افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

مانی یکتا: فاز آزمایشی ریال دیجیتال از ۲۲ اسفند به طور رسمی آغاز می‌شود

  • کد خبر : 16634
مانی یکتا: فاز آزمایشی ریال دیجیتال از ۲۲ اسفند به طور رسمی آغاز می‌شود

محمدرضا مانی یکتا، معاون اداری نظام پرداخت بانک مرکزی در مصاحبه قبلی از آغاز رسمی فاز آزمایشی ریال دیجیتال با ۵۰۰ کاربر از ۲۲ اسفند خبر داد. او همچنین از ۲۰ فروردین سال آینده مجوز توسعه بازار و افزایش سرمایه برای بانک‌ها می‌شود و به مرور زمان خدمات بیشتر از این ابزار پرداخت خواهد شد […]

محمدرضا مانی یکتا، معاون اداری نظام پرداخت بانک مرکزی در مصاحبه قبلی از آغاز رسمی فاز آزمایشی ریال دیجیتال با ۵۰۰ کاربر از ۲۲ اسفند خبر داد. او همچنین از ۲۰ فروردین سال آینده مجوز توسعه بازار و افزایش سرمایه برای بانک‌ها می‌شود و به مرور زمان خدمات بیشتر از این ابزار پرداخت خواهد شد و سایر بانک‌ها نیز به مجموعه ریال دیجیتال اضافه می‌شوند.

به نقل از ایبنا، مانی یکتا در مصاحبه اخیر خود بیان کرد:

ریال دیجیتال یک پروژه بزرگ و مهم بانک مرکزی است که از چند نظر مهم است که اولین آن‌ها ارتباط این پروژه با فضای اقتصاد دیجیتال است. بنابراین آموزش، آگاهی، فرهنگ سازی، آموزش های تخصصی مرتبط با شبکه بانکی و توانمندسازی و توانمند متخصصین شبکه بانکی از راه حلی است که باید به گام تعریف شود و به آن برسیم. در پروژه عین حال خود از نظر فنی پیچیدگی اجرایی متعددی دارد. اما «فاز پیش از اجرای آزمایشی» را که از ۱۵ شهریورماه با انتشار اولیه ریال دیجیتال شروع شد، پشت سر گذاشتیم. این فاز تا اوایل اسفند ماه طول کشید و در این مدت با تعداد بسیار محدود کاربران ریال دیجیتال در سه بانک ملی، ملت و ارزیابی ارزیابی شد و با توجه به توفیقاتی که در این مرحله وارد فاز آزمایشی می‌شویم. در فاز آزمایشی به‌صورت گسترده بانک‌ها می‌خواهند تعداد کاربران را افزایش بدهند و دامنه خدمات در فضای مجازی دیجیتال را توسعه دهند.

همچنین در مورد زمانبندی فاز آزمایشی و مراحل مختلف آن عنوان کرد:

فازی با حدود 500 کاربر تعریف شده در سال جاری (1401) شروع می‌شود ولی در سال جدید (1402) از روزهای کاری ابتدایی سال می‌توان نتیجه داد که بانک‌ها آزمایش‌ها تعداد مشتریان را افزایش می‌دهند. برنامه زمانبندی که تا الان پیش بینی شده و به بانکها ابلاغ شده است، عملیاتی شدن و شروع آزمایش فاز رسمی از ۲۲ اسفند ماه است. همچنین اجازه توسعه بازار و افزایش دامنه برای بانک‌ها از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ می‌شود. گام به گامی است که جلوی می‌رویم هم‌فضای خدمات متعددی می‌شود که می‌توان از دیجیتال به عنوان ابزاری استفاده کرد و هم به صورت سطحی مردم می‌تواند در بانک‌های مختلف به این ابزارها دسترسی داشته باشد.

اسمارتک نیوز مدتی قبل در گزارشی متفاوت از پروژه های مختلف دیجیتال را بررسی کرده است و نظرات ایرانیان فضای رمزارز در مورد این پروژه را جویا شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد توصیه می‌شود مطلب «نقد و بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی + گفتگو با موضوعات حوزه» را مطالعه کنید.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-13 15:56:57

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.