افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

ماده 10 سخنگوی کمیسیون احزاب: تاکنون 91 حزب مجاز به ارائه لیست های انتخاباتی شده اند.

  • کد خبر : 139075
ماده 10 سخنگوی کمیسیون احزاب: تاکنون 91 حزب مجاز به ارائه لیست های انتخاباتی شده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عبدالله مرادی سخنگوی کمیسیون اصل 10 احزاب با بیان اینکه از احزاب خواسته شده تا جلسات علنی را بر اساس قانون احزاب تشکیل دهند، گفت: ماده 8 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره نحوه عملکرد احزاب است: انتخابات و انتشار فهرست های انتخاباتی. بر اساس این ماده، وزارت کشور […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عبدالله مرادی سخنگوی کمیسیون اصل 10 احزاب با بیان اینکه از احزاب خواسته شده تا جلسات علنی را بر اساس قانون احزاب تشکیل دهند، گفت: ماده 8 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره نحوه عملکرد احزاب است: انتخابات و انتشار فهرست های انتخاباتی. بر اساس این ماده، وزارت کشور موظف است جدیدترین فهرست احزاب و جبهه های قانونی را منتشر کند تا جامعه بداند احزاب و جبهه های قانونی چیست.

وی ادامه داد: بر اساس قانون احزاب و اساسنامه آن، احزاب موظفند هر سه سال یک بار مجمع خود را برگزار و دبیرکل، شورای مرکزی و بازرسان خود را انتخاب کنند. ما چندین بار به احزاب هشدار داده ایم که مجامع عمومی خود را برگزار کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 10 احزاب تصریح کرد: 140 حزب با مجوز رسمی فعالیت در کشور داریم و 91 حزب تا امروز مجامع عمومی خود را برگزار کرده اند و این احزاب می توانند در انتخابات شرکت کنند و ما این 91 حزب را ارائه خواهیم کرد. .

وی افزود: سایر احزاب تا شروع تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند مجامع عمومی خود را برگزار و اعضای خود را به کمیسیون اصل 10 حزب معرفی کنند. بنابراین؛ این احزاب باید هر چه زودتر مجامع عمومی خود را برگزار کنند.

مرادی با اشاره به فعالیت کمیسیون ماده 10 حزب، گفت: در هشتمین جلسه کمیسیون اصل 10 حزب، گزارش مجمع عمومی جامعه مدرسین اسلامی ایران به تصویب رسید و تشکیل صبح منتظران به تصویب رسید. پارتی فردا. موافقت شد. البته نام و اساسنامه نیاز به تغییر دارد و حزب 6 ماه فرصت دارد تا مجلس موسسان را برگزار کند و دفاتر استانی خود را تأسیس کند تا مجوز نهایی حزب صادر شود.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.