افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

ما اطلاع از مقررات منع آمد و شد را حق شهروندان می دانیم

  • کد خبر : 342837
ما اطلاع از مقررات منع آمد و شد را حق شهروندان می دانیم

| ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ۲۳:۳۰:۱۲ وزیر حقوق گفت: طبق مفاد قانونی برنامه هفتم در نظر داریم که منع رفت و آمد را سریعا به اطلاع همه برسانیم زیرا این موضوع را حق شهروندان می دانیم. به گزارش ایرنا، امین حسین رحیمی سه شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی در خصوص اطلاع رسانی به مردم از وضعیت منع […]



|

۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ۲۳:۳۰:۱۲

وزیر حقوق گفت: طبق مفاد قانونی برنامه هفتم در نظر داریم که منع رفت و آمد را سریعا به اطلاع همه برسانیم زیرا این موضوع را حق شهروندان می دانیم.

به گزارش ایرنا، امین حسین رحیمی سه شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی در خصوص اطلاع رسانی به مردم از وضعیت منع تردد اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه و بر اساس قانون آیین دادرسی، مردم باید از وضعیت منع تردد مطلع شوند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است فرد به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع الخروج شود و روند قضایی در جریان نباشد و در هنگام خروج از کشور و در فرودگاه به او اعلام شود که ممنوع الخروج است که می تواند همه را تحت تاثیر قرار دهد. برنامه ها، اعتبار و شهرت او. از این رو در برنامه هفتم توسعه، چارچوبی برای اطلاع رسانی به مردم از وضعیت منع رفت و آمد فراهم شده است.

رحیمی تصریح کرد: اکنون این وظیفه بر عهده دستگاه قضایی است و سایر دستگاه هایی که طبق قانون امکان ممنوعیت خروج افراد را دارند باید به فرد اطلاع دهند.

وزیر دادگستری افزود: در حال حاضر قوه قضاییه از طریق سامانه ثنا مقررات منع تردد را به مردم ابلاغ می کند. مگر اینکه مشکل امنیتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: قانون مقرر کرده است که اگر فردی دارای سمت امنیتی بوده و اقدامی علیه امنیت کشور انجام داده باشد منعی برای خروج از کشور نخواهد داشت. اما در صورت اطلاع این فرد می تواند به دادگاه اعتراض کند.

رحیمی یادآور شد: در این زمینه مقررات منع آمد و شد یک تصمیم قضایی است که در دادگاه قابل اعتراض است و به طور کلی این تصمیم در دادسرا و در مرحله رسیدگی است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات افراد ممنوع الخروج از طریق سامانه ثنا تولید می شود، افزود: سامانه ثنا یک امکان برای مردم است و تهدید محسوب نمی شود. همه ما می توانیم کد ثنا را داشته باشیم و این سیستم شرایطی را فراهم می کند که در صورت شکایت بی دلیل از ما مطلع شویم و از خود دفاع کنیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: قبل از راه اندازی سامانه ثنا گاهی در دادگاه ها علیه افراد شکایت می شد و پرونده تشکیل می شد و افراد مجرم شناخته می شدند. در حالی که او هیچ یک از اینها را نمی دانست; بنابراین، سامانه ثنا برای حفظ حقوق شهروندان تلاش می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=342837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.