افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

ماینرهای غیرمجاز مسئول از دست دادن بخش زیادی از شبکه برق هستند

  • کد خبر : 378650
ماینرهای غیرمجاز مسئول از دست دادن بخش زیادی از شبکه برق هستند

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال را یکی از دلایل اصلی افزایش پیک بار شبکه سراسری در سال جاری عنوان کرد که به دلیل سفته بازی توسط چند نفر سودجو زیان های جبران ناپذیری را به شبکه و همچنین مشترکان برق وارد کرده […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال را یکی از دلایل اصلی افزایش پیک بار شبکه سراسری در سال جاری عنوان کرد که به دلیل سفته بازی توسط چند نفر سودجو زیان های جبران ناپذیری را به شبکه و همچنین مشترکان برق وارد کرده است.

سخنگوی صنعت برق در عین حال گفت: استفاده از توانمندی های بالقوه مراجع امنیتی، قضایی و انتظامی می تواند نقش مهمی در درمان و کنترل این پدیده نوظهور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری رشد مصرف برق به میزان بی‌سابقه 8.7 درصدی رسید که تقریباً دو برابر میانگین رشد سالانه 10 سال گذشته (4.7 درصد) است و نتایج تحلیل‌ها نشان دهنده نقش مؤثر خدمات غیرمجاز است. معدنچیان در حال رشد مصرف برق کشور بی سابقه است.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه کاهش تلفات شبکه برق کشور از 12 به 10 درصد در برنامه هفتم توسعه کشور و عملکرد مطلوب صنعت برق در این زمینه پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از این تلفات ناشی از انشعاب های غیر مجاز و غیر مجاز است. معدنچیان

وی مصرف برق ماینرهای مجاز در زمان پیک بار شبکه را تقریباً صفر دانست و با اشاره به تغییر روش تولیدکنندگان غیرمجاز دارایی های رمزنگاری شده، از عزم توانیر برای استفاده از روش های جدید برای شناسایی و برخورد با متخلفان در این زمینه خبر داد.

در این جلسه که با تاکید ذبیحی بر لزوم تشدید بازدارندگی و جرم انگاری استفاده غیرمجاز و فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی معدنچیان به عنوان یک معضل ملی و همچنین سفیدمو، مجری ناظر و سازماندهی استخراج توانیر همراه بود. . cryptoassets با توجه به وضعیت تولید و عرضه انواع ارزهای رمزنگاری شده در ایران و جهان و کشف ماینرها از طریق استخراج فنی و داده کاوی در کشور و همچنین روند کشف و انهدام این دستگاه ها، به بررسی محتوا پرداخت.

وی تعداد معدنچیان کشف شده در پایان مردادماه سال جاری را 5 هزار و 226 نفر عنوان کرد که به این معناست که تعداد کل دستگاه های کشف شده در کشور بالغ بر 231 هزار دستگاه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.