افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

ما برجام را نشکستیم/ کارگروه خاصی با چین تشکیل شده است

  • کد خبر : 376704
ما برجام را نشکستیم/ کارگروه خاصی با چین تشکیل شده است

رئیس‌جمهور پس از بازگشت از سفر به نیویورک گفت: مذاکراتی درباره برجام وجود دارد و ما نگرانی‌های خود را با کشورهای اروپایی مطرح کردیم. خبرگزاری میزان- مسعود البادیشیان که صبح روز یکشنبه اول مهرماه برای حضور و سخنرانی در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، در ادامه […]

رئیس‌جمهور پس از بازگشت از سفر به نیویورک گفت: مذاکراتی درباره برجام وجود دارد و ما نگرانی‌های خود را با کشورهای اروپایی مطرح کردیم.

خبرگزاری میزان- مسعود البادیشیان که صبح روز یکشنبه اول مهرماه برای حضور و سخنرانی در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، در ادامه سخنرانی خود در این نشست و همچنین سخنرانی در دیدار سران میثاق آینده و دیدارهای موازی با سران و مقامات 15 کشور و سازمان بین المللی، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین الملل دفتر معظم له رهبر و تنی چند از اعضای دولت با استقبال رسمی به کشور بازگشتند.

مسعود بیشیکیان رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در سخنانی درباره نتایج سفر خود به نیویورک گفت: ابتدا به خانواده های داغدار حادثه دردناک معدن طبس؛ چند تن از وزرا و مسئولان وزیر تسلیت می گویم. وزارت کشور، وزیر صلح، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی در دولت پیگیر این موضوع بودند.

رئیس‌جمهور گفت: تلاش می‌کنیم تا حد امکان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنیم، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم خانواده‌های داغدار از دوری از عزیزان خود درد بیشتری نبینند.

دکتر درباره سفر به نیویورک گفت: سفر مبارکی بود، ما این فرصت را داشتیم که با سران کشورها صحبت کنیم و نگرانی های خود را در مورد غزه، فلسطین و لبنان با دیگران در میان بگذاریم. قرار شد در آینده با کشورهای اسلامی جلساتی داشته باشیم و بیانیه ها و اعتراضات خود را اعلام کنیم و تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: با رئیس شورای اروپا و سران کشورهای اروپایی صحبت کردیم اما گفتند جنایات اسرائیل را محکوم کرده ایم اما آمریکا هم باید مشکل را حل کند و نمی توان نتانیاهو را انسان خطاب کرد. ما این مسائل را در مجمع سازمان ملل بیان کردیم و در جلساتی که داشتیم همه ابراز همدردی کردند اما همدردی مشکلی را حل نمی کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر یک اتفاق ساده در کشور ما و سایر کشورها رخ دهد، پل زمانی و مکانی را می زنند که حقوق بشر نقض شده است، اما سکوت می کنند و جنایات اسرائیل و کشتار صدها نفر را توجیه می کنند.

پزشکان گفتند: جلسه ای با روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای همسایه داشتیم، تصمیم گرفتیم درباره اهدافمان در برنامه با آنها به توافقاتی برسیم.

وی ادامه داد: این سفر فرصت خوبی برای دیدار با مسئولان سایر کشورها و برنامه ریزی برای سفر به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مذاکراتی در خصوص برجام انجام شد، نگرانی های خود را با کشورهای اروپایی مطرح کردیم و قرار شد وزرای خارجه این موضوع را پیگیری کنند. ما اعلام کردیم که برجام را نشکستیم و این ترامپ بود که این کار را کرد، آنها هم قبول کردند. تلاش بر این است که با گفت وگو و تحریم و روندی که در کشور ما ایجاد کرده اند، این روند را دنبال کنیم.

رئیس جمهور گفت: وزارت امور خارجه ما و کمیسیون های مشترک باید ارتباطات منطقه را از نظر اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی به صورت عملیاتی دنبال کنند. کارگروه مشخصی با چین تشکیل شده و مصوباتی که در دولت شهید رئیسی داده شده در حال پیگیری و اجراست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.