افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

ما باید اقتصاد انرژی را اصلاح کنیم.

  • کد خبر : 396328
ما باید اقتصاد انرژی را اصلاح کنیم.

به گزارش بازار، «عباس علی آبادی» امروز (دوشنبه) در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بهینه سازی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی ایران افزود: ایران کشوری است که از نظر منابع اولیه انرژی اعم از تجدیدپذیر و غیر انرژی از وضعیت خوبی برخوردار است. – تجدید پذیر . وی به رتبه دوم ایران در […]

به گزارش بازار، «عباس علی آبادی» امروز (دوشنبه) در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بهینه سازی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی ایران افزود: ایران کشوری است که از نظر منابع اولیه انرژی اعم از تجدیدپذیر و غیر انرژی از وضعیت خوبی برخوردار است. – تجدید پذیر .

وی به رتبه دوم ایران در گاز و چهارم در رده نفت و ذخایر شناخته شده آن اشاره کرد و گفت: در مجموع در این ذخایر مقام اول را در جهان داریم و علاوه بر آن در منابع اولیه انرژی های تجدیدپذیر مانند خورشیدی مقام اول را داریم. ، باد و آب، وضعیت ما خوب است.

علی آبادی ادامه داد: با وجود اینکه درآمد نفتی ما بین 50 تا 60 میلیارد دلار در سال است اما مصرف انرژی ما تقریباً 200 میلیارد دلار در سال است که این نکته مهمی است و باید در سیاست های انرژی کشور بازنگری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مقصر اصلی در این زمینه خطاها و مشکلات در اقتصاد انرژی است. برای همین است که نه پولی پس انداز می کنیم و نه خرج کردمان برمی گردد.

وزیر نیرو تاکید کرد: باید اقتصاد انرژی را اصلاح کنیم و اگر می خواهیم از شدت مصرف انرژی بکاهیم باید در همه ابعاد به سمت برقی شدن حرکت کنیم.

وی یادآور شد: برای تبدیل خودروهای برقی تلاش زیادی کرده ایم اما موفق نشدیم، امروز اعلام می کنم هر شرکتی که بتواند خودروی برقی بسازد برق آن را تامین می کند.

علی آبادی تصریح کرد: حتی اگر 100 هزار تاکسی برقی در کشور داشتیم مصرف برق آنها 200 مگاوات می شود در حالی که بیش از 93 هزار مگاوات نیروگاه در کشور داریم.

برنامه ریزی برای احداث نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر 50000 مگاواتی

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه برای احداث 50 هزار مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر برنامه دارد.

وی افزود: از سرمایه گذاران برای ساخت این تعداد نیروگاه استقبال می کنیم. هر مجموعه ای بخواهد بسازد، وزارت نیرو کمک می کند و ما هم تسهیلات می دهیم.

علی آبادی تولید گازوئیل را حدود 110 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: روزانه 130 میلیون لیتر بنزین نیز تولید می شود.

وی تولید گاز را 730 میلیون مترمکعب در روز برشمرد و ادامه داد: 55 میلیون لیتر نفت کوره نیز تولید می شود. اما ما از عدم تعادل انرژی در کشور رنج می بریم.

این عضو کابینه دولت چهاردهم بر حرکت به سمت سهمیه بندی عادلانه انرژی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای مصرف کنندگان بزرگ باید نرخ ها افزایش یابد و کسانی که بیش از مدل مصرف می کنند باید از بازارهای دیگر عرضه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.