افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

ماجرای پرداخت وجوه شرعی «برخی» به آیت الله منتظری

  • کد خبر : 176253

مصطفی فقیحی در توییتر خود نوشت که در سال 1987 موین ، خواننده ایرانی که در ایالات متحده زندگی می کند ، 80،000 دلار در دفتر آیت الله مونتازری واریز کرد. موضوعی که با بسیاری از کاربران واکنش نشان دادند و برخی در مورد اصل و منشأ این خواننده نجف آبادی یا مذهب او گمانه […]

مصطفی فقیحی در توییتر خود نوشت که در سال 1987 موین ، خواننده ایرانی که در ایالات متحده زندگی می کند ، 80،000 دلار در دفتر آیت الله مونتازری واریز کرد. موضوعی که باتاریخچه پرداخت وجوه اسلامی. بسیاری از کاربران واکنش نشان دادند و برخی در مورد اصل و منشأ این خواننده نجف آبادی یا مذهب او گمانه زنی کردند.

مجتبی لطفی یکی از مسئولان دفتر آیت الله منتظری در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: معین تنها فردی نبود که به بیان واقعیت ها پایبند بود و با تصحیح اشتباهات فقها در بیان ماجرا، اصل ماجرا را تبیین کرد. به انصاف نیوز و نام بردن از افراد دیگری که اطلاعات خود را دادند. به دفتر آیت الله منتظری تحویل داده شده است.

علاوه بر این ، آقای سعدی ، که مسئولیت جلسات دفتر آیت الله سانی را بر عهده دارد ، با برجسته کردن طیف گسترده ای از افرادی که وجوه خود را در دفتر این مقام واریز می کنند ، می گوید که Mirhossein Mousavi و Zahra Rahnavard از جمله کسانی هستند که بودجه شما را می شمردند و بودجه شما را می شمردند و هر سال به آنها پرداخت کنید.

متن مصاحبه انصاف نیوز با مجتبی لطفی و آقای سعیدی را در ادامه بخوانید:

* رئیس یک رسانه رسانه ای در توییتر ادعا کرد که نصر الله موین در سال 2007 حدود 80،000 دلار برای دفتر آیت الله مونتازری واریز کرده است. منشأ این داستان چیست؟

مجتبی لطفی: بنده خدایی گفت: امامزاده ای که بالای مناره گرگ او را بلعید کی بود؟ سپس کسی پاسخ داد که “اولا ، امامزاده نبود ، اما این پیامبرزاد بود ، ثانیا ، در بالای مناره نبود و در چاه بود و سوم ، آن را توسط گرگ خورده نمی شود و منشأ آن داستان هیچ چیز نیست. “این یکی دیگر بود.” نکته اصلی داستان ذکر شده این بود که آقای مین می خواست به حج برود – سال ذکر شده در آنجا نبود ، در این سالها بود اما 87 نفر – به طور خلاصه ، او می خواست به حج بروید و او دلایل خود را می گوید. توسط یکی از منصوبان خود ، آقای موین ، این وجوه به صورت نقدی و ریال به دفتر آقای مونتازری تحویل داده می شود.

اما آقای فقیهی چگونه و از چه کسانی از گزارش های آقای منتظری مطلع شده است؟ به عنوان مثال 80000 دلار آمریکا به حساب واریز شد. باید از آقای فقیهی پرسید که منبع آن کی بوده است؟ واقعاً آقای فقیهی چه مسئولیتی داشت که شما را اینگونه بررسی یا اطلاع رسانی کرد؟ این همون چیزیه که گفتم.

نکته دیگری که می خواهم بگویم این است که آقای مین ، همانطور که از افراد قابل اعتماد شنیده ام که دانشمندان مذهبی نیز هستند ، ماهانه به برخی از خیریه ها پول می فرستد و کمک می کند ، و همچنین در کارهای خوب شرکت می کند. بابت نام بردن و اعلام مبلغ ببخشید.

آیا آیت الله منتظری به آقای معین پیام داده است؟ یا چیز خاصی گفته شد؟

خیر؛ فقط هرکسی که می آمد و بودجه می آورد ، یا شخصاً به آنها یا افراد مسئول جمع آوری کمک های مالی می داد ، خود آقای مونتازری همیشه دعا می کرد که خداوند زندگی و ثروت خود را برکت دهد. آنها همیشه تاکید می کردند که این دارایی های شرعی ملک خود آنها نیست و باید به صاحبان آنها واگذار شود.

* افراد شاخص و متفاوت دیگر چطور؟ غیر از آقای معین کس دیگری هم بود؟

ممکن است تعدادی از مردم در خارج از کشور وجود داشته باشند که مهاجرت کرده اند و افرادی هستند که پول می پردازند و مذهبی هستند ، کسانی که از آقای مونتازری تقلید می کنند ، برای او پول می فرستادند. اما معمولاً از طریق واسطه، نه – برخلاف گفته آقای فقیهی – حواله به دلار.

ما افراد سرشناس داخلی هم داشتیم. شاید برخی افراد بخواهند نامشان ذکر شود و برخی دیگر نخواهند. اما مثلا خانواده آقای هاشمی گفتند ما مقلد آقای منتظری هستیم و معمولا پولشان را می دادند. یا فرض کنید آقای الویری شهردار سابق تهران به طور معمول خودش حاضر می شود و هزینه هایش را می دهد. افراد مختلفی بودند؛ مثلا آقای حجتی یک بار آمدند و پول زیادی دادند; آنها گفتند ، “من یک بار پول زیادی را در حساب خود دیدم ؛ از من پرسیدم که این چیست و آنها به من گفتند که این مأموریت درست است.” آنها گفتند “من نمی دانستم که باید برای این آثار مأموریت را بدست آورم. “برخی از افراد ممکن است بخواهند این موضوع را به عنوان یک چیز منفی در نظر بگیرند ، اما این واقعیت که وجوه از افراد مختلف به دست می آید ، اصلاً چیز منفی نیست. آنها می خواستند جنبه منفی این داستان را نشان دهند ، اما افکار عمومی مثبت داشت ادراک

چند نفر از افراد مشهور هستند که بعد از رحلت امام به آقای منتظری مراجعه کردند. برخی حتی در زمان حیات امام از آقای منتظری تقلید کردند. افراد زیادی هستند که ممکن است نخواهند نامشان ذکر شود.

متاسفانه مشکلات زیادی برای مراجع تقلید آقای منتظری ایجاد شد. مثلاً یکی از قوانینی که در آن زمان وجود داشت – نمی دانم هنوز وجود دارد یا نه – اگر شخصی برای پرداخت وجوه از مرجعی قبض می گرفت، هنگام پرداخت مالیات به آنها تخفیف می دادند و آنها کمتر می شد ; اما قبض وجوه آقای منتظری این ویژگی ها را نداشت. زمانی بود که مراجع، دفتر آقای منتظری را به عنوان مرجع تقلید نمی شناختند.

یک بار دیگر یادم می آید که آقای منتظری در روزنامه جمهوری اسلامی بسیار توهین شد. ما در دفتر تشریفات شکایت نداشتیم اما مذهبی ها اصرار کردند و احمد آقا شکایتی را به تهران فرستاد. در هیأت نظارت بر مطبوعات اعلام شد که طبق اصل 27 روزنامه جمهوری اسلامی باید تعطیل شود. آقای مونتازری خود به این مسائل اعتقاد نداشت ، اما مذهبی اصرار داشت كه چرا آنها جواب نمی دهند ، یا برخی از مقامات قضایی كه از آقای مونتازری حمایت می كردند ، با ما رفتار كردند ، ما پاسخ دادیم كه آنها به او توهین می كنند و ما به آنها پاسخ دادیم. . ; گفتند چرا از سیستم قضایی استفاده نمی کنید و شکایت نمی کنید.

این بار در مورد نمونه شکایت شد. سپس هیئت نظارت رفت، آقای سحرخیز که در آن زمان عضو هیئت نظارت بر مطبوعات بود، این ماجرا را به تفصیل توضیح می دهد. در آنجا این بحث مطرح شده است و آنها نتیجه می گیرند که این یک توهین است و ماده 27 باید اعمال شود و روزنامه باید بسته شود و به دادگاه برود ، این تقریباً تصویب شده است.

در همین حال ، در وسط داستان ، نماینده قوه قضاییه در هیئت نظارت می رسد و چه اتفاقی افتاده است ، و وقتی متوجه شد ، وی تأیید می کند که آقای مونتازری توهین شده است ، اما در آنجا به وضوح می گوید که نباید به آنجا برود دادگاه چون آقای منتظری منصف نیست و به همین دلیل مرجع تقلید است.

سعیدی: میرحسین و رهنورد هر سال پول خود را به دفتر آیت الله صانعی اهدا می کنند.

آقای سعیدی که مسئول دیدار با آیت الله صانعی است نیز درباره حقایقی که افراد برجسته تقلید از آقای صانعی به دفتر ایشان می فرستند، گفت: چون این موضوع کاری از طرف آن افراد است، ما اجازه نداریم نام بردن از نظر اخلاقی و شرعی. اما افراد مختلف هستند. عموما در نمایشگاه کتاب افراد زیادی هستند که به گفته برخی پوشش مناسبی ندارند، رساله تهیه می کنند. وجوهی که به حساب حاج آقا واریز می شود یا افرادی که به اینجا می آیند طیف دیگری هستند و شاید آنچه را که باید در آداب دینی متعصب رعایت شود رعایت نمی کنند. اما آنها کار خود را انجام می دهند. تعداد بسیار زیاد است و با توجه به نوع نگاه حاج آقا، از این دست افراد زیاد است.

وی در مورد افراد برجسته گفت: افراد شاخصی هم هستند که شاید در جامعه از افراد شایسته و نیکوکار به حساب نیایند.

حتی بسیاری از کسانی که به زندان می روند ، حتی در این دوره از حکومت جمهوری اسلامی ، که مثلاً روحانیت است ، وقتی آنها را ترک می کنند و از زندان باز می گردند ، اعتقادات مذهبی آنها هنوز هم آنهاست و صورتحساب خود را پرداخت می کنند. دو مورد که من می توانم به عنوان نمونه بیان کنم ، آقای مهندس موسوی و خانم زهرا رهناوارد ، هر سال و حتی از درون HESR محاسبه و واریز می کنند ، و اگرچه آنها هیچ درآمد ندارند و این فقط حقوق است.

دوستان دیگری هم هستند که چنین هستند، اما من اجازه اخلاقی و شرعی را ندارم که نامشان را ببرم. من اینجا به آقای موسوی و خانم رهنورد اشاره کردم چون ایشان چندین بار اشاره کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.