افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

لوازم مناسب و نامناسب کابینت زیر سینک.

  • کد خبر : 145818
لوازم مناسب و نامناسب کابینت زیر سینک.

به گزارش رکنا، در آشپزخانه کابینت زیر سینک کوچک و با کابینت های کم، فضای ذخیره سازی ارزشمندی را برای اعضای خانواده فراهم می کند. اما باید بدانید که این قسمت از کابینت ها جای مناسبی برای قرار دادن برخی لوازم خانگی نیست. برای اینکه بدانید کدام وسایل را نباید در کابینت زیر ماشین ظرفشویی […]

به گزارش رکنا، در آشپزخانه کابینت زیر سینک کوچک و با کابینت های کم، فضای ذخیره سازی ارزشمندی را برای اعضای خانواده فراهم می کند. اما باید بدانید که این قسمت از کابینت ها جای مناسبی برای قرار دادن برخی لوازم خانگی نیست. برای اینکه بدانید کدام وسایل را نباید در کابینت زیر ماشین ظرفشویی قرار داد و چه وسایلی برای این مکان مناسب هستند، با ما همراه باشید.

1- لوازم خانگی

رطوبت در کابینت زیر ماشین ظرفشویی می تواند به اتصالات الکتریکی آسیب برساند. بنابراین از قرار دادن هرگونه تجهیزات الکتریکی در کابینت زیر سینک آشپزخانه خودداری کنید.

2- غذا

کابینت زیر سینک معمولا مکانی گرم و مرطوب است و قرار دادن انواع مواد غذایی روی آن باعث رشد باکتری ها و در نتیجه کپک زدن روی غذا می شود. علاوه بر این، برخی از سینک ها می توانند نشت کنند و غذا را به سرعت فاسد کنند.

3- مواد شیمیایی و قابل اشتعال

سفید کننده، ایزوپروپیل الکل، اسپری ها، روغن های پخت و پز، و سایر مواد شیمیایی خطرناک در صورت قرار گرفتن در شرایط نامناسب می توانند به طور خود به خود احتراق شوند.

4- پارچه و هر چیز جاذب

دستمال کاغذی، کیسه های مواد غذایی کاغذی، اسفنج ها و دستمال توالت را نباید در کابینت زیر ماشین ظرفشویی نگهداری کرد. رطوبت موجود در کابینت سینک به سرعت توسط این محصولات جذب خواهد شد. پس آنها را در جای کاملا خشک قرار دهید.

5- قابلمه و تابه

نشتی سینک می تواند باعث زنگ زدگی و آسیب به وسایل آشپزخانه مانند قابلمه و تابه شود. پس سعی کنید این ظروف را زیر سینک نگذارید.

6- قرص ماشین ظرفشویی پودر و نمک

اگر سینک شما در کنار ماشین ظرفشویی است، منطقی است که مواد شوینده را زیر سینک قرار دهید. این کار دسترسی به آنها را آسان تر می کند. اما از آنجایی که این قسمت از کابینت به راحتی قابل دسترسی است، برای حیوانات خانگی و کودکان ایمن نخواهد بود. از طرفی رطوبت این قسمت از کابینت آشپزخانه می تواند به مواد شوینده ماشین ظرفشویی آسیب برساند.

7- لامپ

نگه داشتن وسایل ظریف مانند لامپ ها در زیر سینک ایده خوبی نیست، به خصوص اگر وسایل پر کاربرد مانند سطل زباله را در این قسمت قرار دهید. در چنین شرایطی ممکن است لامپ در اثر ضربه بشکند.

8- سیب زمینی و پیاز

رطوبت و گرمای زیر سینک می تواند باعث کپک زدن و فاسد شدن سیب زمینی و پیاز شود. بنابراین سعی کنید آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

اقلام مناسب برای کابینت زیر سینک.

1- لوازم بازیافتی

کابینت زیر سینک محل مناسبی برای نگهداری وسایل بازیافتی است. اکثر ظروف پلاستیکی و شیشه ای نیاز به آبکشی دارند و قرار دادن آنها در زیر سینک هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

2- پاک کننده های غیر شیمیایی

گالن سرکه سفید، مایع ظرفشویی و مواد شوینده لباسشویی نیز برای قرار دادن در کابینت زیر سینک مناسب هستند.

3- کیسه زباله

کابینت زیر سینک مکان مناسبی برای دسترسی سریع به کیسه های زباله بزرگ و کوچک و کیسه های بازیافت است.

4- قابلمه

می توانید با خیال راحت همه آن گلدان های خالی را که نمی خواهید دور بیندازید در کابینت زیر سینک آشپزخانه نگهداری کنید. با این کار قفسه های آشپزخانه را برای قرار دادن وسایل دیگر آزاد خواهید کرد.

5- اشتراک

مکان های گرم و مرطوب برای تهیه کمپوست ایده آل هستند. بنابراین می توان گفت کابینت زیر سینک یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن کمپوست است.

منبع: راهنما

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.