افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

ماجراهای ویژه سهراب بختیاری زاده در استقلال

  • کد خبر : 383704
ماجراهای ویژه سهراب بختیاری زاده در استقلال

آفتاب نیوز: جواد نکونام پس از شکست مقابل السد قطر تصمیم به استعفا گرفت و باشگاه استقلال سهراب بختیاری زاده را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد تا پس از بازی با هواداران زمینه برای سکاندار جدید در این باشگاه فراهم شود. بختیاری زاده اگرچه در سرمربیگری کارنامه موفقی ندارد اما در دوران فوتبالش بازیکن […]

آفتاب نیوز:

جواد نکونام پس از شکست مقابل السد قطر تصمیم به استعفا گرفت و باشگاه استقلال سهراب بختیاری زاده را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد تا پس از بازی با هواداران زمینه برای سکاندار جدید در این باشگاه فراهم شود. بختیاری زاده اگرچه در سرمربیگری کارنامه موفقی ندارد اما در دوران فوتبالش بازیکن مهمی محسوب می شد و سابقه حضور در جام جهانی و جام ملت های آسیا را نیز دارد.

استقلال را شکست دهید و به جمع آبی پوشان بپیوندید

سهراب بختیاری زاده از سال 76 توسط محمد مایلی کهن به تیم ملی دعوت شد و در همان زمان ناصر حجازی سرمربی فقید استقلال به دنبال ایجاد شرایط برای جذب این بازیکن بود. این اتفاق در تابستان 1356 افتاد اما ماجرای آبی پوش شدن سهراب در نوع خود جالب است. استقلالی ها با هدایت حجازی در لیگ 76-77 نتایج بسیار خوبی کسب کردند و 24 هفته بدون شکست ماندند. آنها در آستانه قهرمانی راهی اهواز شدند تا به مصاف فولاد بروند. فولادی که سهراب در آن بازی کرد و اتفاقاً در مقابل استقلال عملکرد بسیار خوبی داشت. پس از پایان آن دیدار، مدیریت وقت استقلال رضایت بختیاری زاده را برای پیوستن به آبی پوشان جلب کرد. این دیدار با یک گل به سود جنوبی ها به پایان رسید.

محرومیت از فینال جام باشگاه ها

یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که برای سهراب بختیاری زاده در دوران بازیگری اش افتاد، حذف او از فینال جام باشگاه های آسیا بود. این دیدار در اردیبهشت 78 در ورزشگاه آزادی برگزار شد اما سرمربی فعلی استقلال به دلیل دریافت کارت زرد در بازی نیمه نهایی مقابل دالیان از فینال حذف شد. برخی از هواداران استقلال همچنان معتقدند که اگر سهراب در آن جلسه حضور داشت و با ژاپنی ها وارد جنگ هوایی می شد، شاید تا الان استقلال ستاره سوم را روی پیراهن او دیده بود.

بازگشت عجیب از ترکیه

سهراب بختیاری زاده به همراه محمد مومنی در سال 1380 به ترکیه سفر کردند و برای مدت کوتاهی پیراهن تیم ارزروم اسپورت را بر تن کردند اما در نهایت تصمیم گرفتند خیلی زود به فوتبال ایران بازگردند. بازگشت این دو نفر سر و صدای زیادی به پا کرد و باشگاه ترکیه ای مدعی شد بازیکنان ایرانی آنها بدون اجازه باشگاه ترکیه را ترک کرده اند اما در نهایت این موضوع حل شد.

دروازه بان تعویضی استقلال!

نکته جالب دیگری که این مربی روز شنبه در مورد آن صحبت خواهد کرد، انتخاب او به عنوان دروازه بان ذخیره استقلال است!

استقلال در بهار 1380 در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که مسعود قاسمی مصدوم شد و پرویز برومند با عصبانیت از عدم حضورش در ترکیب ثابت زمین را ترک کرد. در چنین شرایطی هادی طباطبایی دروازه بان اول استقلال بود و در دروازه قرار گرفت اما بعدا در مصاحبه ای با خبروشی گفت که اگر مصدوم می شد با توجه به قد سهراب و علاقه اش به گل، احتمالا منصور پورحیدری فقید استقلالی هاست. توری در آنجا برای محافظت از قفس استفاده می شد.

گل تاریخی

سهراب بختیاری زاده در کنار مرحوم ایرج دانایی فرد، حسن روشن و روزبه چشمی یکی از گلزنان استقلالی تیم ملی در رقابت های جام جهانی محسوب می شود. او در جام جهانی 2006 تک گل ایران را مقابل آنگولا به ثمر رساند. این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.