افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

ماجرای درگیری امیر تتلو در زندان چه بود؟

  • کد خبر : 403671
ماجرای درگیری امیر تتلو در زندان چه بود؟

در حالی که تتلو در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است، هنوز پرونده ای باز در دیوان عالی کشور دارد. پرونده ای که قبلا در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی و حکم صادر شده است. همشهری آنلاین نوشت: امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است و […]







در حالی که تتلو در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است، هنوز پرونده ای باز در دیوان عالی کشور دارد. پرونده ای که قبلا در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی و حکم صادر شده است.



همشهری آنلاین نوشت: امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است و همچنان پرونده ای مفتوح در دیوان عالی کشور دارد. پرونده ای که قبلا در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی و حکم صادر شده است.

امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است و همچنان پرونده ای مفتوح در دیوان عالی کشور دارد. پرونده ای که قبلا در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی و حکم صادر شده است. در صورت تایید این حکم توسط قضات دادگاه، تمام مجازاتی که این خواننده جنجالی باید تحمل کند 10 سال زندان است. در این گزارش آخرین جزئیات پرونده تتلو و وضعیت او در زندان را می خوانید.

تتلو کجاست

تتلو پس از دستگیری به سلول انفرادی زندان اوین منتقل شد. وی در جریان رسیدگی به پرونده خود نیز در سلول انفرادی به سر می برد و در نهایت پس از تایید حکم 10 سال حبس، درخواست او و وکلایش مبنی بر انتقال به بند عمومی زندان پذیرفته شد و هم اکنون در زندان به سر می برد. بند عمومی زندان اوین

درگیری در زندان

با وجود اینکه شایعاتی مبنی بر ارائه تسهیلات ویژه به تتلو در زندان شنیده می شد، سخنگوی قوه قضائیه چند روز پیش این شایعات را تکذیب کرد و گفت که نه تنها امکاناتی برای وی فراهم نشده، بلکه در زندان نیز تنبیه شده است. سخنگوی قوه قضاییه به ماجرای درگیری امیرحسین مقصودلو در زندان با یک زندانی دیگر اشاره کرد. درگیری که البته چندان جدی نبود و به جراحات جزئی ختم شد اما او به خاطر همین درگیری تنبیه شد.

باز کردن فایل

مهمترین پرونده تشکیل شده برای امیرحسین مقصودلو مربوط به اتهام سب النبی و توهین به مقدسات است. پیش از این اعلام شده بود که این پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی و با رای قضات، سبل النبی از اتهام تبرئه شد اما آنطور که سخنگوی قوه قضائیه چند روز پیش اعلام کرد، وی به اتهام توهین به مقدسات در این پرونده به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است و این پرونده هم اکنون در دیوان عالی کشور است.

در صورت نقض حکم برائت از اتهام سبل النبی باید مجددا محاکمه شود. بر اساس ماده ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرکس به پیامبر صلی الله علیه و آله و یا هر یک از پیامبران بزرگ الهی اهانت کند یا تهمت بزند، سب النبی است و به اعدام محکوم می شود. همچنین در ماده 263 این قانون آمده است: در صورتی که متهم به هتک حرمت ادعا کند که اظهاراتش از روی اکراه، سهل انگاری، سهو یا در حالت مستی یا عصبانیت یا بدون توجه به معنای آن بوده است. سخنان یا نقل قول های شخص دیگری، کفر محسوب نمی شود. .

تتلو به مدت 10 ماه در بازداشت بود

تتلو که پیش از این در ترکیه زندگی می کرد، روز جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در مرز بازرگان به ایران تحویل داده شد و بلافاصله با دستور قضایی دستگیر شد. وی از آن زمان در بازداشت به سر می برد و اکنون که یکی از پرونده هایش قطعی شده، در زندان اوین نگهداری می شود و خانواده، بستگان و وکلای او به راحتی می توانند با وی ملاقات کنند.

حکم نهایی

تتلو 2 پرونده در مراجع قضایی دارد که مهم ترین شکایت ها از وی است. یکی از پرونده ها همانطور که گفته شد مربوط به اتهام سبل النبی بوده و همچنان در دیوان عالی کشور مفتوح است و قضات دیوان باید در مورد حکم صادره از سوی دادگاه کیفری اظهار نظر کنند اما پرونده دیگر وی. به اتهام تشویق به فساد و فحشا تشکیل شد که با رأی قضات دادگاه به 10 سال حبس تعزیری محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر تأیید و قطعی شد. بنابراین اگر حکم پرونده اول وی در دیوان عالی کشور تایید شود و از اتهام سب النبی تبرئه شود، حداکثر مجازاتی که باید تحمل کند در پرونده دوم او 10 سال حبس است. که تصمیم گرفته شده است. البته تتلو پرونده دیگری هم دارد که مجازات آن کمتر از 10 سال است و تاثیری در اجرای حکم 10 ساله او که قطعی شده است.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.