افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

ما از اسرائیل در برابر حزب الله لبنان دفاع خواهیم کرد

  • کد خبر : 308649
ما از اسرائیل در برابر حزب الله لبنان دفاع خواهیم کرد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که واشنگتن از تل آویو در صورت حمله احتمالی حزب الله لبنان به اسرائیل حمایت خواهد کرد. به گزارش گروه بین الملل اسمارتک نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا حاضر است در صورت وقوع […]

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که واشنگتن از تل آویو در صورت حمله احتمالی حزب الله لبنان به اسرائیل حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل اسمارتک نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا حاضر است در صورت وقوع جنگ در شمال سرزمین های اشغالی به اسرائیل کمک کند؟ وی گفت: اگر حزب الله لبنان به اسرائیل حمله کند، واشنگتن از اسرائیل دفاع خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال ابراز امیدواری کرد که بتوان از طریق دیپلماسی خطر جنگ را خنثی کرد.

پس از آنکه مقامات اسرائیلی تهدیدهای مکرر مبنی بر پاسخ به حمله موشکی آخر هفته که منجر به کشته شدن 12 نوجوان و کودک در بلندی های جولان اشغالی توسط اسرائیل شد، به تلاش دیپلمات ها برای جلوگیری از جنگ بین اسرائیل و لبنان ادامه دادند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، صبح دوشنبه به وقت محلی، پیش از عملیات نظامی برنامه ریزی شده تل آویو در داخل لبنان، گفتگو کرد، در حالی که کاخ سفید نگرانی های «جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب الله» را رد کرد.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی معتقدند اسرائیل به حمله آخر هفته به گروهی از کودکان در بلندی های جولان اشغالی که به گفته واشنگتن نتیجه موشک حزب الله بوده، پاسخ خواهد داد.

حزب الله مسئولیت این حمله را رد کرده است، اما مقامات آمریکایی می گویند که حزب الله بدون شک این موشک را پرتاب کرده و به اشتباه آن را به سمت زمین فوتبال نشانه رفته است.

پس از این حادثه که در آن حداقل 12 کودک کشته شدند، کابینه امنیتی اسرائیل به دولت افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اجازه داد تا پاسخ نظامی انجام دهد.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «پاسخی در راه است».

علیرغم پیش بینی ها مبنی بر تشدید تنش ها در روزهای آینده، ایالات متحده همچنان معتقد است که زمان برای یک راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش در امتداد مرز لبنان و اسرائیل وجود دارد.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر شنبه منطقه مجدال شمس در بلندی های جولان اشغالی مورد اصابت موشک قرار گرفت که بر اثر آن 12 نفر کشته و چند نفر مجروح شدند. در پی این حمله، رسانه ها و مقامات اسرائیلی حزب الله را عامل این حمله معرفی کردند، اما حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدال شمس ندارد.

برخی رسانه ها همچنین فاش کردند که علت حادثه مجدال شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی رژیم اسرائیل بوده که به استادیوم فوتبال اصابت کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=308649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.