افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

ماجرای آدم هایی که رفتند تا ما بمانیم/از نقاشی های خدا نقاشی کشیدم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 193321
ماجرای آدم هایی که رفتند تا ما بمانیم/از نقاشی های خدا نقاشی کشیدم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «ظاهر» با حضور حسین عامری کارگردان، محمدرضا کریمی صارمی تهیه کننده، نسیم باستانی نویسنده و کارگردان برگزار شد. آبشار مدیر فیلمبرداری، علیرضا نیکو لعل، صدابردار، حامد محمودی بازیگر، کیمیا زارعی و مریم معینی 12 آخرین […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «ظاهر» با حضور حسین عامری کارگردان، محمدرضا کریمی صارمی تهیه کننده، نسیم باستانی نویسنده و کارگردان برگزار شد. آبشار مدیر فیلمبرداری، علیرضا نیکو لعل، صدابردار، حامد محمودی بازیگر، کیمیا زارعی و مریم معینی 12 آخرین دیداری بود که صبح 13 بهمن در محل جشنواره برگزار شد.

کریمی صارمی در ابتدای این دیدار گفت: از لطف شما و حضور شما تا این لحظه سپاسگزارم. سینما نیاز به حمایت و نگاه نو دارد.

عماری در ادامه بیان کرد: تقاضا دارم به یاد رفتگان یک دقیقه سکوت کنیم تا ما بمانیم و آنهایی که در تاریکی رفتند تا اینجا باشیم.

وی ادامه داد: از همه دوستانی که برای این کار زحمت کشیدند تشکر می کنم. کمک و حمایت آقای مجیدی و قلب پاک خیلی دلگرم کننده بود. از آقای کریمی صارمی تشکر می کنم که به من اعتماد کردند و خوشحالم که کارم همین جاست. فیلمسازان آنها برای مدت طولانی در آنجا کار کرده اند.

نسیم باستانی نویسنده این اثر گفت: شاید به گفته برخی زمان آن فیلم ها و داستان ها گذشته است اما نمی توان کتمان کرد که عده ای رفتند تا ما اینجا باشیم. البته همسرم به عنوان کارگردان بیشترین کار و تلاش را کرده است.

صارمی گفت: امروز احساس می کنیم از این مدل سینما فاصله گرفته ایم. تهیه کننده ای در جایی از من پرسید چرا این مسیر را برای سینمای خود انتخاب کردی؟ کانون پرورش فکری تولیدکننده پیشرو است و معتقد است چنین فعالیت ها و ادبیاتی از ضروریات سینماست. داستان این فیلم به جغرافیای خاصی مربوط نمی شود و قطعا دنیا مدافعانی از این دست خواهد داشت. داستان فراز و نشیب دارد و مسیر آن به قدری خوب است که منحنی خوبی در فراز و نشیب های فیلم گرفته شده است.

حامد محمودی بازیگر «ظاهر» در ادامه این نشست درباره چالش های خود در این فیلم گفت: دیر به پروژه پیوستم و فرصت زیادی برای تحلیل وجود نداشت اما با آقای عامری جلسه ای داشتیم و بر اساس صحبت کردیم. از فیلم و شخصیت.”

در بخشی دیگر از این نشست مریم معینی با تشکر از دست اندرکاران این فیلم گفت: فیلم پروژه بسیار سختی بود و خدا را شکر می کنم که همه چیز خوب پیش رفت. به آقای عامری هم گفتم شما خوب بلدید بازیگری کنید.

کیمیا زارعی دیگر بازیگر این فیلم در ادامه بیان کرد: این فیلم اولین تجربه سینمایی من بود و به طرز عجیبی وارد پروژه شدم. از اعتماد آقای عامری تشکر می کنم. این فیلم فضای عجیبی داشت و من خیلی خوشحالم که امشب اینجا هستم.

در بخش دیگری از این دیدار، رهبر آبشار کارگردان این فیلم گفت: سه روز مانده به شروع فیلم به فیلم اضافه شدم که جامعه پر از خبرهای بد بود. سعی می کنیم از قاب های ثابت برای پیشبرد رویداد کمک بگیریم. هر لحظه احساس می کردم که خدا در هر برنامه ای به من کمک می کند و واقعاً رویدادها یکی پس از دیگری سازماندهی می شدند.

وی ادامه داد: هر چند برای قاب ها تدابیری اندیشیده شد اما خدا را شکر اتفاقاتی در آن زمان افتاد. من هم به سهم خودم تمام تلاشم را کردم تا از اتفاقات بهترین استفاده را ببرم و 100 درصد توانم را حتی در برنامه های ثابت به کار ببرم.

در بخشی دیگر از این نشست خبری، علیرضا نیکو لعل، صداپیشه این فیلم گفت: باید خیلی مراقب این شیوه کار بود چرا که فضای کار باید متناسب با داستان و هدف آن باشد. شاید حتی یکی اثر بی ربط بودن باعث می شود بیننده از داستان فاصله بگیرد. به همین دلیل باید در این ژانرها دقت زیادی کرد. به جای ارباب قلب پاک همچنین جای بسی خالی است که ایشان به عنوان یک استاد با دقت نظر خود اجازه نداده اند که خلاف تاریخ باعث ناراحتی افکار عمومی شود.

امیری درباره حضور مجید مجیدی گفت: عده ای هستند که با منیت خود تغییر ایجاد می کنند. او در این فیلم بسیار حضور دارد. تاثیر و ایفای نقش کردند.

کریمی صارمی درباره تولیدات و کم کاری کانون پرورش فکری توضیح داد: شاید نتوانستیم خودمان را خوب معرفی کنیم. “کودک باهوش” به عنوان پرفروش ترین فیلم کودک، “باغ کیانوش” به عنوان فیلم بعدی ما، “ترک کردن.”از آثار و تولیدات کانون می توان به «و» در آغوش درخت و فیلم «سمپاش» که در سال 1980 برنده جایزه جهانی شد و شاید نام این کارگردانان نام آشنای سال های بعد ما باشد.

او درباره ارتباط این فیلم با کانون پرورش فکری و اینکه آموزش ضعیفی برای کودکان دارد، توضیح داد. آنچه شما می گویید یک ترجیح شخصی است. آیا این فیلم بیشتر از عزت نفس دارد؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.