افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
3

مایلی کهن: پرسپولیس دهم جدول بود، پس می گویید الان وضعیت خوبی دارد؟ / یحیی گل محمدی از پرسپولیس اخراج شد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 221670
مایلی کهن: پرسپولیس دهم جدول بود، پس می گویید الان وضعیت خوبی دارد؟  / یحیی گل محمدی از پرسپولیس اخراج شد – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت و سرمربی سابق تیم ملی پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در نیم فصل اول عملکرد بدی نداشت و فصل گذشته توانست فاصله خود را با بالای جدول کم کند و قهرمان شود. پرسپولیس این روزها نتایج خوبی کسب کرده و با سرمربی جدیدش جلو می رود اما محمد مایلی کهن اصرار دارد این تیم حاصل […]

پیشکسوت و سرمربی سابق تیم ملی پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در نیم فصل اول عملکرد بدی نداشت و فصل گذشته توانست فاصله خود را با بالای جدول کم کند و قهرمان شود.

پرسپولیس این روزها نتایج خوبی کسب کرده و با سرمربی جدیدش جلو می رود اما محمد مایلی کهن اصرار دارد این تیم حاصل تلاش یحیی گل محمدی است که به چنین شرایطی رسیده است.

پرسپولیس نیم فصل دوم را با اسمار ویرا خوب آغاز کرد.
پرسپولیس در نیم فصل دهم شد؟ پرسپولیس یکی از سه تیم برتر جدول بود و حالا در بین بهترین ها قرار دارد. این تیم فصل گذشته چگونه قهرمان شد؟ آیا با اینکه در مقطعی حتی با بالای جدول فاصله داشتید اما توانستید امتیازات از دست رفته را با یحیی گل محمدی جبران کنید و قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شوید؟ این آقای ویرا تازه وارد پرسپولیس شده؟ دستیارش یحیی گل محمدی نبود؟ بنده خدا یحیی هر وقت نتیجه خوبی گرفتم یه عده میگفتن از اختلال برونکو بوده! در فوتبال ایران مرغ همسایه غاز است. البته یحیی گل محمدی هم اشتباه می کرد.

مثلا چه خطاهایی؟
به عنوان مثال انتخاب اکثر دستیاران او از بین مربیان خارجی اشتباه بود زیرا ما مربیان ارزشمندی در داخل کشور داریم که می توانند به فوتبال ایران کمک کنند. از تیم ملی انتقادات فنی کردم، غیرمستقیم به من جواب دادند و بدتر از دهنشان حرف زدند. وقتی به قطر باختیم، بازیکن اول تیم جرات جواب دادن به من را نداشت اما یکی از دستیارانش حرف بدتر از دهانش را زد. من یک بررسی فنی انجام دادم و از کسی نمی ترسم. ما در گروه بسیار آسانی قرار گرفتیم که نسبت به بقیه مدعیان راحت تر بود. در مرحله حذفی هم مقابل سوریه قرار گرفتیم که مدعی قهرمانی در جام ملت ها نبود اما در نهایت این تیم را در یک ضربه پنالتی شکست دادیم. جالب است وقتی در جام ملت های 2007 در مرحله یک چهارم نهایی به کره باختیم و حذف شدیم مدام می گفت بدون باخت حذف شدیم و ضربات پنالتی را حساب نکردیم اما وقتی در ضربات پنالتی سوریه را شکست دادیم، این مورد. بحث نشد، احتمالاً آن زمان ضربات پنالتی در فوتبال لحاظ نمی شد و الان فقط در فوتبال محاسبه می شود! بازی خیلی خوبی مقابل ژاپن انجام دادیم، سه گل به قطر خوردیم و به فینال نرسیدیم. هر وقت صحبت می کنیم آقایان می گویند پول و امکانات نداشتیم، اما نمی دانم چطور تیمی که پول نداشت در جام ملت های آسیا 25 بازیکن داشت. اینها اصحابی بودند که دیدیم.

از پرسپولیس دور نشویم. برخی می گویند کار سخت این تیم بعد از بازی با نفت و گاز گچساران آغاز می شود و شاید روزهای خوب ویرا به پایان رسیده و روزهای سختی برای این مربی و پرسپولیس در پیش است.
پرسپولیس همیشه عالی بوده و خواهد بود. من به عنوان یک پرسپولیسی همیشه برای او آرزوی موفقیت می کنم و بسیار متاسفم که چنین اتفاقاتی افتاد و باور نمی کنم یحیی گل محمدی پرسپولیس را تنها گذاشت بلکه عقب ماند. شاید به خاطر زبانش و حرف هایی که زد…

اسمار ویرا توسط خود یحیی به ایران آورده شد. اگر جای یحیی گل محمدی بودید، می دانستید که او یک روز بعد از رفتن شما سرمربی می شود؟ آیا باز هم این مربی را می آورید؟
من قاطعانه می گویم که در فوتبال ایران مربیان ایرانی بهتری از آقای ویرا برای پرسپولیس وجود دارد. البته نمی خواهم به مربیان خارجی که برای فوتبال ما زحمت کشیده اند بی احترامی کنم، اما فکر می کنم پتانسیل مربیان داخلی ما بالاست.

برویم سراغ ماجرای فرهاد مجیدی و پایان کارش در اتحاد کلبا. مربی جوانی که به لطف شما به تیم ملی آمد. خیلی ها می گویند اگر مجیدی می توانست به پیشرفت های خوب فصل قبل در فوتبال امارات ادامه دهد، به زودی زمینه برای حضور سایر مربیان ایرانی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فراهم می شد.
به نظر من فرهاد مجیدی در مجموع موفق بوده است. من معتقدم او کمتر از 6 سال است که تمرین می کند و در کل سابقه موفقیت آمیزی داشته است. فرهاد باید بپذیرد که هر مربی ممکن است دوره های ناموفقی در کارنامه اش داشته باشد و مطمئن باشد که برای رسیدن به موفقیت باید بیشتر تلاش کند. مجیدی نباید با دوستان بازی کند و در انتخاب همکارانش افرادی را انتخاب کند که مطمئن است می توانند به او کمک کنند.

و همانطور که کیومرث هاشمی وزیر ورزش در آخرین سوال خود گفته بود، هفته آینده موضوع مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس حل می شود. به نظر شما این اتفاق خواهد افتاد؟
این چیزی است که وزیر گفته است و باید منتظر ماند و دید در هفته آینده چه اتفاقی می افتد. البته نزدیک به 50 سال است که می گویند مشکلات استقلال و پرسپولیس حل می شود.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)