افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

لزوم گنجاندن شیر مدارس و شیر یارانه ای در برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر : 24501
لزوم گنجاندن شیر مدارس و شیر یارانه ای در برنامه هفتم توسعه

بازار؛ گروه کشاورزی: محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، سهم بخش خصوصی از تولید ناخالص داخلی را حدوداً 13 درصد عنوان کرد و گفت: متأسفانه بخش قابل توجهی از اقتصاد در اختیار بخش دولتی است در حالی که در صورت مشارکت بخش خصوصی اگر اقتصاد بالاتر باشد، آسیب های ناشی از تحریم ها کمتر […]

بازار؛ گروه کشاورزی: محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، سهم بخش خصوصی از تولید ناخالص داخلی را حدوداً 13 درصد عنوان کرد و گفت: متأسفانه بخش قابل توجهی از اقتصاد در اختیار بخش دولتی است در حالی که در صورت مشارکت بخش خصوصی اگر اقتصاد بالاتر باشد، آسیب های ناشی از تحریم ها کمتر می شود و قطعا شرایط بهتری برای توسعه سرمایه گذاری خارجی خواهیم داشت.
نجفی عرب در ادامه به اهمیت لبنیات در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: تا سال 1388 شیر مدارس رایگان داشتیم و به این ترتیب با شیر مدارس و شیر یارانه ای به سه دهک پایین جامعه اختصاص یافت. ، توانستیم سرانه مصرف لبنیات را به حدود 100 کیلوگرم برسانیم.
وی ادامه داد: نکته جالب این است که در آن زمان کارخانه های لبنی با ظرفیت 60 تا 70 درصد کار می کردند. اما با قطع شیر یارانه ای آسیب های جدی به جامعه وارد شده است، بنابراین به وزارت بهداشت هشدار می دهیم که این اقدام در آینده نزدیک آسیب های جدی به فقرا از جمله پوکی استخوان، کوتاهی قد و کمبود کلسیم وارد می کند. که عامل مهمی برای رشد مغز است.
نجفی عرب خاطرنشان کرد: چگونه به روغن و شکر یارانه می دهند که به نوعی ناسالم است اما به لبنیات که اینقدر برای سلامت جامعه اهمیت دارد یارانه نمی دهند؟

سرانه تولید شیر ایران رقیب دنیاست
وی با اشاره به حذف لبنیات از سبد مصرفی خانوارها به دلیل کاهش قدرت خرید در جامعه، گفت: دولت نباید از این موضوع غافل شود ضمن اینکه متولیان و فعالان صنعت نیز باید در ارائه آموزش رایگان پیگیر باشند. شیر و شیر یارانه ای.» یعنی فعالان صنعت از جمله انجمن صنایع لبنی باید پیگیر درج این موضوع در برنامه هفتم توسعه باشند.
نجفی عرب همچنین گفت: خوشبختانه صنعت لبنیات دارای زنجیره ارزش کامل است و تنها بخشی از علوفه وارداتی است و مابقی زنجیره ارزش این صنعت کامل است. در نتیجه می بینیم که سرانه تولید شیر ایران با دنیا رقابت می کند.
وی افزود: اما از آنجایی که باعث صرفه جویی در تولید برای دامداران نمی شود، گاهی شاهد هستیم که دامداران تلیسه ها را به کشتارگاه می فرستند.
وی در پایان گفت: صنعت لبنیات کشور با حاشیه سود 5 درصدی چه می کند؟!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.