افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

مالی سفیر خود در الجزایر را فراخواند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 160542
مالی سفیر خود در الجزایر را فراخواند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «ای بی سی نیوز»، در پی شکایت شبکه الجزیره مبنی بر دخالت در امور این کشور، کشور مالی سفیر خود در الجزایر را فراخواند. اقدامی که تنش ها را در رابطه با تلاش ها برای پایان دادن به شورش مسلحانه در شمال مالی افزایش می دهد. مقامات مالی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «ای بی سی نیوز»، در پی شکایت شبکه الجزیره مبنی بر دخالت در امور این کشور، کشور مالی سفیر خود در الجزایر را فراخواند. اقدامی که تنش ها را در رابطه با تلاش ها برای پایان دادن به شورش مسلحانه در شمال مالی افزایش می دهد.

مقامات مالی می گویند که این کشور غرب آفریقا سفیر خود از الجزایر را پس از متهم کردن وی به دخالت در امور داخلی خود از طریق دیدار با رهبران شورشیان در شمال مالی فراخوانده است.

بر اساس نامه سفارت مالی به وزارت امور خارجه الجزایر، دولت مالی اعلام کرد که “ماهامان آمادو مایگا” سفیر این کشور در الجزایر را “برای مشورت فوری” احضار کرده است.

الجزایر میانجی اصلی در تلاش‌های صلح بین مالی و شورشیان محلی “طوارق” بوده است.

در سال 2012، این گروه ارتش مالی را از شهر اخراج کرد و باعث ایجاد یک سری حوادثی شد که کشور را بی‌ثبات کرد.

الجزایر در سال 2015 بر سر یک توافق صلح بین مالی و شورشیان مذاکره کرد، توافقی که پس از متهم کردن هر دو طرف یکدیگر به عدم رعایت آن، شکست خورد.

این در حالی است که کشور مالی پیش از این دیپلمات ارشد الجزایری را احضار کرده بود تا دامنه اعتراض شدید خود را به اقدامات خصمانه اخیر مقامات الجزایر تحت عملیات صلح مالی اعلام کند.

وزارت خارجه الجزایر همچنین اعلام کرد که در واکنش به اقدام مالی، دیپلمات ارشد خود را احضار کرده و از مالی خواسته است تا به تلاش های الجزایر برای دستیابی به توافق زودتر بپیوندد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.