیت های فرهنگی استان کردستان صورت گرفته و دولت مردمی معتقد به حمایت از تقویت فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری در استان است، اظهار داشت: دولت مردمی می بیند. تصویر فرهنگی کردستان به عنوان یک سرمایه و فرصت. برای کشور می داند و معتقد است که این استان ظرفیت بالایی برای روابط فرهنگی و دیپلماتیک دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه در پایان سفر دولت مردمی به استان کردستان در نشست خبری با تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر، گزارش های معاونت اجرایی را تشریح کرد. رئیس جمهور و چند وزیر درباره اجرای مصوبات سفر قبلی دولت با توجه به اینکه این استان پیشرفت خوبی در این زمینه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که مصوبات سفر دوم دولت به استان کردستان عمدتا بر اساس گفته های رئیس جمهور بوده است، گفت: در سفر اول عمدتاً تکمیل پروژه های نیمه تمام استان مانند فرودگاه سقز و فرودگاه سقز را مد نظر داشتیم. پروژه های آبرسانی استان که نتایج خوبی به دست آورد. در دور دوم این سفر موضوع مسکن، اشتغال و به‌ویژه اشتغال تحصیلکردگان، احیای واحدهای تولیدی راکد، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در استان، سازمان، دولت مبادلات تجاری و مرزی در استان را در نظر گرفته است. به عنوان بهبود وضعیت صنعت گردشگری و صنایع دستی استان کردستان.

رئیسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر استفاده دولت از توانمندی های نخبگان استان کردستان و استفاده از نیروهای بومی در این استان گفت: طبق اطلاعاتی که از استاندار دریافت کردم حدود 80 نفر از سرپرستان استان از نیروهای با کیفیت هستند. کردستان. . من در صحبت هایم به صراحت گفته ام و اینجا هم بر بومی سازی تاکید می کنم.

رئیس جمهور کردستان را استانی با سابقه تمدنی، فرهنگی، تاریخی و علمی با شخصیت های فرهیخته متعدد عنوان کرد و تصریح کرد: گرچه محور برنامه های سفر استانی ام اقتصادی است، اما در این سفر سه دیدار و نشست با اقشار نخبگان استان داشتم. ، که بسیار کمک کننده بودند. آنها بودند.

رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر رسیدگی به کم کاری ها یا نواقصی که منجر به طولانی شدن پروژه های عمرانی و ناتمام ماندن آنها شده است، بر لزوم مدیریت و پیگیری این قصورها با توجه به آسیب ها یا مضراتی که برای کشور وارد کرده است، تاکید کرد. .

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر روابط بین المللی فرهنگی استان کردستان به عنوان یک استان فرهنگی و حمایت دولت از فعالیت های فرهنگی در این استان گفت: در دو سال گذشته اقدامات و حمایت های خوبی برای تقویت فعالیت های فرهنگی انجام شده است. استان کردستان است و دولت مردمی معتقد به حمایت از تقویت فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری در استان است.

رئیسی افزود: دولت مردمی چهره و تاریخ فرهنگی استان کردستان را سرمایه و فرصتی برای کشور می داند و معتقد است این استان ظرفیت بالایی برای روابط فرهنگی و دیپلماسی دارد. علاوه بر این، همه افراد باید با توجه به تجربه و تحصیلات خود در مکان مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پایان دادن به روابط و صادرات انرژی کشورها با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: صرف محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی کافی نیست و کشورها باید همکاری و صادرات داشته باشند. انرژی به این رژیم جنایتکار و کودک کش که در روزهای اخیر 10000 فلسطینی از جمله 4000 کودک را کشته است. حکومت مردمی نیز در روابط بین المللی خود اجرای رهبری را دنبال می کند.

رئیسی در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه هایی در خصوص اجرای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انتخابات دارد، گفت: دولت خود را موظف می داند که به صورت نمایشی انتخاباتی مشارکتی، با امنیت بالا و کاملا رقابتی برگزار کند. از دموکراسی .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری واقعاً به مشارکت و رای مردم اعتقاد دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا به رهبری امام راحل و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی همه نهادهای اساسی کشور را با رای مردم تأسیس کردند و به وجود آوردند و مستقر کردند. امام و رهبرانش برخلاف بسیاری از سیاستمداران جهان، به مردم ایمان واقعی دارند و نه تنها ابزاری برای ارتقای منافع و اهداف آنها.

رئیسی تاکید کرد: به عنوان دولت در انتخابات هیچ نامزدی نخواهیم داشت و تنها به دنبال ایجاد مشارکت گسترده و بیشتر همه مردم و گروه ها در انتخابات هستیم.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ساماندهی اوضاع کولبران گفت: دولت به دنبال ساماندهی معابر و بازارچه های مرزی و همچنین ایجاد مناطق آزاد برای تجارت و تبادل کالا در استان های مرزی است تا از تجارت غیرقانونی جلوگیری کند. . هم اقتصاد و هم امنیت کشور را تحت تأثیر قرار می دهد و با ارائه تجارت قانونی می تواند از منافع مرزنشینان و همسایگان محافظت کند.

رئیسی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه ضمن تشکر از مردم استان کردستان که با حضور خود دلدادگان انقلاب اسلامی را امیدوار و دشمنان را ناامید کردند، تاکید کرد که این حضور مسئولیت مردم را دوچندان کرده است. خدمتگزاران در دولت

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.