افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراینی را از خاک خود ممنوع کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 245116
لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراینی را از خاک خود ممنوع کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه های اوکراینی اعلام کردند که مقامات لهستانی عبور خودروهای نظامی و غیرنظامی متعلق به نیروهای مسلح اوکراین از خاک لهستان را ممنوع کردند. گزارش ها حاکی از آن است که ماموران گمرک لهستان از خروج اوکراینی های حامل 20 خودرو از جمله وسایل مورد نیاز نیروهای […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه های اوکراینی اعلام کردند که مقامات لهستانی عبور خودروهای نظامی و غیرنظامی متعلق به نیروهای مسلح اوکراین از خاک لهستان را ممنوع کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که ماموران گمرک لهستان از خروج اوکراینی های حامل 20 خودرو از جمله وسایل مورد نیاز نیروهای مسلح اوکراین جلوگیری کردند.

پیش از این، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، اعلام کرده بود که کشورش روند تسلیح اوکراین را متوقف کرده است، زیرا به این سلاح ها نیاز دارد و مشغول تسلیح نیروهای خود است.

وی در ادامه تاکید کرد: دیگر به اوکراین سلاح نمی فرستیم زیرا این یک واقعیت است که لهستان مشغول تجهیز نیروهای خود به جدیدترین سلاح ها است. اگر می خواهید از خود دفاع کنید، باید تجهیزات لازم را داشته باشید و ما این را به خوبی می دانیم، به همین دلیل سلاح های بیشتری می خواهیم.

وزارت دفاع لهستان تقریباً 3 میلیارد یورو به اوکراین کمک نظامی کرده است.

فایننشال تایمز پیشتر گزارش داده بود که مقامات لهستانی پس از اختلاف بر سر تجارت غلات، لفاظی های خود را علیه اوکراین تشدید کرده اند.

خبرگزاری دولتی PAP روز چهارشنبه با استناد به “اطلاعات غیررسمی” گزارش داد که وزارت خارجه لهستان سفیر کی‌یف را به دلیل اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین احضار کرده است.

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه اعلام کرد که کی‌یف قصد ندارد مسیرهای صادرات غلات زمینی را حفظ کند و «تئاتر سیاسی» بر سر واردات غلات تنها به مسکو کمک خواهد کرد.

پیش از این اوکراین اعلام کرده بود که از سه کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی شکایت کرده است.

وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرد: کیف از سه کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

در واکنش به تهدید لهستان از سوی اوکراین، رئیس جمهور لهستان که دیدار با زلنسکی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرد، کیف را به “مردی در حال غرق شدن” مقایسه کرد که همه چیز را در دست گرفته است.

وزارت اقتصاد اوکراین در روزهای اخیر اعلام کرد که کیف شکایتی علیه ورشو، بوداپست و براتیسلاوا به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی به سازمان تجارت جهانی (WTO) ارائه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: اوکراین از لهستان، اسلواکی و مجارستان به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد که واردات محصولات کشاورزی از کیف را ممنوع کردند.

به گفته این وزارتخانه، به دلیل اقدامات لهستان، اسلواکی و مجارستان، صادرکنندگان اوکراینی متحمل خسارات قابل توجهی شده اند و همچنان به دلیل خرابی ها، هزینه های اضافی و ناتوانی در اجرای توافقات اقتصادی خارجی متحمل ضررهای زیادی می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.