افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

ما با ایران و اسرائیل در تماس هستیم.

  • کد خبر : 401636
ما با ایران و اسرائیل در تماس هستیم.

آفتاب نیوز: ولادیمیر پوتین بعدازظهر جمعه در دیدار با برخی از مقامات رسانه ای کشورهای عضو بریکس در محل اقامت خود، وضعیت روابط طرفین درگیر را کاملاً متشنج توصیف کرد و افزود: ما با ایران و اسرائیل در تماس هستیم و روابط کاملاً قابل اعتمادی داریم. . به نظر می‌رسد این تبادل بی‌پایان ضربات باید […]

آفتاب نیوز:

ولادیمیر پوتین بعدازظهر جمعه در دیدار با برخی از مقامات رسانه ای کشورهای عضو بریکس در محل اقامت خود، وضعیت روابط طرفین درگیر را کاملاً متشنج توصیف کرد و افزود: ما با ایران و اسرائیل در تماس هستیم و روابط کاملاً قابل اعتمادی داریم. . به نظر می‌رسد این تبادل بی‌پایان ضربات باید در نقطه‌ای متوقف شود و راه‌هایی هر چند دشوار برای حل این وضعیت که رضایت هر دو طرف را به همراه دارد، پیدا کند.

به گزارش ریاناوستی و تاس، رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش نمی تواند در روابط ایران و اسرائیل مداخله کند، ابراز امیدواری کرد که بتوان از درگیری در مقیاس بزرگتر در منطقه خاورمیانه جلوگیری کرد.

سخنگوی کرملین پیشتر در پاسخ به سوالی درباره اقدام رژیم اسرائیل در شهادت یحیی سنور، رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: روسیه نگران عواقب این اقدام برای منطقه خاورمیانه است.

دیمیتری پسکوف روز جمعه در پاسخ به این سوال که کرملین به اقدام اسرائیل چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: مهمترین چیز برای ما عواقبی است که شاهد آن هستیم. فاجعه انسانی و پیامدهای آن برای غیرنظامیان در نوار غزه و لبنان بیشترین نگرانی را در خاورمیانه برای مسکو ایجاد کرده است.

سخنان زلنسکی تحریک آمیز است.

رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اظهارات زلنسکی درباره امکان ساخت سلاح هسته ای در اوکراین اقدامی تحریک آمیز است و پاسخ مناسبی از سوی مسکو خواهد داشت. روسیه تحت هیچ شرایطی به اوکراین اجازه تولید سلاح هسته ای را نخواهد داد.

این سخنان پس از آن بیان شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: “اگر ناتو وجود نداشته باشد، سلاح های هسته ای تنها گزینه اوکراین است.”

احتمال حضور روسیه در نشست عربستان؟

پوتین در پاسخ به سوال دیگری نیز اظهار داشت: روسیه آماده است تا پایان مسالمت آمیز درگیری در اوکراین را بررسی کند، اما تنها بر اساس سندی که در سال 2022 در استانبول به دست آمده است.

وی تصریح کرد: طرف اوکراینی هیچ مذاکره ای را ممکن نمی داند، صرفاً برخی از خواسته های خود را که بر اساس قواعد مذاکره نیست، تدوین می کند. پس از توافق استانبول، اجرای آن را متوقف کردند و اخیراً (رئیس جمهور اوکراین که در نیویورک بود، مجدداً علناً اعلام کرد که ما وارد مذاکره نمی شویم. در واقع، جنگ در اوکراین در سال 2014 آغاز شد، زمانی که غرب به رهبری ایالات متحده از کودتا حمایت کرد.

رئیس جمهور روسیه درباره احتمال حضور روسیه در نشست عربستان برای حل و فصل مناقشه اوکراین نیز تصریح کرد: ما با محل برگزاری کنفرانس مشکلی نداریم اما موضوعی که در جلسات مطرح می شود مهم است.

همچنین به نقل از سایت کرملین، رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجلاس سران بریکس در کازان که توسط این کشور برگزار می شود، گفت: در حاشیه این نشست 17 دیدار دوجانبه با سران سایر کشورها برگزار خواهد کرد. رویداد بین المللی رویداد

وی با اشاره به توانمندی های گروه بریکس گفت: کشورهای عضو این گروه 45 درصد جمعیت و 33 درصد کره زمین را در اختیار دارند.

پوتین با اشاره به سخنرانی روز جمعه خود در جمع فعالان اقتصادی و بازرگانان کشورهای عضو بریکس در چارچوب شورای تجارت گفت: تحلیل آمار کشورهای بریکس در سال‌های 1992 و 2022 نشان می‌دهد که رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای بریکس. دو برابر شده است، در حالی که رشد این شاخص در کشورهای عضو گروه 7 کاهش یافته است.

به گفته وی، پیش بینی می شود متوسط ​​نرخ رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای بریکس تا پایان سال جاری چهار درصد باشد که بالاتر از نرخ جهانی 3.2 درصدی است. بر اساس این شاخص، کشورهای بریکس از کشورهای G7 جلوتر هستند و تا سال 2028 مشخصا این روند به نفع کشورهای بریکس ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این سوال که چه چیزی برجام را از بسیاری از سازمان های بین المللی دیگر متمایز می کند، چنین پاسخ داد: بریکس هرگز علیه یکدیگر ساخته نشد. نخست وزیر هند اخیراً به صراحت گفته است که بریکس نه تنها غربی است و در عین حال یک مجمع ضدغربی نیست. این نکته بسیار مهم و منطقی است، یعنی بریکس با کسی مخالف نیست. بریکس مجموعه ای از دولت هاست که بر اساس ارزش ها و دیدگاه های مشترک در زمینه توسعه و از همه مهمتر اصل در نظر گرفتن منافع یکدیگر با یکدیگر همکاری می کنند. این رویکرد اساس کار ما در اجلاس سران بریکس در کازان خواهد بود.

پوتین تصریح کرد: کشورهای بریکس اگرچه 45 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و از این نظر اکثریت جهان را تشکیل نمی دهند، اما قطعا اکثریت جمعیت جهان را تشکیل می دهند، زیرا بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که نه اعضای گروه بریکس، از این موفقیت بهره مند شوند. این گروه حمایت می کند.

رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر هماهنگی با اعضای جدید بریکس، تشکیل پایه این گروه را در نشست «RIC» با حضور روسیه، هند و چین در سنت سنت یادآور شد. پترزبورگ . پترزبورگ و گفت: پس از آن شاهد توسعه همکاری ها بود. امروز همه اعضای بریکس باید به منافع کشورهای جدید احترام بگذارند.

وی با اشاره به برنامه ریزی 250 رویداد در چارچوب بریکس در سال 2024، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 200 رویداد برگزار شده است.

پوتین با اشاره به تصمیم رهبران بریکس برای دعوت از کشورهای جدید برای نشست تابستانی خود در آفریقای جنوبی گفت: تصادفی نبود که اعضای جدید را پذیرفتیم، ما از قبل رهبران این کشورها را به خوبی می‌شناختیم و با آنها کار کرده بودیم. مدت طولانی در زمینه های مختلف

وی ادامه داد: اکنون که در یک مجمع مشترک همکاری با این کشورها را آغاز کرده ایم، بسترهایی را برای تبادل نظر و جستجوی پروژه های مشترک احتمالی فراهم کرده ایم. البته تعامل اقتصادی اولویت اول بوده است اما تنها اولویت نبوده است و در این زمینه به توسعه روابط بین فردی و انسان دوستانه در حوزه فرهنگ، سینما، تبادلات جوانان و… توجه زیادی داشته ایم. . .

و ادامه داد: نتایج کار مشترک نشان می دهد که ما در مسیر درستی قرار داریم و من متقاعد شده ام که این روند باعث افزایش علاقه به برجام، نفوذ و اقتدار آنها در جهان خواهد شد. من قبلاً گفته ام که امروز 30 کشور تمایل خود را برای همکاری با بریکس اعلام کرده اند تا به نوعی به فعالیت های آنها بپیوندند. بلافاصله پس از این موج، شاهد شکل گیری موج بعدی خواهیم بود. اما در اینجا باید رویکرد توسعه BRICS را همراه با همه اعضای BRICS به دقت بررسی کنیم. ما هیچ کشوری را خارج از برجام در نظر نخواهیم گرفت، درها کاملاً باز است. نحوه سازماندهی این کار به همکاران و دوستان من در کازان بستگی دارد. ما در مورد همه چیز در هنگام ملاقات (در اجلاس) صحبت خواهیم کرد.

این نشست در حالی برگزار شد که روسیه از 1 تا 3 نوامبر میزبان اجلاس سران بریکس در کازان است.

دستیار رئیس جمهور روسیه در امور سیاست خارجی با اشاره به اجلاس بریکس در کازان گفت: مسکو موضع خود را در مورد گسترش برجام در چارچوب کشورهای شریک (نه اعضای جدید) حفظ می کند و این موضوع در دستور کار مجمع قرار دارد. اجلاس بعدی.” یافت می شود

یوری اوشاکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما معتقدیم فرمول کشور شریک در شرایط فعلی بسیار مناسب است.

وی با اشاره به افزایش تعداد کشورهای عضو بریکس در اجلاس 1402 سران این گروه در آفریقای جنوبی گفت: تعداد اعضای بریکس در آن اجلاس بسیار افزایش یافت، اکنون 10 کشور عضو این گروه هستند.

دستیار ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: این کشور از ابتدای سال 2024 (دی 1402) همزمان با پیوستن پنج عضو جدید (جمهوری اسلامی ایران، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی، ریاست گروه بریکس را برعهده داشت. و عربستان سعودی) برای اجرای رویدادهای مختلف با حضور اعضای قدیمی و جدید بریکس در روسیه در زمینه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

اوشاکوف افزود: روسیه تمام تلاش خود را کرد تا اطمینان حاصل شود که اعضای جدید به راحتی در همه اشکال همکاری در چارچوب بریکس گنجانده شوند.
دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه افزود: در حال حاضر معتقدیم با ایجاد دسته کشورهای شریک، پیوستن کشورهای جدید به گروه بریکس آسانتر است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در نشست وزرای خارجه کشورهای بریکس تصمیم گرفته شد که پذیرش اعضای جدید این گروه متوقف شود.

به گفته سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، بریکس معیارهایی را برای یک مقوله جدید – کشورهای شریک ایجاد می کند. انتظار می‌رود چنین معیارهایی به همراه فهرستی از کشورهایی که می‌توانند آن‌ها را اتخاذ کنند، برای تصویب توسط رهبران بریکس در نشست کازان در اکتبر 2024 ارائه شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.