افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

ماجرای ازدواج رهبر انقلاب و پرداخت مخارج عروسی/ خطبه عقد را کی خواند؟

  • کد خبر : 290985
ماجرای ازدواج رهبر انقلاب و پرداخت مخارج عروسی/ خطبه عقد را کی خواند؟

خبرآنلاین به مناسبت این سالگرد ادامه دارد. ازدواج حضرت فاطمه (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت علی (علیه السلام)، داستان ازدواج رهبر انقلاب تو می خوانی تاریخچه ازدواج. آیت الله خامنه ای که به مناسبت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز […]

خبرآنلاین به مناسبت این سالگرد ادامه دارد. ازدواج حضرت فاطمه (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت علی (علیه السلام)، داستان ازدواج رهبر انقلاب تو می خوانی

تاریخچه ازدواج. آیت الله خامنه ای که به مناسبت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز عروسی در یک مصاحبه تلویزیونی مطرح کرده بودند. ;

مدت زیادی از بازگشت سید علی خامنه ای از قم به مشهد نگذشته بود. خدیجه خانم که در فکر ازدواج با پسر دومش بود، دست به کار شد و دختری را به او پیشنهاد داد که در خانواده ای سنتی و با علایق مذهبی بزرگ شده بود.

عمو جلو رفت و مقدمات خواستگاری را فراهم کرد. همین مسیر را چهار پنج سال پیش با سید محمد، این بار با سید علی طی کرد.

حاج محمد اسماعیل خجسته باقرزاده پدر عروس از تاجران متدین و تحصیلکرده مشهدی بود. او پذیرفت که دخترش با طلبه ای که تازه از قم برگشته و تصمیم به اقامت در مشهد کرده بود ازدواج کند. آیت الله میلانی و دیگر علمای مشهد او را می شناسند، او را تایید می کنند و به او علاقه دارند.

هزینه ازدواج، بخشی که طبق قرارداد بر عهده داماد بود، توسط آیت الله حاج سیدجواد خامنه ای تامین شده بود و مبلغ قابل توجهی نبود. خرج عروسی بر عهده خانواده عروس بوده که حتماً قابل توجه بوده است. آنها مرفه بودند، توانستند و کردند.»

در اوایل پاییز 1343، سید علی خامنه ای و دوشزه خوجسته با هم ازدواج کردند. خطبه عقد توسط آیت الله میلانی قرائت شد. از همان لحظه، همسفر و همسر و همراه جدید که شانزده سال بیشتر نداشت، وارد دنیای آقای خامنه ای شد که در همه نزول های سرد و سخت زندگی سیاسی یاری غمگین و یار مهربانی بود. شاید فراز و نشیب های آن در آن روزها.

آنها کارت دعوت سفارش دادند و روز جشن را تعیین کردند که در خانه پدر عروس در پایین خیابان برگزار شد. آن شب (شب جشن) آقای خامنه ای در ورودی منزل ایستاده بود و از مهمانان پذیرایی می کرد. این مراسم طبق معمول خانواده های مذهبی و مذهبی آن زمان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=290985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.