افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

لغو «شرط داشتن گواهینامه دریافت خودرو» اعلام شد

  • کد خبر : 324235
لغو «شرط داشتن گواهینامه دریافت خودرو» اعلام شد

به گزارش بازار، یدالله اسماعیلی فرد; مدیر کل هیات عمومی و اتاق های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: در خصوص صدور و ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه شورای رقابت مبنی بر الزام داشتن گواهینامه رانندگی برای خرید خودرو از تاریخ تصویب لغو شده است، لذا کلیه دستگاه های اجرایی […]

به گزارش بازار، یدالله اسماعیلی فرد; مدیر کل هیات عمومی و اتاق های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: در خصوص صدور و ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه شورای رقابت مبنی بر الزام داشتن گواهینامه رانندگی برای خرید خودرو از تاریخ تصویب لغو شده است، لذا کلیه دستگاه های اجرایی و عرضه کنندگان خودرو موظف به رعایت مفاد این تصمیم هستند و در صورتی که این شرط را در آگهی هایی که منتشر کرده اند درج کرده باشند. باید آن را اصلاح کند. در اسرع وقت

به گزارش تسنیم، 25 مردادماه امسال دیوان عدالت اداری مصوبه بند 2 ماده 4 بخشنامه 633 شورای رقابت را ابطال کرد. برای خرید خودرو متقاضی باید گواهینامه رانندگی داشته باشد.

اتاق عمومی دیوان عدالت اداری پیش از این در رأیی به این نکته اشاره کرده بود که داشتن گواهینامه رانندگی از نوع قانونگذاری است و شورای رقابت چنین اختیاری نداشته و ندارد و به همین دلیل اگر حقوقی خواسته شود محدود باشد، قانونگذار برای محدود کردن بازار خودرو، حق دسترسی مردم را محدود خواهد کرد، این محدودیت در مقررات قانونی وجود نداشت و مجمع عمومی نیز این را از اختیارات شورای رقابت ندانست.

بر این اساس بند مذکور از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد و با ابلاغ این رأی امروز، افرادی که از تاریخ تصویب مصوبه نتوانسته اند در این شرایط برای دریافت خودرو مراجعه کنند، می توانند. با این رای دیوان عدالت بیایند و در صورت داشتن سایر شرایط می توانند برای خرید خودرو و دریافت آن اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.