افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

لفاظی ترامپ شبیه هیتلر است

  • کد خبر : 402770
لفاظی ترامپ شبیه هیتلر است

آفتاب نیوز: رسانه های آمریکایی نوشتند ترامپ با علم و اعتقاد به این که استفاده از تاکتیک های دهه 1930 منجر به پیروزی در انتخابات می شود، از کلمات نژادپرستانه، غیرانسانی و تهدیدآمیز علیه مخالفان سیاسی خود برای جلب حمایت عمومی استفاده می کند. به گزارش ایسنا، در یادداشتی با اشاره به سخنان دیکتاتورهای بزرگ […]

آفتاب نیوز:

رسانه های آمریکایی نوشتند ترامپ با علم و اعتقاد به این که استفاده از تاکتیک های دهه 1930 منجر به پیروزی در انتخابات می شود، از کلمات نژادپرستانه، غیرانسانی و تهدیدآمیز علیه مخالفان سیاسی خود برای جلب حمایت عمومی استفاده می کند.

به گزارش ایسنا، در یادداشتی با اشاره به سخنان دیکتاتورهای بزرگ تاریخ اروپا آمده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور اسبق آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه، آگاهانه از اعمال نژادپرستانه و غیرانسانی استفاده می کند. سخنانی علیه مخالفان سیاسی او، چیزی که در دوره ریاست جمهوری آمریکا بی سابقه بوده و یادآور رفتار هیتلر، موسولینی و استالین است.

در یادداشت منتشر شده در مجله آتلانتیک آمده است: بلاغت پیشینه تاریخی دارد. واژه هایی مانند دموکراسی و استبداد نیز در یونان باستان مطرح بوده است; واژه تفکیک قوا در قرون 17 و 18 اهمیت پیدا کرد. تاریخچه کلمه طاعون به عنوان یک اصطلاح سیاسی به دهه های 1930 و 1940 برمی گردد، زمانی که هم فاشیست ها و هم کمونیست ها دوست داشتند دشمنان سیاسی خود را آفات، انگل ها، بیماری های خونی، حیوانات موذی، علف های هرز، ناخالصی ها و حیوانات بنامند. این عبارت در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا پس از آن احیا شد که دونالد ترامپ مخالفان خود را “افراد چپ افراطی” خواند که “مانند آفات زندگی می کنند”.

ترامپ از سخنان غیرانسانی هیتلر و استالین استفاده می کند

این طرز گفتار نه تنها زشت یا ناپسند است، بلکه به اعتقادات و سنت های خاصی نیز مربوط می شود. آدولف هیتلر، رهبر نازی های آلمان، اغلب از این کلمات استفاده می کرد. او در سال 1938 از هموطنان خود که به “پاکسازی آلمان از همه انگل ها” که “از چشمه میهن و ملت نوشیدند” کمک کرده بودند، تمجید کرد. پوستری در ورشو در سال 1941 نقاشی یک شپش را با کاریکاتور چهره یهودی و شعار “یهودیان شپش هستند و باعث تیفوس می شوند” را نشان می داد. برعکس، آلمانی ها پاک، پاک، سالم و عاری از آفات بودند. هیتلر زمانی پرچم نازی را به عنوان “نماد پیروزمندانه آزادی و پاکی خون ما” توصیف کرد.

استالین نیز تقریباً در همان زمان از کلمات مشابه استفاده می کرد. او مخالفان را «دشمن مردم» خواند و منظورش این بود که آنها شهروند اتحاد جماهیر شوروی نیستند و هیچ حقوقی ندارند. او آنها را طاعون، آلودگی و ناخالصی نامید که نیاز به “پاکسازی مداوم” داشت و بر همتایان کمونیست خود تأثیر گذاشت تا از زبانی مشابه استفاده کنند.

در ادامه این مقاله آمده است: این شیوه گفتار به اروپا محدود نمی شد. مائو تسه تونگ همچنین مخالفان سیاسی خود را “علف های هرز سمی” نامید. «پل پوت» همچنین از «پاکسازی» صدها هزار نفر از هموطنان خود برای «پاکسازی» کامبوج صحبت کرد.

در هر یک از این جوامع مختلف، هدف از به کار بردن چنین لفاظی‌هایی مشابه بود و اگر مخالفان خود را با بیماری‌های واگیر، بیماری‌ها و خون‌های پوسیده همراه می‌کنید، اگر کرامت انسانی آن‌ها را تا حد حشرات و حیوانات پایین می‌آورید، اگر آنها را می‌زنید یا می‌زنید. آنها را تمیز کنید یا آنها را خرد کنید، به طوری که انگار آفات یا باکتری هستند، جلوگیری از آنها، سلب حق امتیاز و حذف یا حتی کشتن آنها آسان تر خواهد بود. اگر انگل باشند، دیگر انسان نیستند. اگر آفت باشند، از حق آزادی بیان یا هیچ آزادی دیگری برخوردار نخواهند شد. با له کردنشان جوابی نخواهید داد!

استفاده از سخنان فاشیست ها و دیکتاتورها در سیاست مدرن آمریکا عادی نبود.

آتلانتیک نوشت: تا همین اواخر استفاده از چنین کلماتی در سیاست های ریاست جمهوری آمریکا عادی نبود. حتی در سخنرانی نژادپرست معروف «جورج والاس» در سال 1963 به عنوان فرماندار آلاباما و در مقدمه اولین کمپین انتخاباتی وی از چنین سخنانی پرهیز شد. والاس خواستار «تفکیک امروز، جداسازی فردا، جداسازی برای همیشه» شده بود. اما مخالفان سیاسی خود را آفت خطاب نکرد و خون ملت را مسموم نکرد. فرمان اجرایی فرانکلین دی.

اما در مبارزات انتخاباتی 2024 این خطر قرمز برطرف شد. ترامپ بین مهاجران غیرقانونی و مهاجران قانونی از جمله همسرش، همسر سابق سابقش، بستگان نامزد معاون اول ریاست جمهوری خود و بسیاری دیگر تفاوت چندانی قائل نیست. او درباره مهاجران گفت که آنها «خون کشور ما را مسموم می کنند» و «خون کشور ما را به فساد می کشند». او ادعا می کند که بسیاری از مردم “ژن بد” دارند. او همچنین منظور خود را واضح تر بیان کرد و گفت: «آنها انسان نیستند. آنها حیواناتی هستند که قاتلان سنگدل هستند. به طور گسترده تر، او مخالفان خود، شهروندان آمریکایی که مقامات دولتی نیز هستند، «دشمنان داخلی، افراد بیمار، اوباش چپ افراطی» می نامد. به عقیده او، نه تنها هیچ حقی ندارند، بلکه باید به گفته وی، “با آنها توسط گارد ملی یا در موارد ضروری تر، توسط ارتش برخورد شود.”

استفاده ترامپ از لفاظی های دیکتاتورهای تاریخ عمدی است

در این مقاله آمده است: ترامپ با استفاده از این کلمات دقیقاً می داند که دارد چه می کند. او آگاه است که این بیانیه یادآور چه دوره ای و چه سیاست هایی است. رئیس جمهور سابق آمریکا در یکی از جلسات پیروانش، بی دلیل اعلام می کند که «نبرد من» را نخوانده است. این بدان معناست که شما به خوبی می دانید که مانیفست هیتلر شامل چه چیزی است، چه آن را خوانده باشید یا نه. او به یک مصاحبه کننده گفت: “اگر از لفاظی استفاده نکنید، اگر از برخی کلمات استفاده نکنید، حتی اگر خیلی زیبا نباشند، هیچ اتفاقی نمی افتد.”

سخنرانی او در مورد استرداد مهاجران نیز حساب شده است. وقتی او می گوید که اقداماتش شامل مهاجران قانونی و غیرقانونی می شود یا از ارتش علیه شهروندان آمریکایی استفاده می کند، این کار را انجام می دهد زیرا می داند که دیکتاتوری ها در گذشته از نمایش عمومی خشونت برای شکل دادن به خود استفاده کرده اند. او با فراخوان به خشونت گسترده، تحسین خود را برای این دیکتاتوری ها نشان می دهد، اما همچنین تحقیر و تحقیر حکومت قانون را نشان می دهد و پیروان خود را برای پذیرش این ایده آماده می کند که رژیم او، مانند دیکتاتوری های گذشته، از نقض قانون مصون است. انجام دهید

هدف از کمپین ترامپ همین لفاظی های نژادپرستانه و غیرانسانی است

آتلانتیک نوشت: اینها شوخی نیست و ترامپ و اطرافیانش نمی خندند. نمایندگان کنوانسیون ملی جمهوری خواهان تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «بازگشت گسترده، اکنون». این هفته در یکی از راهپیمایی های حامیان ترامپ، شعار بزرگ «حق با ترامپ بود» نوشته شد. این عبارات مستقیماً از بنیتو موسولینی فاشیست ایتالیایی گرفته شده است. «روث بن قایات» مورخ و منتقد فرهنگی آمریکایی پس از تظاهرات عکسی از ایتالیای موسولینی منتشر کرد که بر روی ساختمانی نوشته بود «همیشه حق با موسولینی است».

این عبارات به طور تصادفی روی پوسترها و پرچم ها در هفته های پایانی فصل انتخابات آمریکا ظاهر نشد. در هفته‌های پیش رو، اکثر نامزدها برای حفظ حد وسط می‌جنگند: رأی‌دهندگان در ایالت‌های نوسان. چرا ترامپ دقیقا برعکس عمل می کند؟ فقط یک پاسخ می توان داد؛ دلیلش این است که او و تیم تبلیغاتی‌اش معتقدند با استفاده از تاکتیک‌های دهه 1930، یعنی تحقیر کرامت انسانی گروه‌های مختلف جامعه، مراجعه به پلیس، خشونت، «حمام خون» اگر ترامپ چه خواهد شد. اگر او پیروز نشود، سقوط خواهد کرد، برای گسترش نفرت نه تنها علیه مهاجران، بلکه علیه مخالفان سیاسی، آنها می توانند پیروز شوند. اما هیچ یک از آنها سابقه استفاده موفق در سیاست مدرن آمریکا را نداشته اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.