افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

مالک شرکت کوروش 4 ماه قبل از اخطار دولت متواری شده بود!

  • کد خبر : 211571
مالک شرکت کوروش 4 ماه قبل از اخطار دولت متواری شده بود!

به گزارش خبرآنلاین: کوروش صاحب شرکت متواری شد تا به موارد دیگر اختلاس و کلاهبرداری اضافه شود. شرکتی که قصد داشت آیفون 13 را با قیمت 20 میلیون تومان تحویل دهد، حالا صاحبش با پول مردم فرار کرده و مشتریانش در دادگاه و کلانتری شکایت می کنند. امیرحسین شریفیان، متولد 1375، مالک اصلی شرکت کوروش […]

به گزارش خبرآنلاین: کوروش صاحب شرکت متواری شد تا به موارد دیگر اختلاس و کلاهبرداری اضافه شود. شرکتی که قصد داشت آیفون 13 را با قیمت 20 میلیون تومان تحویل دهد، حالا صاحبش با پول مردم فرار کرده و مشتریانش در دادگاه و کلانتری شکایت می کنند.

امیرحسین شریفیان، متولد 1375، مالک اصلی شرکت کوروش است، شرکتی که وقف فروش گوشی تلفن همراه داشت و اعلام کرد گوشی موبایل آیفون که بین 35 تا 40 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد، موجود است. به قیمت 20 میلیون تومان با حذف واسطه های مصرف کننده و از این حیث در ماه های اخیر تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی راه اندازی کرد که از آن جمله می توان به حضور چهره های مشهور ورزش و هنر برای تبلیغ این شرکت اشاره کرد. در جلب اعتماد مردم موثر بود و باعث شد تا گروه زیادی از مردم به پول خود به این شرکت اعتماد کنند، شاید بتوانند با 50 درصد هزینه آیفون تهیه کنند، اما تاخیر در عمل به وعده ها باعث شد عده ای گلایه کنند و در نهایت صاحب این شرکت بدون پرداخت بدهی های ماه ها قبل پول مردم را نگه داشته است. سخنگوی نیروی انتظامی گفت: تعداد شکایات بسیار زیاد است و روند شکایت همچنان ادامه دارد و با جمع آوری شکایات، آمار نهایی در این زمینه اعلام می شود.

سردار سعید منتظرالمهدی گفت: این فرد هیچ خروج رسمی از مرزهای بین المللی کشور نداشته است، در واقع خروج این فرد از هیچ یک از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ما به صورت رسمی ثبت نشده است به طوری که اگر این فرد خارج شده باشد. کشوری که در حالت قاچاق بوده و با این جنایت نیز برخورد خواهد شد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه مظنون اصلی این پرونده قبل از مختومه شدن پرونده متواری شد، گفت: با اقدامات انجام شده یکی از اعضای اصلی این شرکت دستگیر و دو نفر دیگر نیز در این رابطه هستند. تحت تعقیب و با هماهنگی «دستگاه قضایی کلیه دارایی های متهم اصلی پرونده را توقیف کرد».

کوروش مجوز داشت؟

پس از فرار مالک شرکت، کروش، بسیاری از افراد احتمال دادند که این شرکت مجوزی برای فعالیت ندارد. این شرکت پیش از این دو بار پلمب شده بود، یک بار به دلیل نداشتن مجوزهای لازم برای فعالیت سردار سعید. منتظر مهدی سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پیش از این پلیس دو بار این شرکت را تعطیل کرده بود، یکی به دلیل کشف حجاب کارمندان و دیگری به دلیل نداشتن مجوز لازم. این در حالی است که به گفته وزارت امنیت، این شرکت دارای مجوزهای تجاری لازم بوده و از این وزارتخانه مجوز نداشته است. دفتر رسانه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که شرکت کوروش پردازان آیسا با نمایندگی امیرحسین شریفیان با برند شرکت کوروش در سال 1400 مجوز خرده فروشی تلفن همراه را از اتحادیه فروشندگان تجهیزات سمعی و بصری و تهران اخذ کرد. تلفن همراه و در سال 1401 از انجمن مخابرات مجوز خدمات پس از فروش گرفت. دستگاه ها از تهران هستند و بنابراین هر دو مجوز تجاری هستند اما وزارت حریم خصوصی مجوز نداشت.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که نه در پروانه کسبی که اتحادیه ها به این شرکت اعطا کرده اند و نه در نماد تجارت الکترونیکی شرکت، خبری از «پیش فروش» نشده و فقط مجوز «فروش» داده شده است. به شرکت. . اما «پیش فروش» نیاز به مجوز مالی جداگانه دارد که باید از مرجع ذیصلاح اخذ می شد و این شرکت فاقد آن بود.

مالک 5 ماه قبل از شکایت متواری شد

فعالیت غیرمجاز شرکت کوروش در زمینه پیش فروش گوشی های تلفن همراه با قیمت های فوق العاده پایین بسیاری را به تعجب واداشت که چرا هیچکس مجوز این شرکت و اقدامات آن را بررسی نکرد: کریم حسنی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره نوشت: این: هنر مدیریت این است که اگر مسیر را اشتباه رفتی، نهاد ناظر باید از ابتدا وارد شود، استعلام بگیرد، گزارش بگیرد و جواب بخواهد، باید متوجه می شدند که این سود کلان و این ارزان فروشی است. با قوانین اقتصادی و وضعیت کشور سازگار نیست.»

در همین رابطه سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور و مسئول حقوق و آزادی های اجتماعی ریاست جمهوری گفت: در تاریخ ۲۵ آذرماه نامه ای مستند و مستدل به معاونت خدمات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارسال کردم. قوه قضائیه و درخواست کرد که در مورد کوروش صحبت کنند، شرکت و یکی دیگر از توزیع کنندگان تلفن وارد شدند، پاسخی به من ندادند.

مهدی کشتدار، مدیرکل خبرگزاری میزان در شبکه اجتماعی خود نوشت: «مصاحبه ای انجام داد که به قوه قضائیه تذکر دادم اما نمی گوید چه زمانی هشدار داده که متهم 4 ماه قبل از اخطار از کشور خارج شده است. این بود که قبل از فرار اخطار بدهد.”

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه نیز در خصوص زمان تشکیل پرونده و خروج کوروش مالک این شرکت اظهار داشت: مدیرعامل این شرکت پنج ماه قبل از ورود مسئولان از کشور خارج شد. برای این شرکت پرونده تشکیل شد. مدیر عامل شرکت کوروش شرکت به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب است و دارایی های منقول این شرکت در نقاط مختلف کشور از جمله قایق در جزیره کیش شناسایی و ضبط شده است.

ستایشی با بیان اینکه 1500 نفر در تهران از این شرکت شکایت کرده اند، گفت: این پرونده در دست بررسی است و به مردم این اطمینان را می دهیم که اموال این شرکت، متهمان را شناسایی و به مالباختگان بازگردانیم. او با همکاری مردم اقدام خواهد کرد».

مالک شرکت کوروش 4 ماه قبل از اخطار دولت متواری شده بود!

مقصر کلاهبرداری شرکت کروش کیست؟

معاون رئیس جمهور که پیش از این هشدار داده بود و رئیس رسانه گفت: اکنون مالک این شرکت، کوروش، با بدهی های زیادی مانده است، افرادی که در این شرکت ثبت نام کرده بودند، آیفون خود را نگرفتند و پول خود را از دست دادند. قوه قضائیه پاسخ داد، چون اخطار آنها خیلی دیر رسیده، مالک شرکت 4 ماه قبل از ابلاغ از کشور خارج شده بود. به همین دلیل برخی از کارشناسان به بررسی اساسی این موضوع پرداختند، به عنوان مثال سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی در حساب کاربری ایکس (توئیتر) نوشت:فقرایی که آرزوی داشتن جدیدترین گوشی موبایل با قیمت ارزان را دارند و از حضور این برندها در کشور محروم هستند سوژه خوبی برای کلاهبرداری هستند! شرکت های کوروش از این همه انزوا و انحصار و فقر هم مثل خیلی های دیگر سهم خود را می گیرند.

همچنین جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس در واکنش به کلاهبرداری شرکت کوروش گفت: به نظر می رسد مقصر اصلی کسانی هستند که چندی پیش بدون توجه به این موضوع واردات آیفون را به کشور ممنوع کردند. زندگی‌هایی که نابود می‌شوند و منافعشان تبدیل به نفرت می‌شود، بله، مقصر اصلی دولت‌هایی هستند که با تصمیم‌های اشتباه خود باعث فساد می‌شوند؛ این گوشه کوچکی از فساد بزرگی است که پشت ممنوعیت واردات آیفون پنهان شده است.»

هوشنگ پوربابایی، وکیل پایه یک دادگستری به خبرآنلاین گفت: ریشه این مشکلات اقتصادی است، گروه هایی هستند که می خواهند یک شبه راه صد ساله را طی کنند، به همین دلیل دست به اعمال مجرمانه می زنند. راه وضعیت، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با همکاری رسانه ها باید پرونده ها را بررسی کند و اطلاعات کامل و عمومی در مورد آنها ارائه کند، در این جامعه تا زمانی که اتفاقی نیفتد، هیچکس جلوی آن را نمی گیرد، آن هم در شرایط اقتصادی. مناسب نیست، معلوم است که عده ای از این موقعیت سوء استفاده می کنند و اموال مردم را تصاحب می کنند.

سعید ماندری، جامعه شناس درباره سابقه فعالیت شرکت کوروش و اعتماد مردم به این شرکت گفت: اقتصاد ما عادی نیست و مردم به هر طریق ممکن می خواهند ثروتمند شوند و به همین دلیل برخی راه های میانبر را انتخاب می کنند. زمانی که راه‌هایی برای دستیابی به ثروت و رفاه نسبی و دسترسی قانونی به برخی ابزارهای رفاه در جامعه وجود ندارد. افراد جامعه به ویژه جوانان مسیرهای غیرعادی را طی می کنند».

آنچه افراد مشهور تبلیغ کردند

واکنش به سلبریتی ها

اما یک طرف ماجرای کلاهبرداری شرکت کوروش، تبلیغ چهره های مشهور هنری و ورزشی برای این شرکت بود، تبلیغاتی که حتما تاثیر زیادی در جلب اعتماد مردم به این شرکت داشته است. ستایشی سخنگوی قوه قضائیه درباره سرنوشت این افراد گفت: متاسفانه چند تن از چهره های مطرح هنری و ورزشی کشور تبلیغات گمراه کننده ای را برای این شرکت در فضای مجازی راه اندازی کرده اند که در جلب اعتماد مردم و شهروندان موثر بوده است. طبق قانون مبالغی که برای تبلیغات این شرکت استفاده می شود باید «شرکت دریافتی را به صندوق دولت برمی گردانند و این روند ادامه دارد».

عبدالصمد خرمشاهی وکیل دادگستری درباره مسئولیت افراد مشهور در تبلیغات شرکت کورش گفت: این افراد خواه ناخواه موجب تسهیل جرم شدند. مردم با اعتبار و اعتماد به تبلیغات افراد مشهور به این شرکت اعتماد کردند و کلاه خود را نوک زدند. بنابراین مسئولیت بر عهده این افراد است. او می‌گوید: «از نظر جنایی مثلاً نمی‌دانستیم، نیت بدی نداشتیم و قصد وحدت نداشتیم، اما به هر حال باید از نظر مدنی پاسخگو باشند. مسئولیت، زیرا مردم آسیب دیده اند.»

در ادامه، هوشنگ پوربابایی، وکیل دادگستری در این باره به خبرآنلاین گفت: باید بین مرتکب و مرتکب قصد کلاهبرداری وجود داشته باشد، اگر قصد کسانی که با مرتکب تبلیغ کرده اند کلاهبرداری بوده است، آگهی دهندگان باید به جانشینی برسند و باید متقلب باشند. تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.» اما در این مورد، به نظر می رسد کسانی که این شرکت را تبلیغ کرده اند، هیچ قصدی برای همراهی با شخص اصلی نداشته اند. بنابراین از نظر معاونت در جرم اینها قابل تعقیب نیستند».

سعید ماندری در این باره به خبرآنلاین گفت: سلبریتی ها در این تبلیغات مقصر نیستند، سلبریتی ها و افراد مشهور زحمات زیادی کشیده اند و بین مردم اعتبار پیدا کرده اند و حالا از آن شهرت برای تبلیغات استفاده کرده اند، مشکل این است که «آنجا» نیستند. قوانین روشنی برای تبلیغات است، تا زمانی که وضعیت اقتصادی تثبیت شود و آگاهی جامعه افزایش یابد، این داستان تکرار خواهد شد.»

با این حال برخی از هنرمندان مشهور اعلام کردند که تمام پولی را که برای تبلیغ شرکت کوروش دریافت کرده اند، پس خواهند داد.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.