افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

لپه را با 4 طعم و سس مخصوص بدون گریل و فر بپزید

  • کد خبر : 269439
لپه را با 4 طعم و سس مخصوص بدون گریل و فر بپزید

۱۴۲۴۴۸۴ 31 مه 1403 1:49 ب.ظ پخت لپه در شیر یکی از بهترین روش ها برای پخت این دانه خوشمزه است. این روش نیازی به گریل ندارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز پخت ذرت با شیر را به روش های مختلف به شما آموزش دهیم. ایرنا نوشت: پخت لپه در شیر […]





۱۴۲۴۴۸۴


31 مه 1403 1:49 ب.ظ

پخت لپه در شیر یکی از بهترین روش ها برای پخت این دانه خوشمزه است. این روش نیازی به گریل ندارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز پخت ذرت با شیر را به روش های مختلف به شما آموزش دهیم.

ایرنا نوشت: پخت لپه در شیر یکی از بهترین روش ها برای پخت این غله خوشمزه است. این روش نیازی به گریل ندارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز پخت ذرت با شیر را به روش های مختلف به شما آموزش دهیم.

پخت لپه در شیر یکی از بهترین روش ها برای پخت این دانه خوشمزه است. این روش نیازی به گریل ندارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز پخت ذرت با شیر را به روش های مختلف به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای پخت لپه با شیر

بلال: 6 عدد

آب: 4 لیوان فرانسوی دسته دار

شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: 1 قاشق غذاخوری

زمان لازم برای تهیه لپه: 10 دقیقه

زمان لازم برای پخت لپه: 1 ساعت

کالری در 100 گرم ذرت پخته شده در شیر (بدون سس): 96 کیلو کالری

لپه را با 4 طعم و سس مخصوص بدون گریل و فر بپزید

مراحل پخت لپه با شیر

مرحله 1: پوسته های ذرت را جدا کنید

در مرحله اول پخت لپه با شیر و قبل از جوشاندن آن، ابتدا باید تمام برگ ها و لپه را جدا کنید. سپس لپه ها را با دقت بشویید. برگ ها را دور نریزید

مرحله دوم: برگ های جوان را در ته گلدان قرار دهید.

حالا تازه ترین و جوان ترین برگ ها را در ته یک گلدان بزرگ قرار دهید. سپس با کمک چاقو هر یک از گوش ها را از وسط و از عرض به دو نیم تقسیم کنید تا به راحتی در قابلمه جا شوند.

مرحله 3: لپه ها را در قابلمه بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه ذرت خوشمزه آب پز شده در شیر، لپه های نصف شده را در قابلمه روی پوسته ها قرار دهید و آب، شیر و شکر را اضافه کنید.

مرحله 4: لپه ها را در شیر بپزید.

پس از انجام مراحل قبل، نوبت به روشن شدن تابه و کاهش حرارت می رسد. یادتان باشد درب قابلمه را با دقت ببندید تا زمان پخت لپه با شیر کوتاه شود. حدود یک ساعت صبر کنید تا لپه ها کاملا بجوشد. برای اطمینان از این موضوع، هر 20 دقیقه درب قابلمه را باز کنید و لپه ها را از این طرف به طرف دیگر بچرخانید.

مرحله 5: لپه ها را در شیر پخته شده سرو کنید.

حالا لپه های پخته و خوشمزه را از قابلمه خارج کرده و برای چند دقیقه در آبکش یا روی سطحی که با دستمال کاغذی پوشانده شده قرار دهید. به این ترتیب آب اضافی آن خارج شده و آماده مصرف می شود. این میان وعده عالی را می توانید با انواع سس، سس پنیر یا قارچ و پنیر و چاشنی های مختلف سرو کنید.

روش های دیگر تهیه لپه آب پز با شیر.

طرز تهیه ذرت روی لپه با شیر، کره و سس مخصوص (ذرت کره ای)

لپه را با 4 طعم و سس مخصوص بدون گریل و فر بپزید

برای تهیه ذرت روی لپه با طعم کره که به ذرت کره ای نیز معروف است، به سادگی مراحل پخت ذرت روی لپه با شیر را طبق بالا انجام دهید. سپس با ترکیب 100 گرم کره نرم شده با 4 حبه سیر رنده شده (یا کمی پودر سیر) و مقداری جعفری تازه و مریم گلی خرد شده یک سس خوشمزه درست کنید.

در آخر کمی نمک، آویشن، فلفل سیاه و پودر پاپریکا به این سس اضافه کنید. این مخلوط خوشمزه را روی گوش های داغ بمالید و لذت ببرید.

طرز تهیه لپه مکزیکی.

لپه را با 4 طعم و سس مخصوص بدون گریل و فر بپزید

طرز تهیه لپه مکزیکی مانند لپه کره ای است. با این تفاوت که علاوه بر ترکیب کره، سیر، جعفری و ادویه هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، به 250 گرم قارچ و یک قاشق غذاخوری آبلیمو نیز نیاز دارید. ابتدا قارچ ها را خرد کرده و با کره و آبلیمو تفت دهید. قارچ برشته شده را با کره نرم شده، سیر رنده شده، جعفری خرد شده و ادویه جات بریزید.

سپس لپه جوشیده و خنک شده را با دست در ظرفی به صورت عمودی نگه دارید تا کاملاً ثابت شود. بعد از آن با کمک یک چاقوی تیز، دانه های ذرت را کاملا برش داده و از ساقه لپه جدا کنید. سپس آنها را در ظرف مناسبی بریزید و مقدار کمی شیر اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا داغ شود.

صبر کنید تا ذرت کاملا شیر را جذب کند. سپس سسی که قبلا درست کرده بودید را اضافه کنید و بنوشید.

طرز تهیه لپه با شیر و پنیر برای پیتزا.

لپه را با 4 طعم و سس مخصوص بدون گریل و فر بپزید

برای تهیه ذرت بلال پخته شده با پنیر برای پیتزا باید دقیقا مراحل پخت ذرت روی لپه با شیر را به روش مکزیکی انجام داد که در روش قبل ذکر شد. دانه های ذرت پخته شده در شیر، مخلوط کره، سیر، جعفری، پودر پاپریکا، فلفل سیاه، آویشن و نمک را اضافه کنید و بلافاصله قبل از اینکه حرارت خود را از دست بدهد، مقداری پنیر گودا یا پنیر پیتزا روی این مخلوط بریزید و خوب هم بزنید. این ترکیب شبیه ذرت خیابانی مکزیکی است.

نکات مهم برای پخت لپه با شیر

هنگام جوشاندن ذرت روی لپه، قابلمه را نمک نزنید. در غیر این صورت، لپه ممکن است هرگز نپزد!

زمان پخت لپه ها با توجه به نوع قابلمه و دیر پختن لپه ها متفاوت خواهد بود.

برای تهیه ذرت کره ای می توانید به جای سیر تازه از پودر سیر استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=269439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.