افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

ما از سفر گروسی به ایران استقبال می کنیم همکاری بین آژانس و ایران در مسیر درستی است

  • کد خبر : 250262
ما از سفر گروسی به ایران استقبال می کنیم همکاری بین آژانس و ایران در مسیر درستی است

به گزارش بازار، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا طی تماسی تلفنی به بحث و گفتگو پرداختند. امیر عبداللهیان ضمن تاکید بر ضرورت پایان هر چه سریعتر نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، بر ضرورت اقدام جدی منطقه […]

به گزارش بازار، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا طی تماسی تلفنی به بحث و گفتگو پرداختند.

امیر عبداللهیان ضمن تاکید بر ضرورت پایان هر چه سریعتر نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، بر ضرورت اقدام جدی منطقه ای و بین المللی با نقش واقعی سازمان ملل متحد با در نظر گرفتن نقش واقعی سازمان ملل تاکید کرد. خواسته ها و امیدهای راست فلسطین.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، توجه اتحادیه اروپا را به احترام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حقوق بین‌الملل جلب کرد. چارچوب

امیر عبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق را بخشی از دفاع مشروع توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از ادامه گفتگوهای اتحادیه اروپا و ایران برای پیشبرد همکاری های دوجانبه استقبال کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل با یادآوری تلاش‌ها و گام‌های مثبت کشورمان در عرصه دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها، به افراط و تفریط برخی طرف‌های دیگر در مذاکرات اشاره کرد. وی افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر درستی قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در این گفت وگوی تلفنی تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران، اقدامات سازنده و گام های مثبت و همزمان با تداوم برجام نیست. سه رایزنی دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد.

جوزف بورل با اشاره به درخواست های گسترده بین المللی برای دستیابی به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا در اسرع وقت، خواستار تمرکز همه طرف ها بر دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.