افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

ماجرای شهید جنگ خیبر و بیانات پیامبر (ص) در بیت المال – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 372749
ماجرای شهید جنگ خیبر و بیانات پیامبر (ص) در بیت المال – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، پذیرش عمل مهمتر از اصل عمل است. چه بسیار اعمالی که پذیرفته نمی شود و هدر می رود. این اهمیت در آیات و روایات عمیقاً مورد توجه قرار گرفته است. برخی از آیات و روایات در این زمینه عبارتند از: 1. «و ادامه دهید در مورد آنها اخبار پسر من آدم […]

به گزارش خبرنگار مهر، پذیرش عمل مهمتر از اصل عمل است. چه بسیار اعمالی که پذیرفته نمی شود و هدر می رود. این اهمیت در آیات و روایات عمیقاً مورد توجه قرار گرفته است. برخی از آیات و روایات در این زمینه عبارتند از:


1. «و ادامه دهید در مورد آنها اخبار پسر من آدم در واقع بنابراین نزدیک یک پیشکش سپس او می بوسد از یکی از آنها و او این کار را نکرد او پذیرفته شده است از دیگری; و داستان دو پسر آدم را بخوان که هر دو با انجام کارهای نیک به خدا نزدیک شدند. آنها نگاه می کنند; پس از سوی یکی پذیرفته شد و دیگری نه.»

در روایات آمده است که هابیل چوپان بود و بهترین گوسفندان خود را برای قربانی می آورد و قابیل کشاورز بود و بدترین بخش محصول خود را خرج می کرد. از هابیل پذیرفته شد اما از قابیل پذیرفته نشد. معلوم می شود فرزند پیامبر بودن در پذیرش فعل تأثیری ندارد، انگیزه باید الهی باشد. “اما او می پذیرد خدا از صالحان»

2. «که کسانی که بی وفا آره که آنها را که فای زمین همه و مثل او با او نجات یابد در آن عذاب است روز رستاخیز آنچه را که می بوسی از آنها و آنها را عذاب دردناک; کسانی که ایمان نیاوردند، اگر همه چیز در زمین و مانند آن از آن آنها باشد و در روز قیامت همه چیز را بدهند تا از عذاب در امان بمانند، پذیرفته نمی شود و عذاب دردناکی دارند.

کفر مانع پذیرش اعمال کافران است، حسن عمل کافی نیست، حسن موضوع نیز لازم است.

3. “پس چی؟” از آنها جلوگیری کرد که قبول کنید از آنها هزینه های شما مگر اینکه آنها هستند بی وفا به خاطر خدا و توسط پیام رسان شما و خیر آنها می آیند نماز مگر اینکه فریب کوسالی و خیر خرج می کنند مگر اینکه فریب متنفران; هیچ چیز مانع از پذیرفته شدن زکات آنها نشد، مگر اینکه به خدا و رسولش ایمان نیاوردند و نماز را جز از روی کسالت برپا نمی دارند و جز از روی کراهت از روی صدقه نمی دهند».

در این مورد بار حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی واعظ و خطیب دینی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)ص) وی نکاتی را در مورد پذیرش اعمال بیان کرد که در ادامه ویدیو مشاهده می کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.