افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

ماهواره خیام به احیای دریاچه ارومیه کمک می کند

  • کد خبر : 404636

به گزارش بازار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در نشست اعضای کمیته امداد و نجات استانی دریاچه ارومیه که با هدف بررسی امکان سنجی استفاده از تصاویر ماهواره ای خیام در احیای دریاچه ارومیه و با حضور دبیر کمیته امداد و نجات استانی دریاچه ارومیه، نهادهای مرتبط با ستاد احیای دریاچه و مدیران. […]

به گزارش بازار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در نشست اعضای کمیته امداد و نجات استانی دریاچه ارومیه که با هدف بررسی امکان سنجی استفاده از تصاویر ماهواره ای خیام در احیای دریاچه ارومیه و با حضور دبیر کمیته امداد و نجات استانی دریاچه ارومیه، نهادهای مرتبط با ستاد احیای دریاچه و مدیران. مرکز تحقیقات فضایی برگزار شد و با اشاره به اهمیت احیای نگین فیروزه ایران برای همه مردم ایران گفت: تصاویر ماهواره ای از خیام کمک خواهد کرد. احیای دریاچه ارومیه

قاسم جلیلی نژاد ادامه داد: داده های ماهواره ای خیام داده های ملی ارزشمندی است و با استفاده از روش های پیشرفته تحلیل داده ها به احیای دریاچه ارومیه کمک می کند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات نرم افزاری برای احیای دریاچه ارومیه و مدیریت منابع آب، تصریح کرد: ماهواره خیام دارای حسگرهای نوری در طیف های مختلف با وضوح یک متر است که با هدف ارتقای مدیریت بهینه طراحی و ساخته شده است. منابع کشور در زمینه های مختلف

وی در ادامه به کاربردهای استراتژیک ماهواره خیام اشاره کرد و افزود: داده های ماهواره خیام در زمینه هایی مانند کشاورزی، محیط زیست، بلایای طبیعی، تغییرات شهری، اکتشافات معدنی و منابع آبی مورد استفاده قرار می گیرد.

جلیلی نژاد به برخی از کاربردهای ماهواره خیام در احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: تحلیل منابع آبی، شناسایی محصولات زراعی، شناسایی کاربری اراضی، پایش سطح و سطح آب از جمله کاربردهای داده های ماهواره خیام در دریاچه ارومیه است. جهت احیای دریاچه ارومیه

در ادامه این نشست میثم عابدی مدیر کل راهبردی پژوهشگاه فضایی گزارشی از توانمندی ها و دستاوردهای کارشناسان این پژوهشگاه در استفاده از داده های ماهواره ای و فناوری سنجش از دور برای احیای دریاچه ارومیه ارائه کرد.

وی یکی از مهمترین کاربردهای تصاویر ماهواره ای خیام را حل مشکلات و چالش های حوزه منابع آبی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: الحاق پژوهشگاه فضایی و داده های دقیق ماهواره خیام در احیای دریاچه ارومیه کمیته به سازمان هایی که وظیفه احیای دریاچه را دارند کمک زیادی خواهد کرد.

جعفری دبیر کمیته استانی دریاچه ارومیه ضمن قدردانی از اقدامات پژوهشگاه فضایی ایران گفت: تمرکز دولت چهاردهم احیای دریاچه ارومیه است و برای ادامه حیات آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فنی برای استفاده از داده های خیام برای احیای دریاچه ارومیه افزود: استفاده از داده های سنجش از دور، مشخصات تصاویر ماهواره ای خیام، فرصت ها و محدودیت های استفاده از آنها، بررسی نیازهای ارومیه. ستاد احیای دریاچه و راهکارهای اجرایی آن در کمیته فنی بررسی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.