افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

لیست طرز تهیه غذاهای لذیذ نونی برای شام و ناهار.

  • کد خبر : 403263
لیست طرز تهیه غذاهای لذیذ نونی برای شام و ناهار.

غذاهای نونی غذاهایی هستند که با نان سرو می شوند و معمولا بدون برنج تهیه می شوند. امروزه بسیاری از غذاهای نونی از منوی خانواده های ایرانی حذف شده و فست فود یا غذاهای برنجی جایگزین آن شده اند. البته برنج و فست فود در صورت مصرف متعادل مشکلی ایجاد نمی کند. در این مطلب […]

غذاهای نونی غذاهایی هستند که با نان سرو می شوند و معمولا بدون برنج تهیه می شوند. امروزه بسیاری از غذاهای نونی از منوی خانواده های ایرانی حذف شده و فست فود یا غذاهای برنجی جایگزین آن شده اند. البته برنج و فست فود در صورت مصرف متعادل مشکلی ایجاد نمی کند. در این مطلب منوی کاملی از غذاهای سرو شده با نان را برای شما گردآوری کرده ایم، برای مشاهده آموزش هر غذایی که می خواهید تهیه کنید، کافی است بر روی تصویر آن کلیک کنید تا به صفحه آموزش منتقل شود.

لیست کامل غذاهای نونی

شماره 1: میرزا قاسمی

برای تهیه میرزا قاسمی ابتدا بادمجان ها را تفت داده یا آب پز کنید و پس از سرد شدن پوست آن ها را بگیرید و له کنید. گوجه فرنگی ها را در آب جوش بریزید و پوست آنها را بگیرید. در ماهیتابه سیر رنده شده را با زردچوبه تفت دهید سپس بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوجه ها تبخیر شود. در صورت تمایل رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. تخم مرغ ها را جداگانه در تابه بپزید و به مخلوط بادمجان اضافه کنید. در پایان نمک و فلفل را تنظیم کرده و روی غذا را تزئین کنید.

شماره 2: کوکویوم مرغ

برای تهیه مرغ نارگیلی ابتدا سیب زمینی و مرغ را جداگانه بجوشانید. سپس سیب زمینی و مرغ را رنده کرده و با سیر، پیاز، جعفری، نمک و ادویه مخلوط کنید. تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مایه کوکو را یک ساعت در یخچال بگذارید تا غلیظ شود سپس در روغن سرخ کنید. در صورت تمایل می توانید نارگیل ها را در پودر سوخاری بغلتانید یا از قالب های استیل برای شکل دادن به آن ها استفاده کنید. نارگیل ها را با گوجه فرنگی، پیاز و ترشی سرو کنید.

شماره 3: کشک و برنجال

برای تهیه کشک بادمجان ها ابتدا بادمجان ها را برش بزنید و با نمک بگذارید تا تلخی آنها از بین برود. سپس بادمجان ها را آبکشی کرده و سرخ کنید. پیاز و سیر را سرخ کرده و بادمجان های له شده را اضافه کنید. ادویه ها، مغزها و کشک را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید آب اضافی آن تبخیر شود. در پایان نعناع تند را اضافه کرده و روی غذا را با کشک، پیاز تند و سیر تند تزیین کرده و سرو کنید.

شماره 4: آبگوشت مارگاریتا

برای تهیه آبگوشت سنتی، حبوبات را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن برطرف شود. سپس گوشت را تفت دهید و نخود و لوبیا را اضافه کنید. گوجه فرنگی و پیاز را به قابلمه آب در حال جوش اضافه کنید و به مدت 2 تا 2.5 ساعت روی حرارت ملایم تفت دهید. بعد از پخت، سیب زمینی ها را اضافه کنید و چربی آب گوشت را جدا کنید. رب گوجه فرنگی را سرخ کنید و به قابلمه اضافه کنید. بعد از 30 دقیقه آبگوشت آماده خواهد بود. می توانید آن را به صورت جداگانه با آب یا با مخلوط حبوبات و گوشت سرو کنید.

شماره 5: تاس باربیکیو

برای تهیه تاس کباب ابتدا پیازها را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید. بعد از تغییر رنگ گوشت، آب را اضافه کنید و اجازه دهید گوشت بپزد. رب گوجه فرنگی را سرخ کرده و به گوشت اضافه کنید. سیب زمینی و هویج را حلقه حلقه کنید و روی گوشت بگذارید و ادویه ها و آب جوش را اضافه کنید. سپس گوجه ها را حلقه حلقه کرده و روی مواد پخت قرار دهید. در آخر کباب ها را با کمی آب یا غلیظ شده به همراه برنج یا نان سرو کنید.

شماره 6: یتیم

برای تهیه یتیمچه ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سیر را خرد کرده و تفت دهید سپس بادمجان ها را اضافه کرده و تفت دهید. بعد از آن پیاز سرخ شده و گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید. ادویه ها و نصف لیوان آب داغ را به مخلوط اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم بجوشد. بعد از 20 تا 30 دقیقه که غذا داخل روغن افتاد، با نان، ترشی یا سبزی تازه آماده سرو است.

شماره 7: غذای لوبیا چیتی

برای تهیه غذای حبوبات ابتدا حبوبات را به مدت 6 ساعت خیس کنید. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید. سپس سیر و گوجه فرنگی را اضافه کرده و پس از تبخیر آب گوجه فرنگی، پاستا و لوبیا چیتی را به تابه اضافه کرده و 5 لیوان آب اضافه کنید. مواد را به قابلمه منتقل کنید و بگذارید 3 ساعت بپزد. سیب زمینی و قارچ را خرد کرده و تا نیمه بپزید سپس همراه با ادویه به لوبیا اضافه کنید. بعد از پخت کامل حبوبات، آبلیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید و با نان سرو کنید.

شماره 8: پای قابلمه مرغ

برای تهیه پای مرغ، ابتدا سینه های مرغ را با پیاز و چوب دارچین در آب بپزید. تخم مرغ ها را جداگانه بجوشانید. در این لحظه پیازچه و جعفری را خرد می کنیم. پس از پخت مرغ و تخم مرغ را رنده کرده و به مواد اضافه کنید. خیارشور و گردو را خرد کرده و به همراه سس مایونز و ماست خامه ای به مواد اضافه کنید. نان تست را در بشقاب بچینید و مواد را بین نان ها قرار دهید. روی کیک را با سس بپوشانید و در یخچال بگذارید تا سس به خورد نان برود. بعد از 4 ساعت روی کیک را تزئین و سرو کنید.

شماره 9

رول سیب زمینی علاوه بر خوشمزه بودن ظاهری مجلل دارد و می توانیم از آن به عنوان غذای مهمانی استفاده کنیم.

شماره 10

جیب تاجر یکی از غذاهای بین المللی ساده و خوشمزه است که می توانیم از مواد مختلفی برای تهیه آن استفاده کنیم.

شماره 11

پیراشکی گوشتی یکی از غذاهای لذیذ بین‌المللی است که می‌توانیم داخل آن را مطابق ذائقه خود تغییر دهیم.

شماره 12

هوموس که به آن هوموس نیز می گویند یکی از خوشمزه ترین غذاهای نونی در لبنان است.

شماره 13

املت اسپانیایی یکی از غذاهای لذیذ نونی اسپانیاست که بلافاصله سرو می شود.

شماره 14

کوکویوم عدس یکی از غذاهای بین المللی لذیذ است که علاوه بر اینکه یک غذای سالم است، خیلی سریع هم تهیه می شود.

شماره 15

نارگیل با قارچ یکی از محبوب ترین غذاهای نونی است که می توانیم با مواد مورد علاقه خود تهیه کنیم.

شماره 16

کلم پاچه یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای صبحانه سرو می شود، اما بهتر است این غذا را فقط برای ناهار تهیه کنید زیرا غذای سنگینی است.

شماره 17

کباب حسینی یکی از کباب های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که مانند تاس کباب آبدار طبخ می شود و معمولا با نان سرو می شود.

شماره 18

آبگوشت بزباش یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که در گذشته با گوشت بز تهیه می شد اما امروزه بیشتر با گوشت گوسفند تهیه می شود.

شماره 19

املت مردانه منه یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ترکیه است که با حداقل مواد اولیه بسیار راحت و سریع تهیه می شود.

شماره 20

شام رشتی یکی از غذاهای لذیذ شهر رشت است که شباهت زیادی به شام ​​کباب دارد اما چاشنی ها و طعم های این شام متفاوت است.

شماره 21

ناگت مرغ با پنیر یکی از غذاهای بین المللی لذیذ و فوری است که علاوه بر این که خیلی سریع آماده می شود، یک غذای مقرون به صرفه به حساب می آید.

شماره 22

کتلت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که برای کسانی که عاشق کتلت هستند و نمی توانند گوشت قرمز بخورند مناسب است.

شماره 23

کوکوی برنج یکی از غذاهای خوشمزه و سریعی است که می توانیم با برنج مانده از وعده های قبلی درست کنیم.

شماره 24

مرغ کیتو یکی از غذاهای معروف ایتالیایی است که شباهت زیادی به کوکو و کتلت ما ایرانی ها دارد.

شماره 25

یرالما یومورتا یا سیب زمینی تنوری و تخم مرغ آب پز با چاشنی، یک غذای فوری بسیار خوشمزه و سالم است که اصالتاً متعلق به تبریز و اردبیل است.

شماره 26

شامی بابلی یکی از شامی های خوشمزه ایرانی است که در اصل متعلق به استان مازندران است. اگر به غذاهای شمالی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم این شام خوشمزه را تهیه کنید.

غذاهای نونی

دوستانی که به هر دلیلی نمی توانند گوشت قرمز بخورند و به دنبال غذاهای نونی بدون گوشت هستند توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.