افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

مالزی درخواست آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران را رد کرد

  • کد خبر : 259545
مالزی درخواست آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران را رد کرد

به گزارش بازار، «سیف الدین اسماعیل» وزیر کشور مالزی گفت که کشورش تنها تحریم های اعمال شده توسط سازمان ملل را به رسمیت می شناسد نه تحریم های فردی هر کشور را. دیروز شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد که تلاش های روزافزون ایران و گروه هایی […]

به گزارش بازار، «سیف الدین اسماعیل» وزیر کشور مالزی گفت که کشورش تنها تحریم های اعمال شده توسط سازمان ملل را به رسمیت می شناسد نه تحریم های فردی هر کشور را.

دیروز شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد که تلاش های روزافزون ایران و گروه هایی مانند حماس برای دستیابی به منابع مالی در جنوب شرق آسیا به نگرانی دولت “جو بایدن” تبدیل شده است.

بر این اساس، وزارت خزانه داری آمریکا از روز سه شنبه هیئتی را برای جلب حمایت از اجرای تحریم ها علیه ایران به جنوب شرق آسیا اعزام کرده بود.

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات آمریکایی با مدیران اجرایی، قانونگذاران و موسسات مالی در سنگاپور و مالزی برای تقویت تحریم ها علیه صادرات نفت خام ایران و محدود کردن توانایی روسیه برای تامین مالی جنگ خود در اوکراین، دیدار می کنند.

به گزارش انگلیسی زبان Straits Times، وزیر کشور مالزی گفت: تاکید کردم که تحریم ها را تنها در صورتی به رسمیت می شناسیم که توسط شورای امنیت سازمان ملل اعمال شود.

سیف الدین اسماعیل پس از دیدار با برایان نسلون، یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری آمریکا، افزود: هیئت آمریکایی به موضع ما احترام گذاشت.

وب سایت شبکه خبری بلومبرگ روز گذشته نوشت تشدید اجرای تحریم ها علیه ایران اقدامی چالش برانگیز است.

به گزارش بلومبرگ، یکی از دلایل این امر این است که محموله های نفت ایران از یک نفتکش به نفتکش دیگر در آب های اطراف مالزی منتقل می شود، بنابراین منشا این محموله ها مشخص نیست.

به گفته این رسانه، اقدام خزانه داری آمریکا در سال گذشته در اعمال تحریم شرکت های سنگاپور و مالزی به دلیل نقش آنها در تسهیل فروش نفت ایران، تاثیری در مهار این روندها نداشته است.

برایان نلسون، یکی از مقامات ارشد خزانه داری ایالات متحده، امروز در کوالالامپور گفت: «من فقط می گویم که ما فقط دستورالعمل هایی را به اداره کشتیرانی مالزی درباره نوع خدماتی که قرار است ارائه کنند، داده ایم.

وی افزود: برخی جابه‌جایی‌های کشتی به کشتی به‌ویژه در شب صورت می‌گیرد، چیزی که گهگاه شاهد آن هستیم، هدف از این اقدامات در واقع پنهان کردن منشا این محموله‌ها است که در این مورد نفت ایران است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.