افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

لیست کامل سوغات شیراز | صنایع دستی از مسقط تا شیراز

  • کد خبر : 31066
لیست کامل سوغات شیراز |  صنایع دستی از مسقط تا شیراز

آیا شهر زیباتر از شیراز داریم؟ شیراز با باغ های زیبا، درختان سرو بلند و بوته های گل رز، گل سرسبد شهرهای ایران است. اگر می خواهید به دل تاریخ و شهر شاعران شیرین و باغ های زیبا سفر کنید، باید به شیراز بروید. این یک گزینه عالی برای تور شیراز است. تمام کارها توسط […]

آیا شهر زیباتر از شیراز داریم؟ شیراز با باغ های زیبا، درختان سرو بلند و بوته های گل رز، گل سرسبد شهرهای ایران است. اگر می خواهید به دل تاریخ و شهر شاعران شیرین و باغ های زیبا سفر کنید، باید به شیراز بروید.

این یک گزینه عالی برای تور شیراز است. تمام کارها توسط تور انجام می شود و هزینه ها بهتر مدیریت می شوند. پس از سفر خوب است به فکر خرید سوغاتی باشید. بنابراین بهتر است بدانید سوغاتی های شیراز چیست و چگونه می توانید آنها را تهیه کنید. در ادامه سوغات شیراز را پس از تقسیم به شیرینی، مشروب و صنایع دستی معرفی می کنیم.

اگر به سوغاتی علاقه دارید و می خواهید با سوغاتی های شهرهای دیگر ایران آشنا شوید، مقاله سوغات شهرهای ایران را ببینید.

شیرینی سوغاتی شیراز

بیشتر سوغاتی های شیراز شیرینی های خوشمزه هستند. البته این موضوع در مورد بیشتر سوغاتی های شهرهای ایران صدق می کند. اما ببینیم چه نوع شیرینی هایی سوغاتی از شیراز هستند.

1- مسقطی شیرازی

سوغات مسقطی شیراز

مسقطی شیرینی معروف و خوشمزه ای است که در شهرهای مختلف کشور تهیه می شود. مسکتل با نشاسته، شکر و زعفران درست می شود. تفاوت انواع مسقطی شیراز در عطری است که در آن ریخته می شود. مقداری از مستقطی ها را با گردو پر می کنند که بسیار لذیذ می شود، برخی را با گل همیشه بهار و برخی را با بادام یا پسته می پاشند.

2- با هم

شیرینی سوغاتی شیراز

یکی دیگر از سوغاتی های شیراز یوخه است. یوخه با خمیر نازکی درست می شود. چند لایه از این خمیر را دور هم می‌پیچند و با پودر قند، دارچین یا پودر پسته می‌پاشند.

3- کلوچه شیرازی

نان برنجی سوغاتی شیراز

وقتی نام کولهچه را می شنوید، احتمالاً انتظار یک شیرینی شبیه کولهچه شمالی را دارید. اما شما اشتباه می کنید. کراکر شیرازی نوعی نان برنجی است. البته نان برنجی شیرازی یا کراکر شیرازی با نان برنجی کرمانشاهی متفاوت است.

4- بادام تفت داده شده

سوغات بادام سوخته شیراز

بادام سوخته نیز نوعی سوغات شیراز است. برای تهیه بادام سوخته، بادام را با آب و شکر می جوشانند. و این روند تا زمانی ادامه می یابد که آب به بخار تبدیل شود و شکر متبلور شود. در برخی موارد برای خوش طعم شدن آن، بادام را با کنجد می پاشند.

فالوده شیرازی

فالوده شیرازی - خاطرات شیراز

فالوده شیرازی یکی دیگر از غذاهای خوشمزه این شهر است. اگرچه نمی توانید فالوده را به عنوان سوغات از شیراز به شهرهای دیگر ببرید، اما باید خودتان آن را امتحان کنید. یک فالوده شیرازی خوب و خوش طعم را در پشت ارگ کریمخانی خواهید یافت.

حلوای شیرازی

حلوای شیرازی – سوغاتی از شیراز

حلوای شیرازی مثل فالوده است و بعید است بتوانید خاطره را زنده کنید، اما خودتان می توانید آن را بنوشید. به خصوص بعد از خوردن کلم معروف شیرازی در رستوران ها حلوای شیرازی را سفارش دهید.

سوغات شیراز; عرقیات

عرقیات سوغاتی شیراز

شیراز شهر گلهاست. با این همه گل معطر و زیبا، طبیعی است که تولید عرقیات گیاهی و گلاب در این شهر رونق بگیرد. یکی از مکان هایی که می توانید بهترین نوع ارگیجات را در آن بنوشید، هتل زندیه مشهد است.

عرق بهارنارنج

آب پرتقال سوغاتی شیراز

اگر اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت در شیراز باشید از بوی بهارنارنج مست می شوید. با تقطیر شکوفه های بهارنارنج آب بهارنارنج تهیه می شود. آب بهار نارنج یک سوغاتی عالی برای دوستان و خانواده است. لابد هر وقت شربت بهارنارنج می نوشند یاد تو می افتند.

عرق آشیانه

یکی دیگر از ارواح معروف شیرازی روح ناسترن است. عطر Nestern از یک گل سفید زیبا به همین نام به دست می آید.

عرق مشک

توس سوغاتی شیراز

توس نیز گیاهی معطر و زیباست که گاهی برای تزیین به خصوص برای تزیین سفره های هفت سین استفاده می شود. شیرازی ها که مشک فراوان دارند، عرق خوشبویی تولید می کنند.

گل رز

گلاب صغت شیراز

گلاب هم خاطره شیراز و هم کاشان است. فراوانی گل محمدی در این دو شهر باعث تولید فراوان گلاب شده است. گلاب فقط برای تهیه شربت استفاده نمی شود. در حقیقت گلاب نقش مهمی در غذاهای ایرانی دارد. شله‌زرد، شیربرنج و حلوا از جمله غذاهایی است که گلاب در آن می‌ریزند.

آب لیمو

آب لیمو

شهرهای اطراف شیراز نیز مانند جهرم دارای آب و هوای مناسب برای کشت آهک هستند. بنابراین در شیراز بهترین انواع آبلیمو را خواهید یافت. همچنین فالوده شیرازی با آبلیمو بسیار خوشمزه می شود.

صنایع دستی سوغاتی شیراز

صنایع دستی سوغاتی شیراز

در شیراز نیز مانند سایر شهرها هنرمندان خوش ذوقی زندگی می کنند که آثارشان از سوغات این شهر است. در ادامه با برخی از صنایع دستی شیراز آشنا می شویم.

ضبط کردن

ضبط کردن

خوشنویسی یکی از جذاب ترین هنرها و صنایع دستی ایرانی است. در این هنر روی فلزاتی مانند طلا، نقره و مس حکاکی می کنند. آثار جوهر در ظروفی مانند گلدان و قندان به فروش می رسد.

کنده کاری در سوغات شیراز

حکاکی شده در چوب

منبت کاری نیز از دیگر صنایع دستی شیراز است. کنده کاری کنده کاری و انجام کار دستی در چوب است. تابلوهای منبت یادگاری زیبا و نفیس برای عزیزان است.

خاتمکاری در سوغات شیراز

خاتم کاری

آثار خاتمکاری از جمله صنایع دستی و سوغات شیراز است. در این هنر تکه های کوچک رنگی چوب را با ظرافت زیادی سرهم می کنند. جعبه های کوچک و بزرگ و منبت کاری را می توانید در بازارهای شیراز پیدا کنید.

سفر کنید و سوغاتی های شیراز را جمع آوری کنید

وقتی به نقاط مختلف ایران از جمله شیراز سفر می کنید، جدای از لذت بردن از دیدنی های شهر، با خرید سوغاتی خاطراتی از آن شهر خواهید داشت. علاوه بر این، شما به رونق اقتصادی آن منطقه کمک می کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.