افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

مازاد تولید ماهانه تخم مرغ به 10 هزار تن رسید

  • کد خبر : 392897
مازاد تولید ماهانه تخم مرغ به 10 هزار تن رسید

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی در گفت وگویی گفت: قیمت فعلی هر کیلو تخم مرغ 57 تا 58 هزار تومان است که در هفته های اخیر روند ثابتی داشته است. به گفته وی، با توجه به ثبات قیمت مصوب تخم مرغ و افزایش هزینه های تولید، مرغداران خواستار اصلاح قیمت شدند که طی نامه ای […]

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی در گفت وگویی گفت: قیمت فعلی هر کیلو تخم مرغ 57 تا 58 هزار تومان است که در هفته های اخیر روند ثابتی داشته است.

به گفته وی، با توجه به ثبات قیمت مصوب تخم مرغ و افزایش هزینه های تولید، مرغداران خواستار اصلاح قیمت شدند که طی نامه ای با امضای وزیر برای اصلاح قیمت تخم مرغ به مرکز تنظیم بازار ارسال شد.

کاشانی ادامه داد: با وجود پیک مصرف تخم مرغ از 24 شهریور تا 24 شهریور، بازار بدون تنش بوده و همچنان مشکلی برای تولید تخم مرغ نداریم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران درباره وضعیت فعلی صادرات تخم مرغ افزود: بر اساس آمار از ابتدای سال 80 هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

وی روند تولید تخم مرغ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در مهرماه به 115 هزار تن می رسد، بنابراین نگرانی برای تامین تخم مرغ در سال جاری نداریم.

کاشانی ادامه داد: اگرچه در نیمه دوم سال به دلیل افزایش مصرف، اولویت تنظیم بازار داخلی است، اما در حال حاضر مازاد ماهیانه 10 هزار تن است که بر این اساس ماهانه 10 تا 11 هزار تن تخم مرغ تولید می شود. به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و ترکمنستان ارسال و به کشورهای آفریقایی صادر می شود.

وی از رشد سالانه 400 هزار تنی تخم مرغ در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال تخمین زده می شود که تولید تخم مرغ به یک میلیون و 390 هزار تن برسد در حالی که در سال 2019 تولید 890 تا 900 هزار تن بوده است. که حاکی از رشد سالانه 400 هزار تنی است. همچنین ظرفیت تولید تخم مرغ سالانه یک میلیون و 600 هزار تن است که امیدواریم در سال آینده به حداکثر ظرفیت برسیم.

کاشانی سرانه مصرف تخم مرغ را 15 کیلو اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف تخم مرغ از 11.5 کیلو به 15 کیلو رسیده است، بنابراین ما یکی از کشورهای طرفدار تخم مرغ هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.