افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
1

ما باید نسلی تربیت کنیم که احساس کند این کشور مال آنهاست و باید آن را استعمار کنند.

  • کد خبر : 388723
ما باید نسلی تربیت کنیم که احساس کند این کشور مال آنهاست و باید آن را استعمار کنند.

| ۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۴۹:۱۱ در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش پس از استماع نقطه نظرات اعضا، رئیس جمهور به تشریح دیدگاه های خود در خصوص راهکارهای اصلاح و ارتقای نظام آموزشی و ضرورت و چگونگی اجرای عدالت آموزشی در کشور پرداخت. به گزارش ایسنا، مسعود مزیکیان با بیان اینکه پیش از ظهر امروز – دوشنبه […]



|

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۴۹:۱۱

در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش پس از استماع نقطه نظرات اعضا، رئیس جمهور به تشریح دیدگاه های خود در خصوص راهکارهای اصلاح و ارتقای نظام آموزشی و ضرورت و چگونگی اجرای عدالت آموزشی در کشور پرداخت.

به گزارش ایسنا، مسعود مزیکیان با بیان اینکه پیش از ظهر امروز – دوشنبه – در اولین جلسه «شورای عالی آموزش و پرورش» دولت چهاردهم، اظهار داشت عمیقا معتقدم اگر نظام آموزشی کشور اصلاح نشود و عدالت نباشد. آموزشی به دست آورد اگر تاسیس نشود کشور کردستان اصلاح نمی شود: متاسفانه آموزش و اقدامات انجام شده در زمینه رفع نیازها و ارتقای کمی و کیفی آن علاوه بر ناکافی بودن، آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. . عمدتاً بر بخش سخت افزار متمرکز شده اند و در بخش نرم افزار، منابع انسانی، محتوا و روش ها مورد غفلت جدی قرار گرفته است.

رئیس جمهور تلاش های انجام شده امروز برای اصلاح برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی با روش های سخت افزاری را نتیجه این بی توجهی عنوان کرد و افزود: اولین گام برای جبران این بی توجهی، بهبود و ارتقای زیرساخت های آموزشی کشور به ویژه در روش های آموزشی است. مشکلاتی مانند کمبود مدرسه از جمله مشکلاتی است که با تلفیق توانمندی‌های مردم و اصلاح روابط بین دستگاهی در بخش‌های دولتی و حاکمیتی به آسانی قابل حل است، اما مشکل اصلی اصلاح و بهبود روش‌های آموزشی است.

دکتری با تاکید بر لزوم تهیه گزارشی مبسوط از وضعیت فعلی آموزش در تمامی ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری، به تشریح نمونه هایی از به روزترین و موثرترین روش های آموزشی در دنیا پرداخت و اظهار داشت: به سادگی در مقابل میز معلم و تدریس به دانش آموزان روشی است که امروزه دیگر جوابگو نیست و باید با استفاده از روش هایی انجام شود که دانش آموزان را در فرآیند یادگیری مشارکت دهد، علاوه بر آموزش دانش، مهارت های کار گروهی، احساس مسئولیت و حل مسئله، گزارش و ارائه، غلبه بر موانع و مشکلات، سازماندهی قابلیت های گروهی برای آموزش حل مسائل و رقابت در یادگیری و تدریس به دانش آموزان.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت و اهمیت استفاده از دستاوردهای نوین در ارتباطات و آموزش از تجهیزات آموزشی و ارتباطی گرفته تا هوش مصنوعی برای ارتقای محتوا و روش های آموزشی تاکید کرد و گفت: نوجوانان و جوانان به شکلی ساده و مستمر در محرومیت هستند. از تلفن های همراه آنها به همین ترتیب، قطعاً راه‌حلی برای مشکل نیست و باید با استفاده از این ابزارهای ارتباطی جدید، بخش تکمیلی آموزش را در مدارس طراحی و اجرا کنیم تا دانش‌آموزان و حتی دانش‌آموزان بتوانند بخشی از آموزش خارج از مدرسه را به این شکل انجام دهند.

پزشکان با بیان اینکه استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و آموزشی می تواند به اجرای عدالت آموزشی در سراسر کشور کمک کند، دلیل عدم اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نبود سازوکار آموزشی در آموزش و پرورش دانستند. مطابق با اهداف این سند بوده و خاطرنشان کرد که روش اجرایی بخش های مختلف باید اجرا شود. این سند باید با کمک کارشناسان تهیه شود و همدلی و هم افزایی بین نهادهای مختلف مسئول اجرای وظایف ایجاد شود. این سند

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نظام آموزشی کشور نخبگان تولید می کند، اما این جوانان نخبه انگیزه و علاقه ای برای ماندن در کشور و ساختن ایران ندارند و البته بستر مناسبی برای حفظ آنها وجود ندارد. : بخش مهمی از این مشکل ناشی از رفتار ما در ساختار اداری کشور است. بچه های ایرانی آنچه را که می بینند از ما یاد می گیرند نه آنچه را که می شنوند. ما باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم و آن را مبنای اقدامات خود برای اصلاح نظام آموزشی کشور قرار دهیم تا بتوانیم نسلی تربیت کنیم که احساس کنند این کشور مال آنهاست و خودشان باید آن را حل کنند.

لزوم توجه جدی به مراکز تربیت معلم برای ارتقای توانمندی معلمان، ایفای نقش هماهنگ کننده و کمک به بهبود روابط بین دستگاهی برای اصلاح و ارتقای نظام آموزشی توسط شورای عالی آموزش و پرورش و لزوم دستیابی به یک چشم انداز مشترک و تعریف چگونگی ارتقای ادارات سخت افزار و نرم افزار آموزشی در این شورا و تعمیم آن به نهادهای مسئول از دیگر نکات مطرح شده توسط رئیس جمهور در این جلسه بود.

در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش نقطه نظرات و نظرات خود را در خصوص اجرای سند تحول و ارتقای کمی و کیفی نظام آموزشی کشور ارائه کردند. .

اجرای عدالت آموزشی به عنوان گام اصلی در برقراری عدالت در کشور، لزوم توجه جدی به ارتقا و به روز رسانی آموزش در مراکز تربیت معلم، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نگاه به هزینه ها. از منابع در آموزش به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت، لزوم بهره گیری از فناوری ها و ابزارهای نوین در ارتقای آموزش، توجه به سطوح اجتماعی موثر و فراتر از اختیارات و عملکرد وزارت آموزش و پرورش در آموزش و پرورش، به ویژه با اشاعه ابزارهای نوین ارتباطی و تصمیم گیری قاطع برای رفع کسری بودجه دائمی آموزش و پرورش از جمله موارد مطرح شده از سوی اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.