افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

ما از عدم تعهد نهادهای بین المللی به محیط زیست ایران ناراضی هستیم.

  • کد خبر : 233536
ما از عدم تعهد نهادهای بین المللی به محیط زیست ایران ناراضی هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی زندگی; علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به نایروبی و در حاشیه حضور در UNEA6 با اینگر اندرسن مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد. اینگر اندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، ضمن تشکر از علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور […]

به گزارش گروه اجتماعی زندگی; علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به نایروبی و در حاشیه حضور در UNEA6 با اینگر اندرسن مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

اینگر اندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، ضمن تشکر از علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور برای حضور در UNEA 6، از نهایی شدن قطعنامه گرد و غبار پیشنهادی ایران در این مجمع ابراز خرسندی کرد و این رویداد را بسیار مهم و ارزشمند دانست.

اندرسون رویکرد مقابله با طوفان های گرد و غبار را موضوع مهمی خواند که ایران چندین سال متوالی آن را دنبال می کند و نشست بین المللی مقابله با طوفان های گرد و غبار که در سپتامبر 2023 در تهران برگزار شد، رویدادی بسیار مهم برای حل آن است. چالش زیست محیطی و ضمن تاکید بر حضور نمایندگان سازمان ملل متحد در این اجلاس، از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این رویداد تشکر کرد.

وی همچنین از علی سلاجقه به عنوان یک مقام ارشد کشوری به دلیل نقش پیشرو ایران در بیانیه تهران مبنی بر همکاری های فرامرزی در احیای مراتع، تالاب ها، دریاچه ها و جنگل ها قدردانی کرد.

اندرسون بحث تخریب اراضی و تغییرات اقلیمی را نه تنها از چالش های ایران بلکه کشورهای همسایه و به طور مشخص در رابطه با موضوع تغییر اقلیم و موضوع مدیریت نشت متان، هشدار به زیرساخت های نفت و گاز و تعیین تکلیف دانست. معیار ملی (نقطه کانونی) طرف ایرانی و از مذاکره در این زمینه استقبال کرد.

وی از تشکیل سازمانی به نام نظارت بین المللی بر انتشار و نشت متان از زیرساخت های نفت و گاز توسط UNEP خبر داد که در بسیاری از کشورهای تولیدکننده گاز طبیعی فعالیت می کند.

اندرسون اظهار داشت: برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد خود را موظف به ارائه خدمات به 193 کشور عضو بدون هیچ گونه راهنمایی سیاسی می داند. وی همچنین از حسن اعتماد دولت جمهوری اسلامی ایران و تصمیمات موثری که در نشست وزرای کشورهای عضو کنوانسیون تهران در ژنو اتخاذ شد، ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین تشکیل مصوبه تشکیل دبیرخانه دائمی کنوانسیون تهران را از کنوانسیون های مهم آب های داخلی کشور ارزیابی کرد و گفت: این دبیرخانه نقش موثری در حفاظت از تنوع زیستی دارد و همچنین از ارزش بالایی در زمینه های فرهنگی و فرهنگی برخوردار است. حفاظت تاریخی وراثت.

سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز از سازماندهی موفق UNEA6 و تلاش های اندرسن و همکارانش و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا، نایروبی و سایر همکاران قدردانی کرد.

وی این مجمع را محلی برای بررسی چالش های جهانی و ارائه راهکارهای مناسب و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری کهن و تاثیرگذار در اقدامات دولت مردمی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت و مشارکت در عرصه های بین المللی دانست. انجمن ها . و رویدادها و ضریب تاثیر حضور آنها کاملا مشهود است.

همچنین رئیس سازمان محیط زیست کشورمان از مشارکت و حمایت UNEP و سایر آژانس ها و سازمان های بین المللی در برگزاری نشست منطقه ای و بین المللی با موضوع گرد و غبار در ایران و با اشاره به درگیری بیش از 130 کشور در این منطقه تشکر کرد. جهان در مورد گرد و غبار، او تایید کرد. وی قطعنامه پیشنهادی ایران در این مجمع را تحول مهمی دانست.

سلاجقه در این نشست ادامه داد: پدیده های نوظهوری مرتبط با مسائل زیست محیطی رخ داده و خواهد بود و این سلسله نشست ها می تواند نقشه راه مناسبی برای سال های آینده ارائه دهد و از ابتکارات و ایده ها استقبال خواهیم کرد.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از فعال ترین اعضایی که در جلسات دارای تفکر، ایده و راهکار بوده و بر اساس منافع جمعی موضوعات را پیگیری می کرد، اشاره کرد و تصریح کرد: این موضوع به ارتباط با ارگان ها و مشارکت سازمان ملل انجام پروژه های مشترک با این مقامات و حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و امکان تعمیم نتایج آنها به سایر نقاط جهان مطلوب است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اندرسن را بالاترین مقام اجرایی UNEP در حمایت و کمک به کشور برای دستیابی به اهداف زیست محیطی برشمرد و بر لزوم اجرای قطعنامه گرد و غبار مصوب UNEA6 و لزوم حمایت UNEP در این زمینه تاکید کرد. توجه. نشان داده شد که شرایط مساعدتری در کشورهای متاثر از این پدیده حاصل می شود.

معاون رئیس جمهور همچنین با توجه به نقش ضعیف سازمان های مذکور بر نقش سازمان های بین المللی و استفاده از ظرفیت های بین المللی برای احقاق حقوق زیست محیطی و تأثیرگذاری بر مردم شرق، شمال شرق و شمال غرب کشور تاکید کرد.

وی همچنین بر نقش ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان ملل متحد و اعضای اصلی این سازمان و انتظار این کشور برای بهره مندی از خدمات آن با وجود تحریم های ظالمانه و عدم پذیرش آن تاکید کرد. رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران، ضرورت انجام وظایف بین المللی خود را مورد تاکید قرار داد و در این راستا از عدم حمایت تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) از پروژه های ایران و فسخ قرارداد اتحادیه اروپا ابراز نارضایتی کرد. . همکاری با پروژه توانمندسازی جامعه محلی دریاچه هامون موسوم به پروژه سیستان به بهانه تحریم های ظالمانه که برای UNEP ضروری است. در این زمینه نقش خود را ایفا کنید و این مشکل را حل کنید.

اندرسن تصویب قطعنامه تهران در خصوص گرد و غبار را نقشه راه مناسب و تحولی مهم در راستای مدیریت و مقابله با این پدیده خواند. همچنین حضور در COP کنوانسیون گونه های مهاجر، حضور در اسپانیا، برزیل، کشورهای عربی و تمامی کشورهای آفریقایی و پرداختن به موضوع گرد و غبار به عنوان یک موضوع مهم برای سلامت انسان و محیط زیست در همه این مکان ها و در واقع. وی به بخشی از معضل آلودگی هوا اشاره کرد.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، قطعاً تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با امکانات محدود خود پیش برویم تا این مصوبه به نتیجه مطلوب برسد. آنها همچنین متعهد شدند دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منابع GEF و سایر منابع مالی موجود برای پروژه های زیست محیطی را تسهیل کنند و با توجه به حل معضل مناقشات، با توجه به پیچیدگی فرامرزی این مشکل، پیشنهاد مذاکره دوجانبه یا چندجانبه را دادند. . با کشورهای همسایه

سلاجقه در پایان بر پایبندی دولت جمهوری اسلامی ایران به تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس وزرای محیط زیست اعضای کنوانسیون تهران در ژنو و برگزاری جام ششم این کنوانسیون در تهران و نیز تاکید کرد. نیاز به حمایت از UNEP به عنوان دبیرخانه موقت برای تصمیمات فوق.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.