افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

ما برای کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در غزه آماده ایم. آتش بس ضروری است؛

  • کد خبر : 329534
ما برای کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در غزه آماده ایم. آتش بس ضروری است؛

| ۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ۲۱:۱۵:۱۸ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پس از آن که یونیسف و سازمان بهداشت جهانی خواستار آتش‌بس هفت روزه در غزه برای واکسیناسیون کودکان شدند، اعلام کرد که سازمان ملل آماده راه‌اندازی کمپین حیاتی واکسیناسیون فلج اطفال در غزه است. مقابله با فلج اطفال به گزارش ایرنا، دو آژانس سازمان ملل خواستار […]



|

۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ۲۱:۱۵:۱۸

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پس از آن که یونیسف و سازمان بهداشت جهانی خواستار آتش‌بس هفت روزه در غزه برای واکسیناسیون کودکان شدند، اعلام کرد که سازمان ملل آماده راه‌اندازی کمپین حیاتی واکسیناسیون فلج اطفال در غزه است. مقابله با فلج اطفال

به گزارش ایرنا، دو آژانس سازمان ملل خواستار آتش بس هفت روزه در غزه برای واکسیناسیون کودکان غزه علیه فلج اطفال شدند. سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با صدور بیانیه ای نسبت به شیوع احتمالی فلج اطفال در میان کودکان غزه هشدار دادند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه به خبرنگاران گفت: غزه در سقوط آزاد بشردوستانه است. وقتی به نظر می رسد که وضعیت نمی تواند برای فلسطینی های غزه بدتر شود، رنج ها افزایش یافته است و جهان ناظر است. ویروس فلج اطفال در نمونه های فاضلاب در خان یونس و دیرالبالله شناسایی شد.

گوترش تاکید کرد: «پیشگیری و مهار شیوع فلج اطفال نیازمند تلاشی گسترده، هماهنگ و فوری است. سازمان ملل متحد قرار است یک کمپین حیاتی واکسیناسیون فلج اطفال را در غزه راه اندازی کند. سازمان ملل یک کمپین واکسیناسیون برای بیش از 640000 کودک زیر 10 سال در غزه راه اندازی خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان بهداشت جهانی 1.6 میلیون دوز واکسن فلج اطفال را تایید کرده است. یونیسف تحویل واکسن ها و تجهیزات نگهداری را در شرایط استاندارد هماهنگ می کند.

وی گفت: سیستم های بهداشتی، آب و فاضلاب غزه تخریب شده است. اکثر بیمارستان ها و مراکز مراقبت اولیه کار نمی کنند. مردم دائما در جستجوی امنیت فرار می کنند. ما می دانیم که چگونه یک پروژه موثر واکسیناسیون فلج اطفال باید اجرا شود.

گوترش تصریح کرد: ما همچنین می دانیم که یک کمپین موفق به چه شرایطی نیاز دارد. تسهیل حمل و نقل واکسن ها و تجهیزات زنجیره سرد در هر مرحله، آوردن کارشناسان فلج اطفال به غزه، سوخت برای تیم های بهداشتی برای انجام کار، خدمات اینترنتی و تلفن قابل اعتماد برای اطلاع رسانی به جوامع در مورد پروژه، افزایش مقدار پول نقد ورودی به غزه. کارکنان بهداشتی باید دستمزد دریافت کنند و مهمتر از همه، یک پروژه موفق واکسیناسیون فلج اطفال نیاز به امنیت دارد.

به گفته وی، این کمپین همچنین نیازمند امنیت کارکنان صحی در انجام وظایف خود، امنیت کودکان و خانواده ها در دسترسی به مراکز صحی و امنیت است تا این مراکز صحی از بمباران مصون باشند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: من از همه طرف‌ها می‌خواهم که فوراً تضمین‌های ملموس و تضمین توقف بشردوستانه درگیری‌ها را برای پروژه واکسیناسیون ارائه کنند.

گوترش تاکید کرد: بگذارید واضح بگوییم: واکسن نهایی علیه فلج اطفال صلح و آتش‌بس فوری بشردوستانه است. اما در هر صورت، برای مقابله با فلج اطفال باید درگیری ها متوقف شود.

وی گفت: اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در حالی که در همه جای دنیا جنگ است غیرممکن است. فلج اطفال فراتر از سیاست است. فراتر از همه تفاوت هاست و بنابراین وظیفه مشترک ماست که در این زمینه با هم کار کنیم.

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با صدور بیانیه ای نسبت به شیوع احتمالی فلج اطفال در میان کودکان غزه هشدار دادند. درخواست این دو سازمان به این دلیل مطرح شد که نمونه هایی از این بیماری در فاضلاب غزه مشاهده شد و برخی از کودکان علائم مربوط به این بیماری واگیر را نشان دادند. این کمپین که برای اواخر اوت و اوایل سپتامبر برنامه ریزی شده است، با هدف واکسینه کردن 640000 کودک زیر 10 سال در برابر نوع دوم ویروس فلج اطفال (cVDPV2) است.

بیانیه یونسکو و سازمان بهداشت جهانی می افزاید که انجام این عملیات واکسیناسیون در دو مرحله مستلزم استخدام 2700 متخصص بهداشت در سراسر نوار غزه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.