افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

لغو الزام به آموزش رایگان تسهیل شد

  • کد خبر : 286741
لغو الزام به آموزش رایگان تسهیل شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیممراسم امضای تفاهم نامه مشترک سازمان امور دانشجویان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لغو تکلیف آموزش رایگان به فارغ التحصیلان و دانشجویان انصرافی و اخراج شده از دانشگاه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت. مراکز آموزشی و پژوهشی با استفاده از گواهی عدم […]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیممراسم امضای تفاهم نامه مشترک سازمان امور دانشجویان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لغو تکلیف آموزش رایگان به فارغ التحصیلان و دانشجویان انصرافی و اخراج شده از دانشگاه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت. مراکز آموزشی و پژوهشی با استفاده از گواهی عدم اشتغال به کار به صورت الکترونیکی با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه بازرگانی و استخدامی این وزارتخانه تعاون، کار و تامین اجتماعی.

معاون وزیر علوم بیان کرد: از سال 53 تاکنون آیین نامه های مختلفی تدوین شد که آخرین آن در سال 96 با عنوان دستورالعمل لغو الزام آموزش رایگان توسط وزارت علوم صادر شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: لغو تکلیف آموزش رایگان از آنجایی که سالانه بیش از 100 هزار نفر درخواست لغو تعهد آموزش رایگان دارند موضوع مهمی است.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان برای کار گروهی نیاز به اصل مدرک خود دارند و هر تحصیلکرده به دلایل مختلف به دنبال دریافت مدرک خود است و روند کار باید در جهت تسهیل این موضوع باشد.

داداش پور با بیان اینکه 50 درصد افرادی که از آموزش رایگان انصراف می دهند از طریق ارائه سابقه کار هستند، گفت: وی بیان کرد: 20 درصد مردم نیز با ارائه گواهی بیکاری دانشنامه خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در راستای تحقق دولت هوشمند سامانه ای به نام سامانه ملی کاریابی راه اندازی کرده است که بر اساس آن افرادی که قصد انصراف از تحصیل رایگان با ارائه گواهی عدم اشتغال به کار را دارند، می توانند این کار را انجام دهند. با هزینه کم و شفافیت کامل

وی افزود: در واقع با اجرای این سامانه لغو الزام آموزش رایگان از طریق عدم اشتغال برای فارغ التحصیلان و دانشجویان انصرافی و اخراج شده تسهیل شده است.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: بورس صنعت و تجارت برای ایجاد ارتباط بین دانشجویان نخبه دانشگاه ها و صنعت طراحی شده است، بر این اساس شرکت های اقتصادی تقاضای خود را اعلام می کنند و ما به عنوان یک موسسه آموزش عالی با دانشگاه ها برای یافتن رشته ها همکاری می کنیم. تقاضا برای عرضه صنعت

وی گفت: نظام آموزش عالی کشور 38 واحد از 140 واحد دوره دانشگاهی را با موضوع ارتقای مهارت طراحی کرده است که 8 واحد از این 38 واحد به نیاز صنعت اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: یکی دیگر از جنبه های این بورسیه حضور دانشجو در شرکت مورد نظر یک روز در هفته برای توسعه مهارت است، بنابراین رشته هایی داریم که نه تنها تولید علم می کند بلکه منجر به مهارت آفرینی می شود. .

وی با اشاره به اینکه آیین نامه ای تحت عنوان جشنواره دانش آموزان اشتغال زا تدوین شده است، تصریح کرد: این آیین نامه به گونه ای تنظیم شده است که دانش آموزانی که در زمینه اشتغال زایی فعالیت می کنند در چارچوب صلاحیت ها نقش خود را ایفا کنند. یاد می گیرند و قصد ارائه آن را در آینده دارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در حال طراحی اکوسیستمی هستیم که یک طرف آن منجر به ارتقای دانش و طرف دیگر آن منجر به ارتقای مهارت می شود، تصریح کرد: ما در حال طراحی اکوسیستمی هستیم. وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های نسل اول فقط بر آموزش تمرکز داشتند، دانشگاه‌های نسل دوم باید علاوه بر آموزش در حوزه پژوهشی نیز فعال می‌شدند، اما اکنون در دانشگاه‌های نسل سوم علاوه بر آموزش، پژوهش نیز باید مورد توجه قرار گیرد. تا افراد خلاق بتوانند به سمت توسعه فناوری و کارآفرینی پیش بروند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.