افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

لیست کامل مکان های دیدنی گرگان با آدرس و عکس.

  • کد خبر : 325114
لیست کامل مکان های دیدنی گرگان با آدرس و عکس.

گرگان شهری سرسبز و زیبا در استان گلستان است که نام آن را کمتر از سایر شهرهای معروف شمال می شنویم. این شهر اگرچه در کنار دریای خزر قرار ندارد، اما فاصله چندانی با ساحل نیز ندارد. اما دیدنی های گرگان را باید متفاوت از سایر شهرهای ساحلی دانست. مناطق دیدنی گرگان تنها به جنگل […]

گرگان شهری سرسبز و زیبا در استان گلستان است که نام آن را کمتر از سایر شهرهای معروف شمال می شنویم. این شهر اگرچه در کنار دریای خزر قرار ندارد، اما فاصله چندانی با ساحل نیز ندارد. اما دیدنی های گرگان را باید متفاوت از سایر شهرهای ساحلی دانست. مناطق دیدنی گرگان تنها به جنگل و طبیعت سرسبز منطقه شمال محدود نمی شود. در این شهر می‌توانید از عمارت‌ها و موزه‌هایی دیدن کنید که تاریخ ایران را روایت می‌کنند و امروز بار سنگینی بر دوش دارند. اما به هر حال، اگر به دنبال سفر به یکی از مکان های بهشتی روی کره زمین هستید، با مجله گردشگری امروز پرواز کن با ما همراه باشید تا لیست مکان های دیدنی گرگان را به همراه عکس و مسیر در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین زمان برای سفر به گرگان

در مجموع گرگان در همه روزهای سال هوای مطبوعی دارد اما هر فصلی در این شهر جذابیت منحصر به فرد خود را دارد. دلیل این امر این است که گرگان به چند اقلیم مختلف تقسیم شده است. در نتیجه دست شما برای دیدن دیدنی های علی آباد کتول گرگان باز است و محدودیت زمانی برای سفر به این شهر نخواهید داشت.

شمال و شرق استان در مجاورت دریای خزر دارای آب و هوای پربارش است و هر چه به جنوب استان نزدیک شوید از رطوبت هوا کاسته می شود. بهترین زمان برای سفر به گرگان فصل بهار و پاییز در نظر گرفته شده و در این مدت شاهد هوای معتدل و طبیعت رنگارنگ خواهید بود.

دیدنی های گرگان در پاییز

پاییز را سلطان فصل ها نامیده اند و دور از انتظار نیست اگر بگوییم گرگان در این فصل با طبیعت بکر خود شما را شگفت زده خواهد کرد. از اواخر شهریور دمای هوا کاهش می یابد. به همین دلیل بیشتر اعیاد محلی و بومی گرگان در فصل پاییز برگزار می شود. اگر می خواهید با آیین ها و اعیاد گرگان آشنا شوید، سفر در این فصل را به شما توصیه می کنیم تا غرق در زیبایی های سبز و نارنجی جنگل شوید و با فرهنگ جدیدی آشنا شوید. گرگان شاید یکی از مقاصد سفر پاییزی در ایران می دانست

دیدنی های گرگان در فصل بهار

در گرگان هنوز در فصل بهار باران می بارد. نوع باران های بهاری که باعث می شود مردم بوی نم کف جنگل و تابش اشعه خورشید را از لابه لای رگ درختان فراموش کنند. اگر نمی خواهید در باران های جنگلی خیس شوید، بهتر است در این فصل به گرگان نروید. بهترین مناظر گرگان را می توانید در اردیبهشت و خرداد که بارندگی کمتر و هوای سرد است مشاهده کنید. در این لحظه زیبایی طبیعت گرگان به کمال می رسد و تصویری خاطره انگیز از سفر شما به این شهر می سازد.

دیدنی های گرگان در فصل بهار

دیدنی های گرگان در زمستان.

زمستان های گرگان سرد و پرباران است. در این فصل وزش باد شدید، باران و سرمای سوزان برای همه قابل تحمل نیست و اگر طرفدار هوای سرد نیستید، بهتر است سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید. بهمن ماه اوج هوای سرد گرگان است و از اسفند به بعد با کاهش دما شرایط سفر به گرگان بهتر می شود. اگر می خواهید در فصل زمستان از طبیعت شمالی دیدن کنید، نباید انتظار زیادی داشته باشید، اما گرگان همیشه میزبان خوبی برای مسافرانی است که می خواهند آثار تاریخی را تماشا کنند.

معرفی جاهای دیدنی گرگان

اگر نمی‌دانید مکان‌های دیدنی گرگان کجاست، باید به شما بگوییم که بخش زیادی از مکان‌های دیدنی این شهر را طبیعت جنگلی، کوه‌ها و تالاب‌های آن تشکیل می‌دهند. ماجراجویی هایی که می خواهند کمپینگ و قایق سواری در باتلاق را تجربه کنند، گرگان را در لیست سطل خود قرار دهند.

اماکن گردشگری گرگان شامل از دریاچه تا آبشار، کوه و جنگل، خانه‌ها و موزه‌های تاریخی و … است. بسته به سلیقه و زمان سفر خود می توانید هر یک از جاذبه های گرگان را به لیست بازدیدهای خود در این شهر اضافه کنید. برای انواع تورهای شهرگردی، پیاده روی شبانه و تماشای مناظر شبانه گرگان را توصیه می کنیم.

منطقه جنگلی ناهارخوران هزارتوی طبیعی شمالی

شاید دیدنی های گرگان و گلستان از نظر ظاهری شبیه به هم باشند، اما آنچه گرگان را از دیگر شهرهای شمالی متمایز می کند، جنگل های بکر و پارک های جنگلی در کوهستان است. منطقه جنگلی ناهارخوران یکی از مکان های دیدنی هزارپیچ گرگان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جنگلی وسیع با درختان کهنسال و سر به فلک کشیده که از طبیعت کهن و بکر این منطقه می گوید.

جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران برخاسته از دوران ژوراسیک است و اگر کمی ذوق داشته باشید و بیرون از پیک نیک به این نقطه از گرگان نگاه کنید، قطعا ردپای تاریخ را در آن خواهید دید. مناظر طبیعی گرگان تصویری از سرزمینی خیالی را جلوی چشمان شما می سازد.

  • آدرس: استان گلستان، شهر گرگان، بلوار ناهارخوران

روستای زیارت هم سیاحتی و هم زیارتی

یکی از روستاهای دیدنی اطراف گرگان اندکی از محله ناهارخوران واقع شده است. شهری توریستی به نام زیارت که شهرتش را مدیون امامزاده و چشمه های آب گرم آن است. در میان کوه و در این شهر یک جاذبه گردشگری دیگر به نام آبشار زیارت وجود دارد. آبشاری که برای رسیدن به آن باید چند کیلومتر را در جاده های خاکی طی کنید اما وقتی به آن برسید و زیبایی آن را ببینید از جاده خسته می شوید.

روستای زیارتی گرگان

جالب است بدانید که نام این شهر برگرفته از یک داستان باستانی است. هزاران سال پیش که بودایی ها برای عبادت به این منطقه سفر می کردند و از آن زمان تاکنون نام زیارت در این شهر باقی مانده است. البته امروز هم می توانید برای زیارت امامزاده عبدالله فرزند امام موسی کاظم (ع) به روستا بروید. چشمه های آب گرم گوماندو نیز در این روستا قرار دارد و سرچشمه بسیاری از گردشگران گرگان است.

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، جنوب ناهارخوران

قصر آقا محمد خان قاجار در تاریخ

اما طبیعت زیبا تنها جاذبه گردشگری گرگان نیست و در این شهر نیز مانند تمام شهرهای باستانی ایران، آثار تاریخی و آثار باستانی فراوانی وجود دارد که در کنار طبیعت بکر و بی نظیر، فراز و نشیب های گذشته را آشکار می کند. . و تاریخ شهر به خوبی. مجموعه کاخ آقا محمد خان قاجار که بیش از 200 سال قدمت دارد و توسط آقا محمدخان در سال 1165 خورشیدی در باغ معروف عباس خانی ساخته شده است، هم اکنون یکی از معدود بناهای مربوط به قاجاریه در این شهر است. یکی از نقاط دیدنی گرگان محسوب می شود.

کاخ آقا محمد خان قاجار گرگان

متأسفانه قسمت اعظم این کاخ به مرور زمان ویران شده و بازدید از آن برای عموم آزاد نیست، اما به محض اینکه از بیرون به شکوه و عظمت بنای کاخ نگاه کنید، به عظمت و قدرت معماری آن پی خواهید برد. این کاخ دارای عمارت کلافرنگی، ساختمان دارالاماره و ساختمان دارالحکومه است.

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان کاخ، روبروی دبیرستان ایرانشهر

جنگل النگدره سفر به افسانه های جنگل.

جنگل النگدره یک مقصد گردشگری عالی برای طبیعت گردی و لذت بردن از طبیعت شمال است و فرصتی عالی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، کمپینگ و پیاده روی در طبیعت را برای شما فراهم می کند. اگر می خواهید وارد دنیای رنگ های زرد و نارنجی شوید و عاشق سمفونی آب شوید، حتما در فصل پاییز از این جنگل دیدن کنید.

جنگل النگدره

این جنگل مملو از توسکا، افرا، بلوط، بید و… است و مکانی عالی برای تماشای پرندگان و جانوران بومی شمال محسوب می شود و به دلیل زیبایی طبیعی و فضای آرامش بخشی آن را به مقصدی عالی تبدیل می کند. برای گذراندن وقت در فضای باز

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، بلوار ناهارخوران، انتهای خیابان سروش (عادلات 103)

مسجد جیمز گرگان یادگاری از دوره سلجوقیان

با توجه به قدمت معماری ایرانی و آمیختگی این معماری با اسلام، مساجد از گذشته تا به امروز جایگاه متفاوتی در کشور ما داشته اند. سبک های مختلف معماری آنها همیشه آنها را به یکی از جذاب ترین مکان های ایران تبدیل کرده است. مسجد جامع گرگان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اماکن گردشگری گرگان

مسجد جامع گرگان مربوط به دوره سلجوقی است و در دوره های تاریخی صفویه و تیموریان بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. مناره‌های مسجد جامع گرگان کروی هستند و کتیبه‌هایی به خط کوفی روی آن‌ها دیده می‌شود. علاوه بر این، در شبستان اصلی مسجد، دستورات تاریخی به چشم می خورد. می توانید تور گرگان را از بازار گرگان شروع کنید و سپس به سمت مسجد جامع حرکت کنید.

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، بازار نعلبندان

مدرسه آمادیه تلفیق تاریخ و فرهنگ

مدرسه عمادیه این شهر یکی دیگر از بناهای تاریخی است که قدمت آن به اواخر دوره تیموری و اوایل صفویه می رسد. این مدرسه دارای یک حیاط مرکزی و چهار ایوانی است و معماری آن کاملاً متقارن است. جالب اینجاست که این مدرسه در ابتدا به عنوان یک مرکز فرهنگی فعال بوده و با گذشت زمان و حفظ کاربری، تبدیل به مدرسه شده و امروزه نیز به حوزه علمیه ادامه می دهد.

اماکن گردشگری گرگان

این مدرسه در وسط حیاط خود حوضی فیروزه ای رنگ دارد و دور تا دور آن را کلاس های درس قدیمی احاطه کرده است. مدرسه عمادیه در تمام ساعات امکان بازدید عموم را ندارد و برای دیدن آن باید از قبل از برگزار نشدن کلاس دانش آموزان در آنجا مطمئن شوید.

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان امام خمینی.

گرگان شهری برای دوستداران طبیعت

حتما عکس های زیادی از دیدنی های گرگان دیده اید. باید بگوییم که جدای از جاذبه های گردشگری ذکر شده برای یک تور شبانه در گرگان، می توان به تپه قلعه خندان، روستای کرن آباد، آبشار شسط کلاته، آبشار رنگو، باغ روسی و بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری که در بین مکان های دیدنی قرار دارند اشاره کرد. در هزارپیچ گرگان جذب گردشگر می شود. به اندازه کافی با رزرو هتل در گرگان برای چند روز خود را به یکی از زیباترین نقاط ایران دعوت کنید.

سوالات متداول جاذبه های گرگان

گرگان کجاست؟

گرگان یکی از شهرهای شمال شرقی مرکز استان گلستان است.

بهترین زمان برای سفر به گرگان چه زمانی است؟

بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر است زیرا رطوبت هوا کمتر و هوا خنک تر است.

اماکن ضروری گرگان کدامند؟

گرگان دارای طبیعت بکر فراوان و جنگل های بکر است که از زیبایی های آن می باشد. جنگل ناهارخوران، جنگل الننگدره، مدرسه عمادیه، مسجد جامع، روستای زیارت و آبشار بخشی از جاذبه های گرگان هستند.

جنگل ناهارخوران کجاست؟

منطقه جنگلی ناهارخوران در 8 کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد و یکی از مقاصد محبوب مسافران است.

بیشتر بخوانید:

زمستان بهترین فصل برای سفر به جنوب است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=325114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.