افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

ما با امنیت فرزندانمان شوخی نمی کنیم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 388475
ما با امنیت فرزندانمان شوخی نمی کنیم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار منتظرالمهدیمعاونت فرهنگی و اجتماعی لطفا در یادداشتی که تاکید دارد که کودکان لاف زدن و رشد مطلوب نیاز به امنیت و آرامش دارد، گفت: همه ما باید تمام تلاش خود را برای رفع چنین نیاز مهمی به کار بگیریم. در یادداشت زیر 4 نکته مهم از سخنگو لطفا همانطور که […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار منتظرالمهدیمعاونت فرهنگی و اجتماعی لطفا در یادداشتی که تاکید دارد که کودکان لاف زدن و رشد مطلوب نیاز به امنیت و آرامش دارد، گفت: همه ما باید تمام تلاش خود را برای رفع چنین نیاز مهمی به کار بگیریم.

در یادداشت زیر 4 نکته مهم از سخنگو لطفا همانطور که می خوانید مطالعه و بررسی شده است:

اولاً برخلاف گذشته، این تصور که «کودکان مینیاتوری از بزرگسالان خود هستند» کاملاً منسوخ شده است و همه ما معتقدیم که کودکان به دلیل تحقیقات زیاد در مورد آنها دارای ویژگی ها و نیازهای ذهنی، عاطفی، اخلاقی و زیستی هستند. کودکان کاملا متفاوت و متمایز از بزرگسالان هستند و تنها با توجه به این تفاوت ها می توان نسلی سالم تربیت کرد. انعطاف پذیر و امیدوار بود موفق شود.

دوم، یکی از اساسی ترین نیازهای کودکان، نیاز به امنیت روانی است. زیرا تنها ارضای چنین نیازی امکان «رشد طبیعی» و اشتیاق را فراهم می کند. همچنین شواهد متعدد نشان می دهد که بزرگ شدن در محیطی فاقد امنیت، نه تنها به «بلوغ عاطفی» کودکان و نوجوانان آسیب جدی وارد می کند، بلکه امکان استفاده از توانایی های شناختی و فکری را نیز از آنان سلب می کند. بسیاری از کودکان و نوجوانان هستند که به دلیل نبود امنیت روانی نمی توانند تحصیل، حرفه آموزی و اجتماعی شدن خود را با موفقیت ادامه دهند.

سومین موضوع و نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، شکل گیری احساس امنیت روانی در کودکان است که محصول عملکرد بهینه خانواده، مدرسه و جامعه است. هر یک از این سه می تواند در هنگام تمهیدات، روح کودک را سرشار از احساس امنیت و آرامش کند. با “عشق بی قید و شرط” و “ایجاد دلبستگی ایمن”، خانواده می تواند نقش خود در ایجاد امنیت را با موفقیت انجام دهد.

برای این کار باید تنش های احتمالی خود را با «گفتگو برای یافتن راه حل» از بین ببرند و با «بلوغ عاطفی» «رشد عاطفی» فرزندشان را تحریک کنند.
مدرسه ایمنی آفرین نیز مدرسه ای است که در آن سه گانه ای که امنیت روانی دانش آموزان را از بین می برد (یعنی طرد، تنبیه و تحقیر) کنار گذاشته می شود و از سه گانه ایمنی (یعنی تشویق، محبت و احترام) استفاده می شود. در فرآیند آموزشی

بالاخره جامعه مطلوب جامعه ای است که از هیچ تلاشی برای افزایش امنیت روانی کودکان فروگذار نکند. چنین جامعه ای تلاش می کند تا میزان جرم و جنایت، احتمال حوادث آسیب زا را کاهش دهد.آسیب زا) برای کودکان، حمایت و مراقبت از کودکان نیازمند و فراهم آوردن محیطی دوستانه و مفرح برای کودکان.

در پایان بر نکته چهارم تاکید می کنم: ما در فرماندهی انتظامی امنیت روانی کودکان را یکی از مهمترین ماموریت های خود قرار داده ایم. بنابراین، ما با افرادی که می خواهند به امنیت کودکان در خیابان ها و مکان ها آسیب برسانند، شوخی نمی کنیم و به خود اجازه نمی دهیم.

مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها آمادگی لازم را برای ارائه انواع خدمات روانشناختی به کودکان و خانواده های آنان دارند و در یک سال و نیم اخیر خدمات ویژه ای را به جمعیت بیش از 8 هزار کودک و نوجوان ارائه کرده اند. . همچنین برای ارتقای امنیت مدارس و مراکز آموزشی تدابیری اندیشیده ایم تا کسی به دانش آموزان عزیزمان آسیبی نرساند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.