افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
8

ماسال کجاست؟ | با سرزمین میان ابرها آشنا شوید

  • کد خبر : 17141
ماسال کجاست؟  |  با سرزمین میان ابرها آشنا شوید

. سرزمینی که اگر آن را با چشمان خود نبینید، واقعی‌بودنش را باور نمی‌کنید. این بهشت، رودهای زیبا، آبشارهای کوتاه، دشت‌های وسیع و سبز و جنگل‌های بی‌پایان. شاید باورش سخت باشد؛ اما در این سرزمین فرشی از ابرهای سفید زیر پای شما می‌گیرند. انگار که شهر از میان یک تابلوی نقاشی درست بیرون آمده باشد. […]

. سرزمینی که اگر آن را با چشمان خود نبینید، واقعی‌بودنش را باور نمی‌کنید. این بهشت، رودهای زیبا، آبشارهای کوتاه، دشت‌های وسیع و سبز و جنگل‌های بی‌پایان. شاید باورش سخت باشد؛ اما در این سرزمین فرشی از ابرهای سفید زیر پای شما می‌گیرند. انگار که شهر از میان یک تابلوی نقاشی درست بیرون آمده باشد. این شهر سحرانگیز، ماسال نام دارد. در این مطلب از مجله گردشگری اسمارتک نیوز این شهر ییلاقی را به شما معرفی می‌کنیم.

رزرو آنلاین هتل های ماسال

ماسال در کدام قسمت استان گیلان قرار دارد؟

این شهر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب شهر رشت، ۶۰ کیلومتری شهر تالش و ۳۸۰ کیلورمتراری تهران تهران شهران شهر رشت، از ماسال به شرق که به شهرهای فومن و صومعه سرا می‌رسید. این شهر از جنوب با ماسوله و از غرب با خلخال استان اردبیل همسایه است. در شمال ماسال هم رضوان‌شهر قرار دارد. از طریق یک جاده زیبا که از شهر می‌گذرد، به ماسال می‌رسید. ییلاقاتی که از شگفتی و زیبایی‌های وصف‌نشدنی هستند. این شهر یک منطقه کوهپایه‌ای است و به همین دلیل، دشت‌های پهناور و بسیار زیبا است. ماسال قبلا بخشی از تالش بود و “رودکنار” نام داشت.

آب و هوای ماسال چگونه است؟

هر فصل از این بهشت ​​زمینی یک نوع آب و هوای خاص دارد. بهار دلنشین این شهر فصلی با هوای خنک و مطلوب است. تابستانها هوا و شرجی شده و ممکن است کمی آزاردهنده باشد اما از شهریور هوا خنک خواهد شد. مهر ماه تفاوت زیادی با شهریور ندارد، اما از آبان هوا بارانی و وزش باد شروع می‌شود. زمستان متفاوت‌ترین سال در ماسال به شمرا می‌رود، برف‌های سنگین شهر را سفیدپوش.

چطور از رشت به ماسال برویم؟

مسیرهای زیادی برای رسیدن به ماسال وجود اما بهترین مسیر از جاده طاهر گوراب است. در این مسیر ۵۰ کیلومتری از شهرهای صومعه‌سرا، بازار جمعه، کلاشم و طاهر گوراب عبوای خبورٯ.

بهترین موقعیت سفر به ماسال چه زمانی است؟

هر فصل از سال‌های زیبایی‌های خاص به فرد خودش را دارد و انتخاب می‌کند بهترین فصل برای سفر به ماسال بیشتر به سلیقه شخصی شما بر می گردد. با این، بسیاری از بهترین فصل‌های بهار تابستان را زمان برای سفر به این شهر. برای این‌که با آب و هوای ماسال آشنا می‌شویم ویژگی‌های هر فصل را از این شهر رنگارنگ برای توضیح می‌دهیم.

بهترین زمان سفر به ماسال

بهار | زیباترین فصل سفر به ماسال

در فصل بهار و هم‌زمان با زنده‌شدن دوباره طبیعت، ماسال روحی تازه به وجود مسافشران. درختان بهارنارنج و گیلاس شکوفه می‌زنند و زیبایی‌های ماسال را چند برابر می‌کنند. بوی شکوفه‌ها در فصل اردیبهشت تمام دغدغه‌ها را از می‌پراند و تمام وجودتان سرسبزی و طراوت فصل بهار می‌شود. اگر سفرتان به ماساال دنبال آرامش هستید، شما پیشنهاد می‌کنیم در نوروز به این استان سفر نکنید؛ چراکه گردشگران زیادی به ماسال سر می‌زنند.

تابستان | فصل گرم و ماسال

سفر به ماسال در ماههای تیر و مرداد را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم. چراکه در زمان خود به بالاترین حد لذت ببرید و نمی توانید به اندازه کافی از زیبایی های شهر استفاده کنید. اما در شهریور کاهش می‌یابد، جذابیت واقعی ماسالان خواهد شد می‌توانید از بازدیدتان در مکان‌های دیدنی شهر لذت ببرید.

آب و هوای ماسال

پاییز | فصل خنک و رنگارنگ ماسال

ماسال در مهر ماه تفاوت زیادی با شهریور ندارد. اما زمانی‌که هوا رو به سردی می‌رود، برگ‌های درختان به رنگ نارنجی و زرد در مین‌آ. فرشی رویایی برگ‌ها زیر پای شما پهن می‌شود و خشک‌خش آن‌ها وقتی که از رویشان رد، یک سمفونی دل‌نشین را در گوشتان می‌کند. تنوع رنگی طبیعت ماسال در پاییز حسابی دلتان را می‌برد. برای سفر به ماسال در پاییز لباس گرم را فراموش نکنید.

زمستان | تجربه سفر متفاوت به ماسال

حال و هوای ماسال در زمستان کاملاً زیر و رو می‌شود. تمام آن و جنگل‌های رنگارنگ زیر لباس سفید پنهان و شهر روی دیگری خودش را می‌گذارد. حس زمستانهای ماسال کاملا متفاوت از سه فصل دیگر سال است. شاید زیبایی‌های ماسال زیر برف پنهان می‌شوند اما آن‌ها را تماشا می‌کنند و اجاق‌های خانه‌ها را می‌کند. سفر به ماسال در زمستان می‌تواند بسیار خطرناک باشد. در تصمیم گیری به سفر به این شهر در دارید، حتما تجهیزات زمستانی لباس گرم و پتو با خود ببرید.

جاهای دیدنی ماسال |

بدون شک ماسال یکی از بهترین شهرهای ایران برای عاشقان طبیعتگردی خواهد بود. این مرتفع و بکر از ییلاق‌های دیدنی با رنگارنگ، غارها، روخانه‌ها و آبشارهای آرامش‌بخش؛ اما خاص‌ترین این شهر، مه‌های غلیظ و زیبایی که از ابر زیر پای شما می‌سازند.

اما به جز جاهای دیدنی ماسال مسیرهای دسترسی به آن‌ها بسیار زیبا و جذاب هستند. جاده‌های جنگلی پرپیچ‌وخم که در مسیر رسیدن به ییلاقات، می‌توانند برای دور آتش و نوشیدنی چای ذغالی مناسب باشند. در ادامه پیشنهادهایی برای گشت و گذار در ماسال به شما می‌دهیم.

جاهای دیدنی ماسال

ییلاق اولسبلانگاه | زیباترین و معروفترین ییلاق ماسال

زیباترین و معروفترین ییلاق ماسال، اولسبلانگاه است. این ییلاق ۲۷ کیلومتر با فاصله از بالای آن می‌توان شهرهای تالش و ماسال را. مناظری که ارتفاع ۱۵۰۰ متری این ییلاق جلوی قرار می‌گیرد، شما را به تحسین طبیعت وادار. این ییلاق پر از درختان راش، بلوط و اولس است که نام آن هم از روی همین درخت برداشته است .

اولسبلنگاه یکی از مناطق هنوز حفاظت شده استان گیلان است و هم قدیمی قدیمی با چوبی است. کلبه های چوبی ییلاق، سقف های حلبی رنگارنگ دارند و در آن ها تجربه متفاوتی را برایتان رقم می زنند.

ییلاق اولسبلانگاه ماسال

ییلاق سوچاله | تماشای غروب ماسال از کلبه های رنگارنگ

معروف ترین نشانه این یلاق، کلبه های دوطبقه و رنگارنگش است. این ییلاق ارتفاع ۱۸۰۰ متری با فضای مه آلود، اعجاب‌آوری مانند غروب‌های جادویی را به نمایش می‌گذارد. در ییلاق سوچاله گیاه‌هایی مانند خنجری و گلپر می‌رویند. گذر مه میان کلبه‌ها یک فضای سحرآمیز و خاص و هوای خنک و سوچاله باعث می‌شود تا این منطقه برای گرما و هوای هوا در تابستان انتخابی عالی عالی باشد.

ییلاق واشیار | آبشار و آب تنی

یکی دیگر از ییلاق‌های سرسبز و زیبای ماسال، واشیار نام دارد. جاذبه اصلی این ییلاق، آبشار آن است که ارتفاع آن ۱۱ متر است. در فصل گرم سال می‌توانید در این آبشار زیبا آب‌تنی کنید. یادتان باشد که لباس همراه خود را اضافه کنید.

ییلاق اسپی دشت | تماشای دریای ابر و اسبهای وحشی

نام این منطقه به خاطر وجود اسب‌های وحشی و تاخت‌وتاز زیبا و باشکوه آن‌ها انتش. هنگام تماشای زیبای این منطقه، ده‌ها وحشی در فاصله‌های دور و نزدیک شروع به دویدن. این صحنه بدون شک هیچوقت از یادتان رفت. در مناطق ییلاق اسپی دشت همچنین می‌توانید پدیده‌های آبی را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

ییلاق های ماسال

ییلاق تلارگاه | تجربه آرامش کامل طبیعت

اگر می‌خواهید دور از هیاهوی شهر و مدرن بگذرانید، ییلاق تلارگاه یک انتخاب عالی انتخاب کنید. در این بی‌نظیر که پر از دشت و جنگل ابر و مه است، موبایل آنتن را می‌توان در آرامش کامل به تماشای طبیعت بنشینید.

ییلاق خشکه دریا | طبیعت بکر منطقه شاندرمن

این ییلاق در یک دره با طبیعتی جذاب و مناظر بی‌نظیر و در منطقه شاندرمن قرار دارد. ییلاق خشکه دریا در ارتفاع 100 متری واقع شده و از آن می‌گذرد. برای رسیدن به خشکه دریا باید چند ساعت در مسیرهای بسیار زیبا پیاده‌روی کنید. تعداد ییلاقات ماسال بسیار زیاد است و نمی توانم همه آن ها را به طور کامل معرفی کن اما هر کدام از آن‌ها طبیعتی بکر و دیدنی در سفرتان به ماسال دارند، نباید از آن‌ها استفاده کنید. «شن راه»، «خردیول»، «گامیشیان»، «خان بند»، «نسا» و «شالما» از این ییلاقات زیبا و دیدنی هستند.

غار آویشو | غاری به قدمت ۷۵ میلیون سال!

آویشو بزرگ‌ترین غار این منطقه است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این غار ۷۵۰ طول و حدود ۱۵۰ متر عمق و برای بازدید از آن غار نوردی همراه خود و با تور از آن بازدید کنید. به گفته زمین‌شناسان قدمت این غار آهکی و آبی تقریباً به ۷۵ میلیون سال پیش بازمی‌رسد.

غار آویشو ماسال

برای رسیدن به این غار باید از شاندرمن به سمت روستای مرد، از به چاله سرا و در آخر از بقعه شاه امیر امیر امیر امیر امیر امیر امیر شاه شاه امیر امیر امیر امیر غارهای شگفت‌آور ماسال مربوط به منطقه باستانی «اسبه ریسه ریسه ریسه ریسه‌های عظیم این مناطق هستند هستند هستند، صخره‌های ریسه‌های عظیم و عظیم هستند. در سفرتان به ماسال همچنین غارهای «چسلی»، «کل چال» و «خندیله پشت» را ببینید.

آبشارهای ماسال | تفریحی در ارتفاعات گیلان

ماسال در ارتفاعات استان گیلان قرار دارد. رودهای پر و خروشان بسیار که از کوه‌های ماسال سرچشمه می‌گیرند، در مسیرشان آبشارهای ایجاد کرده‌اند. تعداد این آبشارها به حدی زیاد است که به ماسال، «شهر آبشارهای بلند» می‌گویند. آبشارهایی که منظرهایی تماشایی می‌سازند و زیبایی‌های این منطقه را بیشتر می‌کنند. از آبشارها به خاطر ارتفاع بیشتر و ایجاد حوضچه‌هایی برای آب‌بازی بیشتر دارند.

آبشارهای ماسال

آبشار «خون» که ارتفاعی متری دارد، یکی از زیباترین و معروف‌ترین آبشارهای است که از آن بازدید می‌کنند. آبشار «تولی نسا» که در میانه جنگل‌های زیبای منطقه قرار گرفته، ارتفاع ۱۰ متری دارد. آبشارهای «ویوز» و «رامینه» از دیگر آبشارهای معروف این منطقه هستند.

قلعه کول | قلعه خشتی روستای وشمه سرا

قدمت این خشتی است که تنها بقایایی اندک از آن، به قرن دو سه هجری قمری، یعنی دوره حکومت عباسیان، بازمی‌گردد. قلعه کول از مکان‌های دیدنی ماسال می‌شود که روستای روستای وشمه سرا سرا سرا گرفته و در لیست آثار ملی ایران نیز ثبت شود.

منطقه باستانی اسبه ریسه

قدمت اسبه به سده‌های پیش‌از میلاد بازمی‌گردد و تا بعد از ورود اسلام به ادامه شهری پررونق بوده است. دیوارهای دفاعی، گورستان‌ها و اتاق‌های مسکونی که برای هخامنشیان هستند و کوزه‌های سفالی و ابزارهای مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ، نشان می‌دهند که این منطقه برای بیش از هزار سال محل زندگی انسان انسان بوده است. در منطقه جاذبه‌های دیگری هم مثل صخره‌های بلند آبشارهای خروشان که محل برای کایاک‌سواری می‌شود، وجود دارد.

پارک جنگلی ریزه افراد

این پارک با وسعت ۲۰۰ی‌ و داشتن امکانات، مکانی برای یک روز کامل در دل طبیعت است. می‌توان با یا دوستان خود را به این پارک جنگلی، چادر برپا کرده، اوقات خوشی را انجام دهید.

پارک جنگلی ریزه افراد

پارک ساحلی ماسال

رودخانه بزرگ خالکبی از وسط شهر می‌گذرد و تأثیر بسیار زیادی در اکوسیستم این منط٪ دارد. پارک ساحلی ماسال در کنار رود خالکابی یکی از جاذبه‌های گردشگری ماسال حساب می‌شود. این پارک در کنار فضای سبز زیبا، تمام امکانات رفاهی یک پارک را دارد.

بازار هفتگی ماسال

امکان ندارد به ماسال سفر کنید و از آن جا دست خالی برگردید. در بازار هفتگی شهر که روزهای شنبه ادامه دارد، محصولات محلی مثل لبنیات (به ویژه کره پنیر)، محلی و انواع درخت، مخصوصا نهال توت به فروش می رسد. در سفر به ماسال حتما به این بازار سر بزنید.

تفاوت ماسال و ماسوله چیست؟

در عین شباهت زیاد نام‌های این شهر، تفاوت‌های بسیاری با هم دارند. ماسال یک منطقه است و یلاق‌های بسیار زیادی دارد به علت نزدیکی، در بیشتر روزهای سال پوشیده از ماه می‌شود.

ماسوله توسط کوه‌ها محاصره شده است و در دل جنگل قرار دارد. ماسوله‌های تقریباً از سال در ماه فرود می‌رود و خانه‌های پلکانی‌اش شهرت دارند که فوق‌العاده‌ها را برای گردشگران به نمایش می‌گذارند. هر دو شهر پر از آبشارهای خروشان، جنگل‌ها سرسبز، رودهای زیبا و کوه‌ها بلند هس.

تفاوت ماسال و ماسوله

جاذبه‌های گردشگری ماسوله نسبت به ماسال بیشتر هستند. اما سفر به ماسال برای طبیعت‌گردان یک بهشت ​​بی‌نظیر در ایران به شماره می‌رود. از نظر تاریخی هم شهر ماسوله به دلیل داشتن غنی وشدن در فهرست ملی، بیشتر افراد به فرهنگ تاریخ را به خود جذب می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این دو منطقه و درک تفاوت میان آنها، پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای سفر به ماسوله را نیز مطالعه کنید.

فاصله ماسال تا ماسوله چقدر است؟

این دو شهر زیبای استان گیلان حدود ۴۵ کیلومتر با هم فاصله دارند. از ماسالی که به سمت جنوب حرکت کنید، نزدیک به یک ساعت رانندگی، به ماسوله می‌رسی.

مسیر رسیدن به ماسوله از ماسال چگونه است؟

حرکت از ماسال به سمت ماسوله یک مسیر ساده دارد. کافی است در جاده فومن – ماسوله به سمت حرکت حرکت کنید و پس‌از طی‌کردن ۴۵ کیلومتری ماسوله می‌رسید.

ماسال، شهر طبیعت و آبشار

ماسال یکی از بکرترین و زیباترین نقاط ایران است. بسیاری از آنها که به ماسوله سفر می‌کنند، از بهشت ​​که در فاصله 45 کیلومتری قرار دارند، غافل هستند. اگر به طبیعت‌ی تجربه ساده و روستایی علاقه‌مندید ماسال با داشتن تعداد ییلاقات متععد، خروشان، دشت‌های وسیع جنگل‌های سرسبز و کلبه‌های چوبی و رنگارنگش می‌توانید رضایت شما را جلب کنید و لحظاتی را برای شما جلب کنید.

اگر تجربه سفر به ماسال را دارید، آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی ماسال

آیا ماسال دریا دارد؟

ماسال زیادی دریا دارد و اگر قصد شناکردن در دریا را دارید، باید از ماسال جاده انزلی-رضوان‌شهر برانید تا به دریا.

فاصله ماسال تا دریا چقدر است؟

ماسال حدود 50 کیلومتر تا دریا فاصله دارد و با یک ساعت رانندگی می‌توانید به درسیا د.

جنگل ابر ماسال کجاست؟

در چند مورد از ییلاقات ماسال می‌توان طبیعت جنگل ابری یا آبی را مشاهده کرد. معروفترین مورد آن، ییلاق اولسبلنگاه است.

اولسبلنگاه ماسال کجاست؟

برای رفتن اولسبلنگاه باید از ماسال به جاده گیلوان و از آن‌جا به‌راحتی به اولسبلنگاه بروید.

نوشته ماسال کجاست؟ | با سرزمین میان ابرها آشنا شوید اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.