افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

ماجرای پیجرها ربطی به شهادت رئیسی ندارد.

  • کد خبر : 372962
ماجرای پیجرها ربطی به شهادت رئیسی ندارد.

به گزارش رکنا از خانه ملت، ابراهیم رضایی در تشریح جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صبح امروز (دوشنبه 11 مهر). شورای اسلامی گفت: در این دیدار به بررسی ابعاد فنی حادثه تروریستی لبنان و انفجار پیجر در لبنان با حضور وزیر ارتباطات و تنی چند از معاونان وی، معاون وزیر امور […]

به گزارش رکنا از خانه ملت، ابراهیم رضایی در تشریح جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صبح امروز (دوشنبه 11 مهر). شورای اسلامی گفت: در این دیدار به بررسی ابعاد فنی حادثه تروریستی لبنان و انفجار پیجر در لبنان با حضور وزیر ارتباطات و تنی چند از معاونان وی، معاون وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، کارشناسان و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و با حضور اکثریت مورد بررسی قرار گرفت. اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس

وی ادامه داد: در این جلسه ابعاد و موارد مختلف عملیات تروریستی اخیر در لبنان و انفجار پیجر مورد بررسی و بررسی قرار گرفت. وزیر ارتباطات در این خصوص و همچنین پیشگیری از حوادث مشابه در کشور توضیحاتی ارائه کرد و گفت: عملیات اخیر در لبنان ناشی از آلودگی های صنعتی و یک عملیات ترکیبی بوده است. وی همچنین اعلام کرد که این پیجرها عمدتاً در حوزه بهداشت و درمان کاربرد دارند.

تاکید ما بومی سازی تجهیزات مخابراتی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر ارتباطات درباره تجهیزات ملی اعلام کرد که به سمت بومی سازی تجهیزات پیش می رویم و برای حمایت از تولید داخلی مخابرات این موضوع را در دستور کار داریم. تجهیزات، ساخت و پشتیبانی و حتی در حال حاضر امکان صادرات برخی تجهیزات را داریم.

رضایی ادامه داد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اقلام وارداتی مخابراتی با بیان اینکه آزمایشگاه های تایید صلاحیت نمونه را متناسب با ماموریت ها داریم، تاکید کرد که سیستم ثبت باید تقویت شود.

مواد منفجره در پیجرها جاسازی شده بود.

نماینده مردم دشتستان در شورای اسلامی گفت: در ادامه کارشناسان حاضر در جلسه توضیحاتی در خصوص حادثه تروریستی لبنان ارائه کردند و گفتند که تامین کننده یا مسیر تامین این تجهیزات زیر نظر اشراف اطلاعاتی رژیم بوده است. و این عملیات با هدایت این رژیم و با حمایت آمریکایی ها انجام شد و بر روی پیجرها مواد منفجره قرار دادند و با سیستم سیگنالینگ از راه دور منفجر کردند.

رضایی تصریح کرد: در جلسه فوق تاکید شد که دولت آمریکا، دولت مجارستان و تایوان نیز در قبال این حادثه پاسخگو باشند چرا که انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده است. آنها باید پاسخگو باشند. مسئول از این نظر

صهیونیست ها می دانستند که هدف عملیات تروریستی در لبنان مردم عادی هستند.

وی ادامه داد: برادران ما در حزب الله لبنان در حال پیگیری و بررسی ابعاد دیگر این حادثه هستند. رژیم صهیونیستی این اقدام را با آگاهی و آگاهی کامل انجام داده است که اکثریت مخاطبان یا هدف این عملیات مردم عادی و غیرنظامی بوده اند و آمریکایی ها از این اقدام حمایت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی افزود: همچنین مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه گزارشی از وضعیت منطقه ارائه و تاکید کرد که عملیات تروریستی اخیر در لبنان بر حمایت و مقاومت حزب الله از غزه تأثیری نخواهد گذاشت. اگرچه هدف رژیم صهیونیستی از این عملیات ممانعت از حمایت حزب الله از فلسطین و غزه بود، اما به اهداف خود نخواهد رسید.

رضایی با اشاره به نظراتی که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه مطرح کردند، گفت: اعضای کمیسیون ابراز نگرانی کردند که در ایران نیز مشابه این کار انجام شود و بر پیشگیری از چنین حوادثی تاکید کردند تا این حوادث انجام شود. دوباره رخ ندهد

لزوم رسیدگی به مراکز حساس و حیاتی کشور

وی تصریح کرد: همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از اینکه فناوری جای خود را به کشتار دسته جمعی داده و پیجرها را به سلاح جنگی و ابزار کشتار مردم عادی با آلودگی صنعتی تبدیل کرده است، ابراز تأسف کردند. در ادامه تاکید شد که باید به مراکز حساس و حیاتی کشور رسیدگی شود و دستگاه دیپلماسی کشورمان حداکثر تلاش و روشنگری را برای محکومیت این جنایت صهیونیستی به کار گیرد. همچنین بر اهمیت جنگ الکترونیک و آمادگی برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن تاکید شد. تقویت سازمان پدافند غیرعامل نیز مورد تاکید قرار گرفت. همچنین در این جلسه تاکید شد که تاریخچه پیجرها ربطی به موضوع شهادت ندارد. شهید رئیسی و همراهان خود را نداشت.

رضایی تاکید کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی به اتفاق آرا بر آمادگی برای مقابله با توطئه های دشمن از جمله در حوزه تروریسم سایبری و الکترونیکی و مقابله با اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.