افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

لیلی افشار درگذشت

  • کد خبر : 110526
لیلی افشار درگذشت

ایسنا: لیلی افشار، نوازنده چیره دست، پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 63 سالگی درگذشت. لیلی افشار یکی از ۱۲ گیتاریست بین‌المللی بود که برای نواختن ظاهر آندرس سگویا در کلاس‌های پیشرفته‌اش در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد. بعد از این کلاس بود که استاد سگویا در مصاحبه ای در شبانه ان بی […]








ایسنا:

لیلی افشار، نوازنده چیره دست، پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 63 سالگی درگذشت.

لیلی افشار یکی از ۱۲ گیتاریست بین‌المللی بود که برای نواختن ظاهر آندرس سگویا در کلاس‌های پیشرفته‌اش در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد. بعد از این کلاس بود که استاد سگویا در مصاحبه ای در شبانه ان بی سی درباره افشار پیش بینی کرد که روزی نوازنده معروفی خواهد شد. علاقه او به موسیقی معاصر باعث شد تا یکی از اولین مترجمان آثار رضا ولی، گری ایستر، جرارد روزهد، لوریس چوبانیان، آرن ملنس، کامران اینجه، باربارا کولب، مرلین زیفرین و سالوادور بروتونز باشد.

او کنسرت های متعددی را در ایران، آمریکا، انگلیس، ایرلند، کانادا، فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آفریقا، نیوزلند، استرالیا و آمریکای جنوبی و همچنین در تالار ویگمور لندن، مرکز هنرهای نمایشی کندی، جشنواره موسیقی اجرا کرده است. Grand Titan، “Span Music Festival”، “Banff School of Visual Arts”، “Menton Music Festival” و “American Academy in Rome”.

واشنگتن پست لیلی افشار را “فوق العاده بی گناه، کامل و قابل توجه” توصیف کرده است. او همچنین برنده جایزه Orville H. برای بهترین گیتاریست کلاسیک زن شد. گیبسون» بوده است

مقالات لیلی افشار درباره Castel Nuovo-Tedesco و Francistesco به چندین زبان در Guitar Review، I1 Fronimo و Guitar and Lute منتشر شده است.

این هنرمند هر از چند گاهی در ایران کارگاه هایی برگزار می کرد.

مراسم تشییع این هنرمند فردا 11 آبان ماه در زادگاهش تنکابن برگزار می شود.